Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Elektrisk utgave av nye 208?

Startet av Agmuns, søndag 28. mai 2017, klokken 10:53

« forrige - neste »

Håvar

Ifølge elbilforeningen er startpris på e-208 312.000 og maksutstyrt 342.000  :o

Så her priser de seg rett ut  :(
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

EV-FTW

Hmmm. Det har jeg rett og slett ingen tro på stemmer. Da priser de seg likt som DS3 , som er litt større, og mer luksuriøs.

Så nei, den prisen er nok feil.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Håvar

Jeg synes også det skurrer, så håper det er feil.
Enten fra BOS eller Elbilforeningen sin side
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Morten M.

Ja hvis det stemmer så blir det kjapp avbestilling for min del. Det handler om at totaløkonomien skal gå sånn nogenlunde opp. Ikke noe problem at den koster noe mer enn bensinvarianten, men at den skal være 40% dyrere enn bensinvarianten stemmer ikke med 0 moms og reg.avgift..
Tesla Y 2021 LR AWD
Tesla X100D 2019 (pre-raven)(Solgt)
Fiat 500e 2014 (viva mexico)

Fossilbil

Sitat fra: Morten M. på tirsdag 05. mars 2019, klokken 14:12
Ja hvis det stemmer så blir det kjapp avbestilling for min del. Det handler om at totaløkonomien skal gå sånn nogenlunde opp. Ikke noe problem at den koster noe mer enn bensinvarianten, men at den skal være 40% dyrere enn bensinvarianten stemmer ikke med 0 moms og reg.avgift..

Støtter den. Alt over 270 utgår her :)

jman76

Peugeot posisjonerer seg vel mot BMW i3 og har bedre rekkevidde. Prisen stemmer nok.

EV-FTW

Stemmer det , trekker jeg reservasjonen straks. Peugeot kan ikke sammenligne seg med BMW.

Vi snakker her heller sammenligning mot Renault Zoe!
Som også snart kommer i ny utgave, med mulighet for hurtiglading.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

EV-FTW

For 350 000 vil man jo snart få kjøpt Tesla Model 3! Så blir idiotisk om 208 skal havne i det prisleiet.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Fossilbil

En selger hos BOS har selv skrevet i Facebook gruppen at de forventer pris rundt 250.

Så blir spennende å se.

jman76

Har null tro på at det blir noen priskrig før det ruller en Tesla Modell 3 med prislapp på 325.000 på norsk jord. Eller en veldig rimelig Renault Zoe med god rekkevidde, mulighet for hurtiglading og uten strømnettutfordringer.

Rekkevidde selger, og Peugeot har vel grei standing i markedet. Mange vil nok kunne regne denne hjem.

Det er vel ingen som forventer et stort produksjonsvolum? Er det nevnt noe sted?

EV-FTW

Vi får bare se.
Som nevnt over, selger selv har fått beskjed om rundt 250 000, og det er flere media som også spekulerer i den prisen. Time will show.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

OlavEmil

Dette er openbart ein grov bom av Elbilforeningen, som på ein eller annan måte har klart å forveksle Peugeot med DS. Peugeoten er jo ein bitteliten vil med mindre batteri en "standarden" på 64kWh, så prisen må jo openbart bli deretter skal dei selje.

Må definitivt godt under 300 000,-. Om det blir noko høgare, trur eg faktisk ikkje kø og ventetid vil bli noko aktuelt problem på denne bilen.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Fansypantsy

#57
Sitat fra: jman76 på tirsdag 05. mars 2019, klokken 15:00
Peugeot posisjonerer seg vel mot BMW i3 og har bedre rekkevidde. Prisen stemmer nok.

Problemet er jo alle bilmerker kommer mer rekkevidde nå. Tesla M3 vil feks koste mindre med minst samme rekkevidde, da er valget enkelt. Husk 208 er en liten bil som ikke konkurrerer med Kia Niro, Tesla etc og må da også ligge under pris. Personlig mener jeg at den må koste under 300.000 skal jeg la være og avbestille.

jman76

I dag hadde jeg heller kjøpt en Peugeot enn Tesla, og 208 haker av på betraktelig flere bokser enn BMW i3 for min del :)

Hadde de lagt seg under 300.000, hadde de fått flust av bestillinger, så det tyder vel på en ganske liten "batch" i første omgang. Det var vel der Nissan var smarte med Leaf 40 LE, men så kunne de også levere et totalprodukt som var godt tilpasset markedet da den kom. Viktig psykologisk grense for mange.

Det vil til evig tid komme "bedre" biler med bedre rekkevidde, og rimeligeste Modell 3 på finn.no i dag er 478.000. Jeg er veldig usikker på om det til syvende og sist blir mulig å få tak i ny Model 3 til under 350.000 i Norge.

EV-FTW

Sitat fra: jman76 på onsdag 06. mars 2019, klokken 09:27
I dag hadde jeg heller kjøpt en Peugeot enn Tesla, og 208 haker av på betraktelig flere bokser enn BMW i3 for min del :)

Hadde de lagt seg under 300.000, hadde de fått flust av bestillinger, så det tyder vel på en ganske liten "batch" i første omgang. Det var vel der Nissan var smarte med Leaf 40 LE, men så kunne de også levere et totalprodukt som var godt tilpasset markedet da den kom. Viktig psykologisk grense for mange.

Det vil til evig tid komme "bedre" biler med bedre rekkevidde, og rimeligeste Modell 3 på finn.no i dag er 478.000. Jeg er veldig usikker på om det til syvende og sist blir mulig å få tak i ny Model 3 til under 350.000 i Norge.


Det er mye som tilsier at 208 vil starte på under 300 000, får bare vente å se.
Videre, dersom du ikke trenger å kjøpe Tesla på Finn, kan du kjøpe helt ny, direkte fra Tesla, til ca 440 000 inkl vinterdekk og felger. Da med mye lengre rekkevidde en andre biler i samme klasse, større motor og 4x4.

Videre , med tanke på hva Tesla har klart å levere i det siste, er det lite grunn til å tvile på deres ord om at det kommer for salg en enklere versjon av Model 3 om ca 6 mnd, som har kortere rekkevidde, litt liste motor og drift på 2 hjul, men som starter da på litt over 300 000.

Vi får bare se, men blir det tilfelle, vil det rokke ved prisen på mange andre elbiler.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA