Skrevet av Emne: e-208 ombordlader. Skuffet  (Lest 627 ganger)

Philip Marlowe

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 722
    • Vis profil
e-208 ombordlader. Skuffet
« på: Lørdag 20. Juli 2019, klokken 18:37 »
Jeg ser i de tekniske spesifikasjonene at denne bilen får kun en 6,6 kWs ombordlader. I og med at jeg har Zaptec 22kW hjemme, så synes jeg dette er skuffende dårlig. Hvis prisen blir omtrent den samme som den nye Renault Zoe med 22kWs ombordlader og som har lenger kjørelengde, så blir det nok Renault istedenfor Peugeot til fruen.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EL65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

batterimannen

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 275
    • Vis profil
Sv: e-208 ombordlader. Skuffet
« Svar #1 på: Lørdag 20. Juli 2019, klokken 18:56 »
Jeg ser i de tekniske spesifikasjonene at denne bilen får kun en 6,6 kWs ombordlader. I og med at jeg har Zaptec 22kW hjemme, så synes jeg dette er skuffende dårlig. Hvis prisen blir omtrent den samme som den nye Renault Zoe med 22kWs ombordlader og som har lenger kjørelengde, så blir det nok Renault istedenfor Peugeot til fruen.

Har det så mye å si? Dere lader ikke over natt?

Philip Marlowe

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 722
    • Vis profil
Sv: e-208 ombordlader. Skuffet
« Svar #2 på: Lørdag 20. Juli 2019, klokken 19:03 »
Med to biler og en ladeboks vil det være greit å få ladet den ene bilen raskt før man begynner på den andre samme kveld.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EL65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

jonnyjb

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 30
    • Vis profil
Sv: e-208 ombordlader. Skuffet
« Svar #3 på: Lørdag 20. Juli 2019, klokken 19:54 »
Det kommer mulighet for 11 kW lader, men ikke før februar neste år. Renault har likevel en fordel med å kunne lade med 22 kW, mens Peugeot har en fordel med hurtiglading (100 kW kontra 50 kW hos Renault).
« Siste redigering: Mandag 22. Juli 2019, klokken 11:31 av jonnyjb »

OlaM

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 899
    • Vis profil
Sv: e-208 ombordlader. Skuffet
« Svar #4 på: Mandag 22. Juli 2019, klokken 11:15 »
Med to biler og en ladeboks vil det være greit å få ladet den ene bilen raskt før man begynner på den andre samme kveld.

Er jo litt kjedelig å måtte ut for å bytte bil på lading da. Hvis du først har to biler er det jo fint å ha to uttak, enten der er lastbalansert eller max 11 kW hver. Plugg i når du parkerer, glem ladefart. Begge biler er ferdig om morgenen uansett.

Det kommer mulighet for 11 kWh lader, men ikke før februar neste år. Renault har likevel en fordel med å kunne lade med 22 kWh, mens Peugeot har en fordel med hurtiglading (100 kWh kontra 50 kWh hos Renault).

kW, ikke kWh.

jonnyjb

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 30
    • Vis profil
Sv: e-208 ombordlader. Skuffet
« Svar #5 på: Mandag 22. Juli 2019, klokken 11:30 »
Det kommer mulighet for 11 kWh lader, men ikke før februar neste år. Renault har likevel en fordel med å kunne lade med 22 kWh, mens Peugeot har en fordel med hurtiglading (100 kWh kontra 50 kWh hos Renault).

kW, ikke kWh.

Korrekt, beklager - det var sløvt av meg. Jeg retter opp posten min ovenfor.

Trekkoppbil

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1983
    • Vis profil
Sv: e-208 ombordlader. Skuffet
« Svar #6 på: Tirsdag 30. Juli 2019, klokken 23:34 »
Med to biler og en ladeboks vil det være greit å få ladet den ene bilen raskt før man begynner på den andre samme kveld.
Kjører dere så mye på kvelden og natta at det har sånn hast å lade?
Bortsett fra nå i tordensesongen,  ville jeg heller lade på morrakvisten, rett før man starter tur. Så slipper man å belaste batteriet med høy lading over unødig tid. Dessuten kan det være billigere strøm i de små timer enn ved middagsrushet.
Hvis man setter ladinga av den første bilen til å starte på morrakvisten, så kan første man som drar om morgenen, flytta kabelen over på neste bil. Det kan funke hvis nestemann drar en time seinere.
Helst ville jeg vel latt bilene lade med 6kw hver, på hver sin fase.

hemi

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1345
    • Vis profil
Sv: e-208 ombordlader. Skuffet
« Svar #7 på: Tirsdag 30. Juli 2019, klokken 23:48 »
<0.5c eller 1c  kan ikke regnes som  rask lading eller hast
Og ja, 11KW og bedre er vel bransjestandard på meste nye biler nå, selv om noen er litt i bakevja på gamle modeller.