Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

tklev

Sitat fra: peterka på onsdag 07. desember 2022, klokken 19:14
Viss eg får bilen på fredag og det er lite straum. Korleis lader eg bilen. Kjøre til ein super charger og kva gjør eg videre. Er det kortautomat slik som på drivstoffbil?

Er vel bare å registrere kort i Tesla appen.

Kim-

Anbefaler deg å se igjennom alle videoer som ligger på Tesla.com under støtte.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

odark

Tesla Model Y Performance 2023 (Hvit,sort, 21") bestilt 3/8-22, levert 16/12 -22

turfsurf

Sitat fra: Kim- på onsdag 07. desember 2022, klokken 19:12
Ikke alltid Tesla er verre enn alle andre. BMW stopper i4 leveringene pga feil på motor.

https://www.tv2.no/broom/ma-stoppe-utleveringen-av-mange-biler-midt-i-juleinnspurten/15334515/
Dette er ikke unikt for Tesla nei. VAG, BMW, Audi, MB m.fl har jo holdt igjen levering av biler grunnet feil og mangler. Værste er vel iX50 nå med mulighet for kortslutning i batteriet.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013


cwave7

Jeg skal hente en MYP neste onsdag i Drammen og gleder meg selvfølgelig veldig. Dere som allerede har hentet bil, når fikk dere vite registreringsnummeret på bilen? Tenke jeg skulle være tidlig ute med å registrere bombrikke.


Sent from my iPhone using Tapatalk

torlie

#1926
Sitat fra: cwave7 på torsdag 08. desember 2022, klokken 10:40
Jeg skal hente en MYP neste onsdag i Drammen og gleder meg selvfølgelig veldig. Dere som allerede har hentet bil, når fikk dere vite registreringsnummeret på bilen? Tenke jeg skulle være tidlig ute med å registrere bombrikke.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg henter tirsdag 13.12
Fikk i går kl 11 beskjed om å godkjenne førstegangsregistrering fra vegvesenet.

Reg nr ble i dag tidlig tilgjengelig ser jeg: EE94xxx, så Drammen har vel fortsatt en del EE skilter.

Edit: Godt tips om bombrikke, fikk registrert dette hos Fremtind nå  :+1:
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

cwave7

Sitat fra: torlie på torsdag 08. desember 2022, klokken 11:11
Sitat fra: cwave7 på torsdag 08. desember 2022, klokken 10:40
Jeg skal hente en MYP neste onsdag i Drammen og gleder meg selvfølgelig veldig. Dere som allerede har hentet bil, når fikk dere vite registreringsnummeret på bilen? Tenke jeg skulle være tidlig ute med å registrere bombrikke.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg henter tirsdag 13.12
Fikk i går kl 11 beskjed om å godkjenne førstegangsregistrering fra vegvesenet.

Reg nr ble i dag tidlig tilgjengelig ser jeg: EE94xxx, så Drammen har vel fortsatt en del EE skilter.

Edit: Godt tips om bombrikke, fikk registrert dette hos Fremtind nå  :+1:
Takker! Da er det nok rett rundt hjørnet for meg også.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Myp23

Sitat fra: cwave7 på torsdag 08. desember 2022, klokken 11:55
Sitat fra: torlie på torsdag 08. desember 2022, klokken 11:11
Sitat fra: cwave7 på torsdag 08. desember 2022, klokken 10:40
Jeg skal hente en MYP neste onsdag i Drammen og gleder meg selvfølgelig veldig. Dere som allerede har hentet bil, når fikk dere vite registreringsnummeret på bilen? Tenke jeg skulle være tidlig ute med å registrere bombrikke.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg henter tirsdag 13.12
Fikk i går kl 11 beskjed om å godkjenne førstegangsregistrering fra vegvesenet.

Reg nr ble i dag tidlig tilgjengelig ser jeg: EE94xxx, så Drammen har vel fortsatt en del EE skilter.

Edit: Godt tips om bombrikke, fikk registrert dette hos Fremtind nå  :+1:
Takker! Da er det nok rett rundt hjørnet for meg også.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Jeg henter i Drammen 13.des og fikk skiltnr idag EE94 her også :) Registrering ok, skiltnr på plass og forsikring er aktiv. Mangler kun selve bilen nå!

Torpedo Ted

Sitat fra: tomas04 på onsdag 07. desember 2022, klokken 12:24
Henter den 13. jeg og, fikk akkurat melding om at de har vanskeligheter med å levere vinterdekk på 21". De skulle ringe meg opp i løpet av dagen. Usikker hva jeg gjør nå, egentlig. Jeg er ihvertfall sikker på at jeg ikke ønsker 19", og spesielt ikke 19" gemini.
Jeg avbestilte vinterhjulene, og kjøpte de originale 21" vinterhjulene på Finn.no, er flere som selger de der til pris rett over Tesla sin pris (jeg fikk for 31k). Satser på at det ikke snør veldig dagen jeg henter bilen, og bytter om hjemme.

HOFFERN342

Sitat fra: Torpedo Ted på torsdag 08. desember 2022, klokken 15:29
Sitat fra: tomas04 på onsdag 07. desember 2022, klokken 12:24
Henter den 13. jeg og, fikk akkurat melding om at de har vanskeligheter med å levere vinterdekk på 21". De skulle ringe meg opp i løpet av dagen. Usikker hva jeg gjør nå, egentlig. Jeg er ihvertfall sikker på at jeg ikke ønsker 19", og spesielt ikke 19" gemini.
Jeg avbestilte vinterhjulene, og kjøpte de originale 21" vinterhjulene på Finn.no, er flere som selger de der til pris rett over Tesla sin pris (jeg fikk for 31k). Satser på at det ikke snør veldig dagen jeg henter bilen, og bytter om hjemme.
Meldt ned mot -14 noen av dagene neste uke. Selv ikke salt funker godt ned i de gradene. Snøen som har kommet nå vil neppe bli borte. Kanskje Tesla kan ta imot dekkene og skifte for deg dagen før f.eks.?


Sent from my iPhone using Tapatalk

tornaldo

Sitat fra: HOFFERN342 på torsdag 08. desember 2022, klokken 15:31
Meldt ned mot -14 noen av dagene neste uke. Selv ikke salt funker godt ned i de gradene. Snøen som har kommet nå vil neppe bli borte. Kanskje Tesla kan ta imot dekkene og skifte for deg dagen før f.eks.?

ALDRI I LIVET om Tesla skifter dekk før utlevering, hvis de ikke er kjøpt med bilen.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Panda4u

Sitat fra: Torpedo Ted på torsdag 08. desember 2022, klokken 15:29
Sitat fra: tomas04 på onsdag 07. desember 2022, klokken 12:24
Henter den 13. jeg og, fikk akkurat melding om at de har vanskeligheter med å levere vinterdekk på 21". De skulle ringe meg opp i løpet av dagen. Usikker hva jeg gjør nå, egentlig. Jeg er ihvertfall sikker på at jeg ikke ønsker 19", og spesielt ikke 19" gemini.
Jeg avbestilte vinterhjulene, og kjøpte de originale 21" vinterhjulene på Finn.no, er flere som selger de der til pris rett over Tesla sin pris (jeg fikk for 31k). Satser på at det ikke snør veldig dagen jeg henter bilen, og bytter om hjemme.
Takk for info, regner med at du ikke tenkte når du skrev dette?

TeslaSY

Jeg fikk tilbud om 19 tommer gemini vinterhjul, takket nei og skal ta ut bilen med sommerhjul. Bestilte 19 tommer vinterhjul med svart felger og continental dekk, de skal montere på bilen på utleveringplass i Drammen
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

fNusNu


Fikk telefon idag om at bilen (bestilt med S+V 21") leveres med 19" gemini vinter og at man kan sette seg på service ila januar for å få ettermontert 21" om man ønsker. Noen timer etter ringte Tesla igjen. Denne gangen for å opplyse om at utlevering imorgen er utsatt da de må stressteste varmepumpe...

:-\

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA