Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

Kim-

Hentet ut LR 1.desember. Fikk samme vilkår på lån som når jeg søkte i august. Det vil si 2,noe.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

tomas04

Henter den 13. jeg og, fikk akkurat melding om at de har vanskeligheter med å levere vinterdekk på 21". De skulle ringe meg opp i løpet av dagen. Usikker hva jeg gjør nå, egentlig. Jeg er ihvertfall sikker på at jeg ikke ønsker 19", og spesielt ikke 19" gemini.

mxm

Sitat fra: tomas04 på onsdag 07. desember 2022, klokken 12:24
Henter den 13. jeg og, fikk akkurat melding om at de har vanskeligheter med å levere vinterdekk på 21". De skulle ringe meg opp i løpet av dagen. Usikker hva jeg gjør nå, egentlig. Jeg er ihvertfall sikker på at jeg ikke ønsker 19", og spesielt ikke 19" gemini.

Samme her. Levering den 13. Fikk melding om at de ikke har 21". Jeg er ikke fornøyd.

HOFFERN342

Ikke hørt noe selv enda.. har betalt bilen i det fulle alt, med 21" vinterdekk. Fikk du noen alternativer? Jeg tenker vel at de får hoste opp felgene eller la bilen stå der til felgene kommer på lager. Jeg kan ta utlevering og sette den igjen på servicen til de er klare eventuelt. Sånt tull er det ingen andre bilprodusenter som driver med.. da gir de deg heller en dato lenger frem i tid og venter til dekkene dine kommer inn.


Sent from my iPhone using Tapatalk

tomas04

De tilbyr å skifte til 19" gemini mot 5k i avslag.

Lucaria

Jeg var i Drammen i lunsjtider igår og når jeg kjørte hjem såg jeg 2stk Tesla som såg nye ut på vei tillbake til Oslo, - med lapper på hjulene slik som helt nye dekk har. Kjørte lengsmed en vit P, og seden forbi en som jeg antar er den nye Cherry røde (en LR)?

HOFFERN342

Sitat fra: tomas04 på onsdag 07. desember 2022, klokken 13:39
De tilbyr å skifte til 19" gemini mot 5k i avslag.
Nei takk.. man kjøper jo Performance mye på grunn av hjulene tenker nå jeg. Hadde de tilbudt de sorte 20" felgene som du kan få til sommerdekkene på Long Rance - da hadde jeg vurdert det.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ØysteinBuddy

Sitat fra: HOFFERN342 på onsdag 07. desember 2022, klokken 13:41
Sitat fra: tomas04 på onsdag 07. desember 2022, klokken 13:39
De tilbyr å skifte til 19" gemini mot 5k i avslag.
Nei takk.. man kjøper jo Performance mye på grunn av hjulene tenker nå jeg. Hadde de tilbudt de sorte 20" felgene som du kan få til sommerdekkene på Long Rance - da hadde jeg vurdert det.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg spurte tesla om de svarte 20" fra long range. Det var visst aldri levert i Norge, så det kunne de ikke  :laugh:

Etter mye styr fikk jeg kreditert vinterhjulene og dro på dekk24 i Moss og kjøpte 21" turbinfelger med cvc7 og org sensorer. Knallfornøyd!
X-div buddy
X-2xthink city
X-2014 Nissan Leaf Tekna
X-2015 Nissan Leaf Tekna
X-Tesla Model 3 LR 2021
X-VW id4 Pro
Nå-Model Y Performance

TeslaSY

men nå i disse dager er ikke forsvarlig å kjøre med sommer dekk noe som helst !!!!

Sitat fra: ØysteinBuddy på onsdag 07. desember 2022, klokken 14:13
Sitat fra: HOFFERN342 på onsdag 07. desember 2022, klokken 13:41
Sitat fra: tomas04 på onsdag 07. desember 2022, klokken 13:39
De tilbyr å skifte til 19" gemini mot 5k i avslag.
Nei takk.. man kjøper jo Performance mye på grunn av hjulene tenker nå jeg. Hadde de tilbudt de sorte 20" felgene som du kan få til sommerdekkene på Long Rance - da hadde jeg vurdert det.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg spurte tesla om de svarte 20" fra long range. Det var visst aldri levert i Norge, så det kunne de ikke  :laugh:

Etter mye styr fikk jeg kreditert vinterhjulene og dro på dekk24 i Moss og kjøpte 21" turbinfelger med cvc7 og org sensorer. Knallfornøyd!
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

Peppa gris

Sitat fra: Lucifer- på onsdag 07. desember 2022, klokken 10:47
Jeg hadde flaks og hentet i slutten av november og fikk 2.34%. Får sikkert en renteoppgang når de nå justerer i desember, men jeg håper jeg slipper unna med det. Den skal vel i utgangspunktet følge markedet, og de pleier vanligvis ikke å sette opp renten med mindre styringsrenten endrer seg.

Dog er det noen misforståelser ute og går her. Renten er ikke subsidiert av Tesla. Det som derimot er tilfellet er at Tesla ikke skal ha noen kommisjon av finansieringspartner når kontrakt blir inngått. Dette gjør at de kan skaffe kundene sinde en bedre rente enn andre leverandører, som igjen skal ha noen av kaka ved evt. finansiering. Renten er ingen kampanje, den er flytende og følger markedet.

Mente også jeg så noe om at finansieringsbeviset bare er gyldig i x-antall måneder, sånn at de står fritt til å justere renten etter denne fristen er utgått.

Da er jo du i samme båt som kompisen min. Det so irriterer meg grønn er at Santander ikke gjør dette, og at han kompisen min bestillte etter meg, og fikk bil før.

førategangtesla

Sitat fra: Peppa gris på onsdag 07. desember 2022, klokken 09:05
Hei.

Flere som har opplevd renteoppgang hos DnB før levering? Jeg har hatt 2,34% frem til nå, så skal jeg godkjenne på 4,08% i dag. En bekjent hentet ut bil for 2 uker siden, og fikk 2,34%. Irriterer meg når dette blir så forskjellig fra når man bestiller, når man henter osv. Det verste er at han bestilte etter meg, og fikk levert bil før meg.

Ikke det som velter lasset, men er 500 kr mer i mnd.

Skjønner at det er frustrerende. Selv hentet jeg en MYP forrige fredag og jeg fikk 2.34 %. Jeg har snakket med santander i etterkant når de ville selge meg forsikring på lånet, jeg spurte om jeg ville beholde renten og hun jeg snakket med sa at jeg beholder renten på 2.34% i tre år,  deretter så følger jeg de samme økningene/senkning av renten som alle andre, men det starter ut fra den grunnrenten jeg har nå, så jeg ville sånn sett fortsatt beholde en god rente.

k1

Sitat fra: førategangtesla på onsdag 07. desember 2022, klokken 17:37
Sitat fra: Peppa gris på onsdag 07. desember 2022, klokken 09:05
Hei.

Flere som har opplevd renteoppgang hos DnB før levering? Jeg har hatt 2,34% frem til nå, så skal jeg godkjenne på 4,08% i dag. En bekjent hentet ut bil for 2 uker siden, og fikk 2,34%. Irriterer meg når dette blir så forskjellig fra når man bestiller, når man henter osv. Det verste er at han bestilte etter meg, og fikk levert bil før meg.

Ikke det som velter lasset, men er 500 kr mer i mnd.

Skjønner at det er frustrerende. Selv hentet jeg en MYP forrige fredag og jeg fikk 2.34 %. Jeg har snakket med santander i etterkant når de ville selge meg forsikring på lånet, jeg spurte om jeg ville beholde renten og hun jeg snakket med sa at jeg beholder renten på 2.34% i tre år,  deretter så følger jeg de samme økningene/senkning av renten som alle andre, men det starter ut fra den grunnrenten jeg har nå, så jeg ville sånn sett fortsatt beholde en god rente.
Så Tesla driter seg ut igjen. Først klarer de ikke å levere bil slik forespeilet, så da ryker det på mva og vektavgift fra over nyttår, og i tillegg klarer de ikke å levere bil innen fristen for hva gunstig rente var satt, slik at den nå endres fra 2,34 % til 4,08 %. Fa*n!  :-1:

HOFFERN342

Sitat fra: k1 på onsdag 07. desember 2022, klokken 18:10
Sitat fra: førategangtesla på onsdag 07. desember 2022, klokken 17:37
Sitat fra: Peppa gris på onsdag 07. desember 2022, klokken 09:05
Hei.

Flere som har opplevd renteoppgang hos DnB før levering? Jeg har hatt 2,34% frem til nå, så skal jeg godkjenne på 4,08% i dag. En bekjent hentet ut bil for 2 uker siden, og fikk 2,34%. Irriterer meg når dette blir så forskjellig fra når man bestiller, når man henter osv. Det verste er at han bestilte etter meg, og fikk levert bil før meg.

Ikke det som velter lasset, men er 500 kr mer i mnd.

Skjønner at det er frustrerende. Selv hentet jeg en MYP forrige fredag og jeg fikk 2.34 %. Jeg har snakket med santander i etterkant når de ville selge meg forsikring på lånet, jeg spurte om jeg ville beholde renten og hun jeg snakket med sa at jeg beholder renten på 2.34% i tre år,  deretter så følger jeg de samme økningene/senkning av renten som alle andre, men det starter ut fra den grunnrenten jeg har nå, så jeg ville sånn sett fortsatt beholde en god rente.
Så Tesla driter seg ut igjen. Først klarer de ikke å levere bil slik forespeilet, så da ryker det på mva og vektavgift fra over nyttår, og i tillegg klarer de ikke å levere bil innen fristen for hva gunstig rente var satt, slik at den nå endres fra 2,34 % til 4,08 %. Fa*n!  :-1:
Ser i LR gruppen at flere nå også har fått beskjed dagen før utlevering at varmeapparatet må fikses.. og at de ikke vet når delene kommer.

I tillegg til mangel på 21" vinterdekk for oss og mye mer. Merker jeg blir irritert over hvor ufattelig dårlig det her er.. skikkelig skuffa, aldri opplevd noe sånt hos andre merker. Angrer vel nesten på at man ikke bestilte en i4 M50 eller noe istedenfor..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Panda4u

Sitat fra: HOFFERN342 på onsdag 07. desember 2022, klokken 18:13
Sitat fra: k1 på onsdag 07. desember 2022, klokken 18:10
Sitat fra: førategangtesla på onsdag 07. desember 2022, klokken 17:37
Sitat fra: Peppa gris på onsdag 07. desember 2022, klokken 09:05
Hei.

Flere som har opplevd renteoppgang hos DnB før levering? Jeg har hatt 2,34% frem til nå, så skal jeg godkjenne på 4,08% i dag. En bekjent hentet ut bil for 2 uker siden, og fikk 2,34%. Irriterer meg når dette blir så forskjellig fra når man bestiller, når man henter osv. Det verste er at han bestilte etter meg, og fikk levert bil før meg.

Ikke det som velter lasset, men er 500 kr mer i mnd.

Skjønner at det er frustrerende. Selv hentet jeg en MYP forrige fredag og jeg fikk 2.34 %. Jeg har snakket med santander i etterkant når de ville selge meg forsikring på lånet, jeg spurte om jeg ville beholde renten og hun jeg snakket med sa at jeg beholder renten på 2.34% i tre år,  deretter så følger jeg de samme økningene/senkning av renten som alle andre, men det starter ut fra den grunnrenten jeg har nå, så jeg ville sånn sett fortsatt beholde en god rente.
Så Tesla driter seg ut igjen. Først klarer de ikke å levere bil slik forespeilet, så da ryker det på mva og vektavgift fra over nyttår, og i tillegg klarer de ikke å levere bil innen fristen for hva gunstig rente var satt, slik at den nå endres fra 2,34 % til 4,08 %. Fa*n!  :-1:
Ser i LR gruppen at flere nå også har fått beskjed dagen før utlevering at varmeapparatet må fikses.. og at de ikke vet når delene kommer.

I tillegg til mangel på 21" vinterdekk for oss og mye mer. Merker jeg blir irritert over hvor ufattelig dårlig det her er.. skikkelig skuffa, aldri opplevd noe sånt hos andre merker. Angrer vel nesten på at man ikke bestilte en i4 M50 eller noe istedenfor..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Forstår deg godt. Tesla er kvantitet, ikke kvalitet.

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA