Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nissan Leaf bestilt

Startet av Boogie, fredag 03. desember 2010, klokken 09:20

« forrige - neste »

Boogie

Da var bestillingen i boks...
Levering og pris: uvisst...
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

cra

Najs! Gratulerer! :D


[............../.]
envy-o-meter
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Elmo

GRATULERER.
Hvor / hvordan bestillte du?  Norge, eller import som var nevnt i en annen tråd ?
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Saxo

Gratulerer Boogie !
Følger ditt eksempel og bestilte like godt Leaf hos Nissan i Trondheim i dag. Har garanti for at jeg får bil i første leveranse som kommer til Trondheim. Tror jeg er første privat person som har skrevet kontrakt hos Wito i Trondheim.  :)
Trondheim
Eier av 2003 Mod Saxo siden 2005.
Leaf nr.1 i Trondheim 2011 mod

Boogie

Jeg har bestilt lokalt.
Vi får se hva som skjer med priser, garantier, leveringsdatoer osv i nederland, belgia, tyskland...

Har ikke fått hverken pris eller leveringsdato enda...
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

elektrolux

Pris i USA er 34000 USD eller ca 200000 NOK.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Lynet

Å kjøpe i USA er lite aktuelt, den er i utgangspunktet ikke EU-godkjent. Vet om tilfeller der det europeiske diagnoseapparatet ikke virker på USA-importert bil!! Mulig det ikke er slik på Nissan, men da vil jeg gjerne vite det først.

En annen ting når det gjelder import, man får ikke den norske 5 års reklamasjonsretten. Hvor mange batterier ble byttet på Think like før det var gått 5 år......
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Figgen

Magasinet Fortune har ein reportasje om Nissan Leaf i siste nummer (nr 1 2011).  "Nissan granted Fortune the first "long term" (eight day) loan of a Leaf".   Innkjøpsprisen blir oppgitt til USD 33,780.  Bilen blir samanlikna med Honda Civic Si til USD 22,405, som tilsvarer 156.000 kr.  Med kjørelengde på 15.000 miles vil det ta tre år før Leaf er inntjent, i følge reportasjen.  I Norge kostar den billigaste Civic 231.000 kr. Ut frå dette er det fristande å konkludere at Leaf er eit opplagt valg.  Verdifall er imidlertid den viktigaste kostnadsfaktoren.  Ein leasingavtale vil kanskje vere det mest fornuftige fram til dei andre bilmerkene lanserer sine elbilar i løpet av dei neste to åra?
2 x Think 2002, begge returnert frå California, kjørt 140.000 km mellom Figgjo og Stavanger.  Har tatt i bruk Kalkhoff el-sykkel som gir fine treningsøkter uansett vær og vind (nesten..)
Nissan Leaf 2017-modell, 23.000 km på 12 mnd.

Trond.Strom

jeg bestilte meg en sølv leaf i oslo i begynnelsen av januar. ukjent pris og ukjent levering, men antyder ca 280k for bilen og levering i august. Men har jo lest at Nissan har leveringsproblemer i USA så spørs vel om det blir 2012 for denne bilen....


Lynet

Sitat fra: Trond.Strom på onsdag 19. januar 2011, klokken 13:42
jeg bestilte meg en sølv leaf i oslo i begynnelsen av januar. ukjent pris og ukjent levering, men antyder ca 280k for bilen og levering i august. Men har jo lest at Nissan har leveringsproblemer i USA så spørs vel om det blir 2012 for denne bilen....

Jeg har fått hint om 280-300k for Leaf. Unnskyldningen for høyere pris enn i Europa er nordisk tilpasning. Nettoprisen i andre land i Europa er ca 223k. Hva skal Nissan Norge gjøre som koster 60-80k? Eller tenker de å melke markedet?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Trond.Strom

oppvarmet ratt og et teppe rundt batteriene er vel det jeg har hørt, om det teppet er passiv isolasjon eller med varme i er vel vanskelig å gjette på. ellers vil de vel melke markedet. Min kontrakt er på pris på bil under 280k, der man får eventuelle tillegg på metallic lakk og vinterhjul og en administrasjons avgift på 5k, så alt i alt blir det vel ca 300k. Tror de melker markedet og regner med at folk kjøper til 300k for en leaf når think/iMiev koster ca 250k. for min del virker nissan leaf som en bedre bil en de to(5) andre elbilene.

Hans Håvard Kvisle

Noen som vedder på at basisprisen til Leaf blir høyere enn trillingenes? Håper på det. For da vedder jeg imot ;)
St.Hanshaugen

Lynet

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på torsdag 27. januar 2011, klokken 15:17
Noen som vedder på at basisprisen til Leaf blir høyere enn trillingenes? Håper på det. For da vedder jeg imot ;)
Det virker litt som Nissan Norge har lagt ut følere i markedet (og egne selgere) for å finne ut hva markedet er villig til å betale..... 280K-300K virker som det er et beløp de prøver seg på....

Jeg vedder i mot, og hvis jeg taper kjøper jeg en Leaf til under 240K  ;D
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

nofuelno

Leaf'en er en større bil, så den vil koste mere.

Tipper 296.000,-
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

Hans Håvard Kvisle

Flere som sier 280-300.000 kr, jo dyrere blir den! Dummere er ikke bilselgere. Derfor gjentar jeg, den kommer ikke til å koste mer enn trillingene. Si det videre ;)
St.Hanshaugen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA