Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nissan Leaf bestilt

Startet av Boogie, fredag 03. desember 2010, klokken 09:20

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Blir prisen 239.000,- kan vel Mitsibushi avslutte salget av i-Miev....

Kjøper man en i-miev til 247.000,- MÅ man i tillegg kjøpe monopolprisdekk til 12.000 og Defa varmeapparat til 5000,-

Leaf  har innebygget varmeapparat (trekker strøm direkte fra 230v kabelen) du kan fjernstyre før oppstart. Vinterdekk har standard dimmensjon og dermed 1/2 pris i forhold til monopolpris-dekkene til i-Miev. Altså ca. 25.000 billigere med Leaf kontra i-Miev. Når Leaf i tillegg virker som en større bil, blir valget enkelt! Kanksje ikke uten grunn at dette er årets bil i Europa.

Lars
(Som nok en gang uttaler seg som privatperson).
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

cra

Hvordan i all verden klarer de å ta 3000 pr dekk?? På thinken slapp jeg unna med under tusenlappen pr dekk - og da kjøpte jeg langt fra de billigste. På Caravellen som har en heftigere dimensjon trur jeg fortsatt jeg klarer å komme under halve prisen - også uten å velge det billigste. Det kan da ikke være slik at de selger bilen med tap/går i null, for å tjene det inn igjen på deler etc?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Lars C. Krogenæs

Samme systemet som elektrikern og rørleggern bruker: Innkjøpspris ganger 3.

I tillegg vet de at dekk og felg ikke er å oppdrive andre steder. Da får vi monopolpris.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Flicker

Men fortsatt bare 3 års garanti, eller?
Mitsubishi (i-MiEV) innkjøpt 14. april 2011. Har montert Defa el-varmer inkl. ekstern stikkontakt med separat tidsur.
Kjører fra Røyken til Bryn-Oslo (T/R) 5 dager pr. uke. Tilsammen ca. 90 km/dag. Regulert hastighet på strekningen er fra 40 til 90 km/t.

Elmo

Ferdinand Motor (Tesla i Bergen) selger en direkteimportert Leaf på finn.no
               http://www.finn.no/finn/car/used/object?WT.synd_type=agent&finnkode=26884025
"Vi har fått tak i Nissan Leaf og har bil i bestilling direkte fra Nissan"

Han tror rett pris er kr 325.000,- :o   levert i april (2011 :-)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Saxo

Fikk Audien tilbake fra 180000 km service på verksted: 16000 kr !¤#"¤#
For dette fikk jeg:
Regreim
Regreimdemper
olje
oljefilter
ny termostat
dieselfilter
ny bunnplate (sportsunderstell er noe herk..)
Luftfilter og pollenfilter
Refill aircondition

I tilegg har vi dette:
20000 km i 2010 Diesel ca 16000 kr
bompenger 9000 kr
årsavgift 3000 kr


Min saxo electric 60000 km "hoved"-service (hjemmeservice)
Nye børster (fra elbilshop så billige at jeg ikke husker prisen) 15 min jobb
Vannservice (Biltema batterivann så billige at jeg ikke husker prisen) 30 min jobb
Sjekk av gear olje (OK) 15 min jobb

Drift kan ellers oppsummeres til dette
7000 km i 2010 el. drivstoff ca 700 kr
fri bom + fri parkering + noen hundrelapper i årsavgift+ kollektivfelt

Gleder meg til å få parkert forhistorisk bilteknologi (dieselmotor) og bli 99 % elektrontriller !!!!Ja det er en liten webasto i saxoen som går på bensin. I motsettning til TDI motoren gir jo webastoen varm bil ...

Er det noen som forstår at jeg forlengst har signert kontrakt på Nissan Leaf ?







Trondheim
Eier av 2003 Mod Saxo siden 2005.
Leaf nr.1 i Trondheim 2011 mod

elektrolux

Du kunne jo spart minst 10000 NOK på å tatt servicen på Audien selv.

Det er kun registerreiemen og AC som er noe komplisert, men det er kun snakk om å sette seg inn i det, og bruke litt tid selv.

AC kommer også på Elbiler, men utstyr for å evakuere gassen, og fylle opp riktig mengde koster ikke alverdens på Ebay. Vær bare oppmerksom på at kurs for å få lov til å gjøre dette selv er blitt innført i UK, og kan bli et krav også i Norge.

Ellers har vel alle her på forumet oppdaget hvor mye enklere Elbiler er å serve, enn fossilbiler, og de nyeste elbilene trenger egentlig ikke service på drivverket i det hele tatt. Batteri og drivverk er som de sier. "Sealed for life"

Det ser ut til å gå mot bruk og kast på slike biler, slik som vi i dag gjør med hvite og brunevarer i huset.

Kanskje kan vi tilslutt ta ut det reduserte servicebehovet som mer fritid?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: elektrolux på fredag 18. februar 2011, klokken 05:57
Kanskje kan vi tilslutt ta ut det reduserte servicebehovet som mer fritid?

Da hadde du fått himla mye tid til overs...  ;D

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Elmo

#38
Sitat fra: Saxo på torsdag 17. februar 2011, klokken 22:48
Er det noen som forstår at jeg forlengst har signert kontrakt på Nissan Leaf ?
Signert kontrakt?
Jeg vet jo at flere har fått satt seg på liste hos (over?-)ivrige Nissanforhandlere, men i følge Nissan sentralt (ref artikkelenelbil.no) så er det ikke mulig å bestille enda.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Trond.Strom

tror det er flere som har signert kontrakt. man kommer i køen, og forplikter seg til å kjøpe en bil dersom den blir billgere enn xxx og levers før xx/xx-2011

Saxo

Var på Audi møller i Trondheim i går for å få programert ny nøkkel til Audien. Gikk litt rundt å så på de lekkre nye Audiene i salgshallen da en selger spurte om han kun hjelpe meg. Jeg svarte som sant var at det kunne han helt sikkert men at jeg allerede hadde bestillt bil (Nissan Leaf). Jeg kommenterte i tilegg at jeg har vært svært fornøyd med Audien jeg har hatt men at jeg synes det er deffensivt av Audi ,som spiller på teknologi og kvalitet, mht til at de ikke er mer på banen når det gjelder el bil.

Til min overraskelse ble jeg ikke oppfattet som en miljø idiot lenger av selgeren og han var til dels enig. Tydelig at det er bevegelse i bilmarkedet mht holdning til el bil og det blir spennende å se hva Audi får til med en elutgave av A1.
Trondheim
Eier av 2003 Mod Saxo siden 2005.
Leaf nr.1 i Trondheim 2011 mod

Blip

Dette med "kontrakt" har jeg også stusset på. Jeg har "bestilt", men ikke signert kontrakt. Det var visstnok ikke mulig enda. "Bestilt" i mitt tilfelle er "registrert på ei liste hos Nissan" som en som ønsker å kjøpe.

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Trond.Strom

Jeg har signert kontrakt med Birger N Haug på Haraldsrudveien i Oslo.
Levering før 15/8-2011 til under 280.000 kroner.


grånissen

Snakket med Nissan i Haugesund, de tok ikke mot bestillinger ennå. De kunne fortelle at i første omgang ville det bare være mulig å få kjøpt Leaf-en i "de store byenen", dvs Oslo, Stavanger, Bergen og Trondheim. Vi i provinsene får vel ta oss en bytur da.....

iOnas

Jeg har også bestilt bil, i Kristiansund for min del. Pris og leveringstid ukjent.

Gleder meg som en unge, men er som alle andre veldig spent på begge usikkerhetsmomentene nevnt over:-)


mvh
Jonas
Bosted: Nordmøre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA