Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

carnet

Startet av aageaasved, torsdag 22. september 2016, klokken 14:30

« forrige - neste »

aageaasved

       

Hei, aage aassved!
Det er en glede å kunne informere deg om omfattende forbedringer i de mobile online-tjenestene dine.

Snart vil du ha tilgang til en helt nyutformet Car-Net-portal som gir deg et enda bedre tilbud. I tillegg sørger bedre driftsstabilitet og kapasitet for at du alltid er oppdatert og tilkoblet din Volkswagen.

Vennligst merk:

Du kan ikke bruke Car-Net-portalen og Car-Net-appen i oppdateringsperioden, som starter den 23.9.2016 og forventes å være avsluttet den 25.9.2016.

Kjøredata for elbilen din som lagres frem til den 23.9.2016, vil dessverre ikke være tilgjengelige etter oppdateringen. Vi anbefaler derfor at du noterer deg disse hvis du trenger dem.

Vi sender deg en e-post med informasjon om hva som er nytt når forbedringene er utført. Vi takker for forståelsen og ønsker deg fortsatt lykke til med Car-Net.

Vennlig hilsen
Car-Net-teamet

       


      

MikkeBoomBoom

Mail fra VW:

Vi har gode nyheter. Forbedringene i Car-Net-portalen og Car-Net-appen er utført og er tilgjengelige for deg fra og med nå.

Vennligst merk:

Du må oppdatere Car-Net-appen for å kunne bruke Car-Net-tjenestene dine.


Lenken i mailen funker ikke, neivel. Går inn i appen og prøver den veien, blir tatt til en ny side hvor jeg må oppdatere passord, død lenke der også. Hurra!

odahle

Sitat fra: Mikalv på mandag 26. september 2016, klokken 09:38
Mail fra VW:

Vi har gode nyheter. Forbedringene i Car-Net-portalen og Car-Net-appen er utført og er tilgjengelige for deg fra og med nå.

Vennligst merk:

Du må oppdatere Car-Net-appen for å kunne bruke Car-Net-tjenestene dine.


Lenken i mailen funker ikke, neivel. Går inn i appen og prøver den veien, blir tatt til en ny side hvor jeg må oppdatere passord, død lenke der også. Hurra!
Hehe, det er vel ingen som forventer at Car-Net skal fungere som planlagt til alle tider. Skal sies at den har fungert nokså ypperlig for meg i det siste, men har trøblet noe fælt nå rundt oppgradering. Håper nesten at det har en sammenheng, så jeg slipper mer tull nå.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

nortrahof

Nå har de med denne "oppgraderingen" klart å gjøre CarNet helt utilgjengelig!
Hurra for VW og SW-folkene deres! Det er ikke bare dieselbiler de har problemer med!
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

bno

Greit å logge inn. Ser at man nå i appen kan sette på og styre timer for varme. Nå venter jeg bare på at den skal virke  8)

Autowinder

Oppdaterte appen. Måtte logge på Car Net via browser, oppgradere passordet til 8 karakterer, minimum én stor og én liten bokstav, et tall og et spesialtegn. Funket greit, men litt tregt på nettsiden da det trolig er mange som struler med dette nå. Nå fungerer det greit på iPhone 6 Plus og siste iOs 10.0.2.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

1001 Watt

Etter mye om og menn får jeg endelig logget på den "nye" tjenesten. Appen krever at du skriver inn det nye passordet hver gang du starter opp, PIN-kode er ikke lengre i bruk. Skikkelig show-stopper for min del... >:(
2022 Audi e-tron 55
2019 VW e-Golf
2014 VW e-UP (solgt)

SweetThang

Veldig tullete med PIN/Passord uansett. Jeg sikrer jo telefonen min. Jeg trenger ikke ekstra sikkerhet på appen.

Appen har heller ikke virket hos meg siden oppdatering. Try again later, får jeg opp når jeg forsøker å hente ned ny informasjon om bilen.
Fornøyd e-up eier.

aageaasved

27.09.2016

Fabrikken jobber med å forbedre Car-Net-opplevelsen, og utfører i disse dager vedlikehold på nettsidene. Det kan derfor oppleves tregheter på nettsiden til Car-Net. For kunder som har fått en mail vedrørende oppdatering av passord må passordet endres inne på nettsiden, og ikke i appen. Når passordet er oppdatert på nettsiden kan du logge deg inn i Car-Net-appen. Følgende versjoner kreves: iOs 3.2.5 og til Android 3.2.4.1.

Som en kompensasjon vil vi forlenge ditt «Car-Net e-Remote»-abonnement med 2 år, uten kostnad for deg.

Med vennlig hilsen,

Volkswagen

Elmo

Sitat fra: Joe DiMaggio på tirsdag 27. september 2016, klokken 12:24
Veldig tullete med PIN/Passord uansett. Jeg sikrer jo telefonen min. Jeg trenger ikke ekstra sikkerhet på appen.
Appen har heller ikke virket hos meg siden oppdatering. Try again later, får jeg opp når jeg forsøker å hente ned ny informasjon om bilen.
Både APP og WEB funker for meg.
På APP har riktignok Klima-siden noe issues med fonter, men den funker.

Ang passord så er jeg enig med deg, men det er ikke noe problem egentlig for passordet står i APPen når man åpner den.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

cmniels

Jeg får ikke registrert bilen på nytt en gang!! Har vært bruker i 2 år allerede, og det har vel virket i mer eller mindre grad..... Dette er en utrolig god jobb av software folka til VW!

Elmo

Sitat fra: cmniels på tirsdag 27. september 2016, klokken 20:54
Jeg får ikke registrert bilen på nytt en gang!!
Rart. Bilen dukket da opp av seg selv (vel og merke på WEB). Var bare å velge den og angi riktig km. Og da var den der i APPen også.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

cmniels

Ja den ligger der på WEB, men må "Avslutte Aktivering" ved å putte in km stand som du sier. Denne km standen godtar ikke web portalen.. desverre

Elmo

Da har vel antagelig ikke bilen klart å oppdatere serveren i det siste ?
Ville prøvd å ta sikringen på GSM-modulen noen sekunder,  kjørt en liten tur, ventet en liten time og forsøkt igjen.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

cmniels

Får prøve det i morgen og se om det hjelper... Takk for tipset, har jo gjort dette noen ganger tidligere men tenkte ikke på det nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA