Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pressebilder Bolt EV/Ampera-E

Startet av ..., tirsdag 20. september 2016, klokken 17:44

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: bmw2002 på mandag 28. november 2016, klokken 21:39
Ser på nettet at Opel Ampera og Chevrolet Bolt litt ulikt interiør (farger). Alle andre Chevrolet enn Bolt har også flere muligheter for interiørvalg.

Kan det hende at interiøret i Ampera-E vi har sett så langt ikke er helt det som kommer i endelig utgave og vil vi få se flere valg på Ampera-E enn Bolt har foreløpig?
Det blir vel hvertfall både stoff og skinnseter. Det er nok samme sete men typen trekk kan utgjøre en forskjell.
De første modell S (2013) synes jeg hadde bedre tekstilseter enn de med skinn.

Hvis jeg skal gjette tror jeg ikke Ae får flere interiørvalg enn Bolt selv om den får flere farger sies det.

AmocoCadiz

Merket at det er en AmperaE i Norge bak folkene som hører på Helgesen, er det også testbil eller produksjonsbil?
Noen som var på ladestasjonen på Slependen og fikk kikket på bilen?

Ipadjove


Stikkkontakt

Sitat fra: Ipadjove på tirsdag 06. desember 2016, klokken 07:15
Spyler til kamera bak :)

Ja,det er nok greit å ha. Eneste bilen jeg har kjørt med en akseptabel løsning for ryggekamera er VW Golf. At ikke flere bruker en slik løsning er uforståelig.

Como

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 06. desember 2016, klokken 09:27
Sitat fra: Ipadjove på tirsdag 06. desember 2016, klokken 07:15
Spyler til kamera bak :)

Ja,det er nok greit å ha. Eneste bilen jeg har kjørt med en akseptabel løsning for ryggekamera er VW Golf. At ikke flere bruker en slik løsning er uforståelig.
Enig i at VW har bra løsning for ryggekamera, men på Bolt er dette et alternativ til bakspeil. Da kan ikke kamera "pakkes vekk". Synd bare at AE trolig ikke får denne bakspeil-funksjonen, og dermed heller ikke spyler.
2022 Skoda Enyaq 80x
2017 Ampera-e

TFSE



Gurba

Hva er grunnen til at det ikke skal være lov med kamera til bakspeil? Tesla har jo denne muligheten i den store skjermen. Ser ikke den helt store forskjellen på det.

kammiz

Sitat fra: Gurba på lørdag 10. desember 2016, klokken 21:48
Hva er grunnen til at det ikke skal være lov med kamera til bakspeil? Tesla har jo denne muligheten i den store skjermen. Ser ikke den helt store forskjellen på det.

så lenge man kan velge å ha det som vanlig speil også, så ser ikke jeg problemet heller. hvis det kun var en skjerm som ikke kunne være et vanlig speil, så hadde jeg skjønt det. da "har jo ikke bilen speil".
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

AmocoCadiz

Benny fra Broom tester AE i Detroit,
overraskende at det fortsatt er så mye hemmelighold og ikke får kjøre, blir ikke prod biler levert i USA denne uken? Kommer det nye godbiter i bilen vi ikke vet om enda?!?

"I dag har vi fått se nærmere på en såkalt førserie-modell. Det er ikke en prototype, men det er en av de aller første eksemplarene som har blitt produsert. Vi er altså i en veldig tidlig fase av hele prosjektet. Derfor er det fortsatt ganske mye hemmelighold her. Blant annet er en rekke detaljer i interiøret tildekket. Og å få kjøre bilen selv var ikke aktuelt, det vil ikke Opel la oss gjøre. "

http://www.side3.no/motor/ampera-e-dette-er-bilen-flest-nordmenn-venter-pa/3423292099.html

kammiz

Jeg vedder på det er fordi Opel får ting som Chevrolet ikke får. Derfor en tidlig utgave de får sitte på i, siden den sikkert mangler det som Opel skal få.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Gurba

Stod noe om typegodkjenning på nyåret også, gjorde det ikke?

Zuexi

#282
Sitat fra: Gurba på mandag 12. desember 2016, klokken 13:57
Stod noe om typegodkjenning på nyåret også, gjorde det ikke?
Januar.


Edit: ser de har fjernet det nå, men er 99% sikker på at det stod at typegodkjenningen bli gitt i Januar i den første artikkelen.

Amoss

Sitat fra: Zuexi på mandag 12. desember 2016, klokken 14:02
Sitat fra: Gurba på mandag 12. desember 2016, klokken 13:57
Stod noe om typegodkjenning på nyåret også, gjorde det ikke?
Januar.


Edit: ser de har fjernet det nå, men er 99% sikker på at det stod at typegodkjenningen bli gitt i Januar i den første artikkelen.

Står fortsatt det i den første linken: http://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=47145
SitatAllerede vet vi at bilen skal ha «minst 500 kilometer rekkevidde», etter europeisk syklus. Han som satt i førersetet på «min» Ampera-e meldte om at de som forventet 500 kilometer i Europa vil bli «veldig fornøyd» når typegodkjenningen er klar i løpet av januar, uten å utdype det ytterligere.
(min uthevning)
Model S 85D

Ipadjove

Ja, om det ble offentliggjordt nå ting som Opel får som ikke Chevrolet får, så hadde det kanskje begrenset salget i USA?
Tror vi blir positivt overasket snart :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA