Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pressebilder Bolt EV/Ampera-E

Startet av ..., tirsdag 20. september 2016, klokken 17:44

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: Ipadjove på søndag 27. november 2016, klokken 04:27
https://www.etrailer.com/Trailer-Hitch/Chevrolet/Bolt+EV/2017/C11457.html?vehicleid=201751562

'Hengerfeste' på Bolt.
Må bare bemerkes at det ikke er eller vil bli typegodkjent for Ae så kan derfor ikke brukes til å trekke henger lovlig med.

Derimot vil det jo være utrolig fristende å trekke tilhenger ulovlig

sjokomelk

Sitat fra: AmocoCadiz på søndag 27. november 2016, klokken 03:08
Sitat fra: sjokomelk på søndag 27. november 2016, klokken 00:16
Sitat fra: Carl Anton Stenling på søndag 27. november 2016, klokken 00:00
Det slutter ikke å overraske hvor mye motorrommet ligner på en fossilbil når man har brukt fossilbilingeniører i designfasen.
Faktisk tror jeg Tesla får en massiv fordel ved at Model 3 har frunk der hvor den motorlignende klossen er plassert i Ampera-E.
GM har vært nødt til å plassere alt på samme sted som Opel Corsa har motor og girkasse. Plattformen er ikke lagd spesielt for en elektrisk drivlinje. Siden plattformen deles med bl.a. Corsa, Mokka og Chevrolet Spark, må man enkelt kunne plassere en fossil eller elektrisk drivlinje i samme "hull" i bilen. Så da har man dessverre ikke så mye valg. :-)
Men stemmer dette?
Har kikket på noen Youtube intervjuver med Opel Chief Electrical Engineer, som påstår at Bolt/AE startet utviklingen med blanke ark og er konsekvent bygget opp runt det store batteriet som helelektrisk bil.

Uten at det kan forklare hvorfor de da måtte stappe det kompakte motorrommet full med all elektronikk. Tror kanskje tidspress er primære grunnen til denne enklere type løsning.
Bygges på en oppdatert Gamma-platform. https://en.wikipedia.org/wiki/GM_Gamma_platform#Gamma_G2SC
Samme platformen skal brukes til flere biler. Så det blir som VW sin MQB-plattform. Det er lagd plass til batteriet i de modellene som skal ha det, og ellers må resten av utstyret bruke samme plass som et fossilt drivverk.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

bmw2002

Sitat fra: sjokomelk på søndag 27. november 2016, klokken 10:57
Bygges på en oppdatert Gamma-platform. https://en.wikipedia.org/wiki/GM_Gamma_platform#Gamma_G2SC
Samme platformen skal brukes til flere biler. Så det blir som VW sin MQB-plattform. Det er lagd plass til batteriet i de modellene som skal ha det, og ellers må resten av utstyret bruke samme plass som et fossilt drivverk.

Nei, dette stemmer ikke:

"There are no Bolt EV parts tied to the G2 architecture," said lead product engineer Josh Tavel, via e-mail through GM communications."

http://www.greencarreports.com/news/1106137_chevy-bolt-ev-not-on-shared-architecture-but-platform-name-secret-gm-says

Ipadjove

Tror dette videoklippet har rekord i antall tappinger med fingrene, på Bolt :p

https://youtu.be/isB6CS1EPyo

Trond.m

he,he,...her er det mye som kan rasle og knake på norske vinterveier med vaskebrett  ;)

AmocoCadiz

Sitat fra: Ipadjove på søndag 27. november 2016, klokken 19:47
Tror dette videoklippet har rekord i antall tappinger med fingrene, på Bolt :p

https://youtu.be/isB6CS1EPyo
denne fyren brukte jammen lang tid på å skjønne det er mye   h a r d p l a s t i c   i interiøret...

Gurba

Må innrømme at hvis jeg må velge velge mellom 18 mil rekkevidde med polsteet interiør og 50 mil med hardplast interiør så er det et enkelt valg.

Counterpointer

Det som er fint er at nå har vi en god grunn til å gjøre som vi gjorde i min ungdom med Volvo Amazon, Ford 17M og Opel Ascona, vi trekker dashbord og dørpaneler med plysj
Kjempekult, varmt og knirkefritt!

Gurba

Sitat fra: knut.aulie på søndag 27. november 2016, klokken 21:34
Det som er fint er at nå har vi en god grunn til å gjøre som vi gjorde i min ungdom med Volvo Amazon, Ford 17M og Opel Ascona, vi trekker dashbord og dørpaneler med plysj
Kjempekult, varmt og knirkefritt!


Amoss

Sitat fra: knut.aulie på søndag 27. november 2016, klokken 21:34
Det som er fint er at nå har vi en god grunn til å gjøre som vi gjorde i min ungdom med Volvo Amazon, Ford 17M og Opel Ascona, vi trekker dashbord og dørpaneler med plysj
Kjempekult, varmt og knirkefritt!

To sjeler og en tanke - akkurat noe slikt var i tankene mine da jeg så videoen over her ja. :)   Om ikke akkurat plysj, så burde det være mulig å trekke noe stoff av noe slag over noen steder for å bryte opp litt i det minste.  Behøver jo ikke være like mye som i bildet Gruba la ut her :p

Model S 85D

AmocoCadiz

Er jo opprinnelig US-car, så hvorfor ikke go XXXL på ratt og girtrekk!

Nickelilltroll

#266
Sitat fra: AmocoCadiz på søndag 27. november 2016, klokken 20:37
Sitat fra: Ipadjove på søndag 27. november 2016, klokken 19:47
Tror dette videoklippet har rekord i antall tappinger med fingrene, på Bolt :p

https://youtu.be/isB6CS1EPyo
denne fyren brukte jammen lang tid på å skjønne det er mye   h a r d p l a s t i c   i interiøret...

"Tapping-fetish" much? ;D
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Counterpointer


bmw2002

Ser på nettet at Opel Ampera og Chevrolet Bolt litt ulikt interiør (farger). Alle andre Chevrolet enn Bolt har også flere muligheter for interiørvalg.

Kan det hende at interiøret i Ampera-E vi har sett så langt ikke er helt det som kommer i endelig utgave og vil vi få se flere valg på Ampera-E enn Bolt har foreløpig?

Gurba

Sitat fra: AmocoCadiz på søndag 27. november 2016, klokken 20:37
Sitat fra: Ipadjove på søndag 27. november 2016, klokken 19:47
Tror dette videoklippet har rekord i antall tappinger med fingrene, på Bolt :p

https://youtu.be/isB6CS1EPyo
denne fyren brukte jammen lang tid på å skjønne det er mye   h a r d p l a s t i c   i interiøret...

Han prøver bare å jukse til seg noen skritt på pulsarmbåndet. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA