Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre?

Startet av moby666, onsdag 17. august 2016, klokken 13:28

« forrige - neste »

AAK

Hei. Venter min svarte Ioniq i slutten av juli. Fikk denne infoen fra forhandler for noen uker siden, noen som vet hvilken båt dette kan være?

"Står 14.07.2017 ankommer den drammenshavna
18-20 er det understellsbehandling og litt div som blir gjort
28.07.2017 bør den være annkommet forhandler. "


Sent from my iPhone using Tapatalk

fredriks

Sitat fra: sørlandsbanden på tirsdag 27. juni 2017, klokken 20:54
Hei. Venter min svarte Ioniq i slutten av juli. Fikk denne infoen fra forhandler for noen uker siden, noen som vet hvilken båt dette kan være?

"Står 14.07.2017 ankommer den drammenshavna
18-20 er det understellsbehandling og litt div som blir gjort
28.07.2017 bør den være annkommet forhandler. "


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hepp.

Det kan være Autopride, men det er litt vanskelig å tippe uten å vite hvilken båt den er på fra Korea. (Altså, hvilken havn den kommer fra til drammen). De store båtene går ikke helt til Drammen, så de blir lastet om på andre båter eller på tog hvis de kommer fra Sverige så vidt jeg har skjønt.

12-Jul-2017 13-Jul-2017 1 days AUTOPRIDE NOR17063 Bremerhaven (DEBRV)Drammen (NODRM)

Autopride har rute til drammen 13. Juli, det er det nærmeste jeg kan finne på det jeg vet om. De bruker jo et par dager på å få unna alle bilene, så det kan hende at 14. Juli passer bra med "annkomst" av bilen.

2017 Hyundai Ioniq levert 07.17.
Din Model Din Model 3 ble reservert 01/04/2016.

Kjetil1986

Fikk mail fra forhandler i dag om at bilen var ankommet Drammen (bestilte 9. Januar) Så da ser det ut som at det blir utlevering en dag i neste uke :D :+1:
Model 3 long range 2021

fredriks

Sitat fra: Kjetil1986 på torsdag 29. juni 2017, klokken 11:54
Fikk mail fra forhandler i dag om at bilen var ankommet Drammen (bestilte 9. Januar) Så da ser det ut som at det blir utlevering en dag i neste uke :D :+1:

Hvordan farge/utstyrskombo har du?

Jeg bestilte 17. Des og har egentlig ikke fått noen annen bekreftelse fra forhandler enn at den var på en båt som gikk til tyskland.
2017 Hyundai Ioniq levert 07.17.
Din Model Din Model 3 ble reservert 01/04/2016.

Kjetil1986

Jeg bestilte platinum silver med skinn og teknikk.
Model 3 long range 2021

fredriks

Sitat fra: Kjetil1986 på torsdag 29. juni 2017, klokken 11:54
Fikk mail fra forhandler i dag om at bilen var ankommet Drammen (bestilte 9. Januar) Så da ser det ut som at det blir utlevering en dag i neste uke :D :+1:

Har du fått bilen din, Kjetil?
2017 Hyundai Ioniq levert 07.17.
Din Model Din Model 3 ble reservert 01/04/2016.

Kjetil1986

#651
Bilen min ankom forhandler torsdag 6 juli, og var klar til utlevering mandag 10 juli. Men siden jeg dro på ferie til Danmark fredag 7 juli, så får jeg ikke hentet den før mandag 17 juli.

Så nå gleder jeg meg til å komme hjem fra ferien  ;D
Model 3 long range 2021

Sema

Hei.selger en Hyundai Ioniq Aurora Silver for prisenav 280.000 teknikkpakke med skinn uten soltak.vinter og sommerdekk pluss 2 ekstrakabel. Hvis interessert ta kontakt.

dangjer

Hei!
Mitt første innlegg her på forumet, registrerte meg idag. Har nettopp bestilt min første elbil, en Ioniq, forventet levering 7-8 mnd. ifølge forhandler. Altså rundt medio februar. Synes dette er forstyrrende lang leveringstid, men ser at det generelt er lang leveringstid på elbiler for tiden, og da særlig på Ioniq.

Dere som har vært i miljøet en stund, er det grunn til å tro at 7-8 mnd kan stemme, eller er det rimelig å tro at den kanskje kan komme før?
Daniel Gjerstad
Bergen
-Bestilt Ioniq (første elbil), forventet februar 2018

afitch80

Sitat fra: dangjer på tirsdag 18. juli 2017, klokken 20:15
Hei!
Mitt første innlegg her på forumet, registrerte meg idag. Har nettopp bestilt min første elbil, en Ioniq, forventet levering 7-8 mnd. ifølge forhandler. Altså rundt medio februar. Synes dette er forstyrrende lang leveringstid, men ser at det generelt er lang leveringstid på elbiler for tiden, og da særlig på Ioniq.

Dere som har vært i miljøet en stund, er det grunn til å tro at 7-8 mnd kan stemme, eller er det rimelig å tro at den kanskje kan komme før?
Det er nok ingen sjanse for at den kommer før. Hyundai Norge har vel nettopp gått ut og sagt at det nå er 10-12 måneder leveringstid på Ioniq. Vi bestilte i begynnelsen av mars, men kan ikke forvente bilen før tidligst oktober.
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

HPSE

I england går det rykter om at salget stoppes midlertidig pga manglende biler. Kan fort skje i Norge og?
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

fredriks

Sitat fra: HPSE på tirsdag 18. juli 2017, klokken 23:59
I england går det rykter om at salget stoppes midlertidig pga manglende biler. Kan fort skje i Norge og?

Vi kan jo spekulere opp og ned i mente om dette mellom oss, de eneste som sitter på fakta der er Hyundai selv. Det ville nok vært mere nøyaktig for Norge å sett på bilsalget i Skandinavia eller ellers i Europa fremfor England. De har jo rattet på andre siden der og er sånn sett sære sett i Europeisk sammenheng. Derfor kan det nok hende at det markedet er mere utsatt for slikt enn Europa ellers
2017 Hyundai Ioniq levert 07.17.
Din Model Din Model 3 ble reservert 01/04/2016.

Vailent


Vailent

Sitat fra: Vailent på lørdag 22. juli 2017, klokken 17:26




Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg fikk beskjed fra Hunday hovedsenter om at bilen min er på båten fra 30 juni :). Når den skal komme i Norge godt spørsmål. De sa at jeg får bilen 5.09.2017. Er det mulig at bilen er på vei mer enn 2 måneder?
Sporte min selger om bilen og fikk beskjed at han vet ikke enda. Han skal se på mandagen. Så jeg fikk vite før han om h PR er bilen og er den produsert eller ikke.
Jeg kan anbefale til andre ringe til hovedsenter og høre fra dem om hva som skjer med deres bestilling. ;)
Hadde bestilt 15.12.2016.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Vailent

Sitat fra: fredriks på torsdag 29. juni 2017, klokken 12:17
Sitat fra: Kjetil1986 på torsdag 29. juni 2017, klokken 11:54
Fikk mail fra forhandler i dag om at bilen var ankommet Drammen (bestilte 9. Januar) Så da ser det ut som at det blir utlevering en dag i neste uke :D :+1:

Hvordan farge/utstyrskombo har du?

Jeg bestilte 17. Des og har egentlig ikke fått noen annen bekreftelse fra forhandler enn at den var på en båt som gikk til tyskland.
Kan jeg spørre deg om når fikk du beskjed?


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA