Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre?

Startet av moby666, onsdag 17. august 2016, klokken 13:28

« forrige - neste »

Nasatech


niram

Fikk min på tirsdag. Veldig, veldig godt fornøyd :)

geear

Sitat fra: fredriks på onsdag 17. mai 2017, klokken 18:53
Sitat fra: Kristine O. Øksnes på onsdag 17. mai 2017, klokken 11:56
Jeg bestillte bilen 12.desember med forventet levering i Juni. Fikk beskjed i februar at jeg kom til å få bilen 20.mai.....meeen den gang ei. Pratet med forhandleren på Mandag og da kunne han fortelle at bilen ble trillet ut fra fabrikken  10.mai men det var ikke lagt inn noe dato før transport enda så mine 6 mnd venting blir nå minimum 8 mnd

Kjenner meg godt igjen her.

Bestilte 17. Desember selv. Ble forespeilet bil i Juni, men bilen er enda ikke produsert. Forhandleren sier at produksjonen av bilen kan drøye helt til Juni og levering i August.

Er ikke spesielt imponert over køsystemet til Hyundai. Ser jo eksempler på forhandlere som har trikset med systemet og bestilt opp biler på personer som ikke finnes etc for å kunne levere biler tidligere.

Dette fører jo til at de som bestiller opp bil på "ærlig" vis sitter igjen med svarteper.
Jeg tror jeg prøvekjørte Ioniq rett rundt månedsskifte nov/des, kanskje 1. desember. Fikk da beskjed om at hvis jeg bestilte innen får dager ville jeg få bil i mars.

Ser ut som Huyndai driver med noe lignende som GM/Opel, prioriterer California for ZEV/CARB-credits. Noen som aner hvor mye de leverer der borte? Ioniq EV er på toppen av det hele kun tilgjengelig i California i USA, resten av USA får ikke kjøpe den. HAdde markedet bestemt hadde det ikke betydd en dritt for Huyndai, men fordi de belønnes med flere tusen dollar per bil solgt i California så er bilene mye mer verdt der enn i resterende stater.

yhafting

Da nærmer det seg vår tur. Fikk vite i dag at bilen kommer til kjeller den 26. juni. Bestillingsdato var 26.11, og det ble antatt at vi skulle få bilen i mars. Trekker vi fra tid på båt, så kan det se ut som produksjonen kun rekker til halvparten av bestillingene. Det burde bety at om ikke de har gjort endringer i produksjonstakten så er vel ventetiden for den som bestiller nytt nå opp mot et helt år.
2021 Energica SS9+ 
2017 Hyundai Ioniq

dif

Sitat fra: dif på torsdag 02. mars 2017, klokken 14:07
Sitat fra: J-B på torsdag 02. mars 2017, klokken 13:32
Sitat fra: dif på torsdag 02. mars 2017, klokken 10:17
Bilbutikk 1 er så vidt jeg vet en av forhandlerne som er blitt sagt opp av Hyundai. Så er ikke sikkert de er prioritert. Kan anbefale Auto Elite Oslo og Ski. De har fått fornyet kontrakt. Spesielt Oslo-avdelingen har vi god erfaring med.

Bilbutikk 1 er jo listet som forhandler på Hyundai sin hjemmeside, så den bør vel være grei nok?
Oppsigelsestiden er 12 måneder. Så de er forhandler ut mai 2017.
http://www.tv2.no/a/8335421/

Fikk forøvrig høre fra Auto Elite Ski at de ville være eneste forhandler i Follo i løpet av 2017. For de som ikke er lokalkjente så har Bilbutikk 1 avdeling i Ås som ligger i Follo.
Og da var ikke lenger Bilbutikk 1 Follo forhandler av Hyundai. Er det noen som fremdeles venter på bil herfra?
Akershus

Sikko

Ja jeg venter på bil fra Bilbutikk 1 Follo. Tenker jeg tar en tlf i morgen.
Bilen ble satt på båt 30/5, noen som vet hvilken båt bilen kan være på?

afitch80

Er det noen som har bestilt Ioniq i år som har fått bilen til den tiden selger sa ved bestillingstidspunktet? Eller noen som har hatt leveringstid på under 6 måneder? Nå tenker jeg ikke på dere som har bestilt bil som selger allerede hadde på vei/allerede var bestilt, men på helt nye bestillinger.
Vi bestilte en av de første dagene i mars og ble da fortalt at levering ble i begynnelsen av juli. Nå sier selger at HVIS bilen kommer med en av båtene som går i månedsskiftet juni/juli, så får vi den i slutten av august. Og selger vet ikke en gang om bilen er produsert enda. At selger ikke vet om bilen er produsert betyr vel egentlig at den ikke er det.. :P
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

Ioniqo

Bestilte i midt mai fra auto elite Oslo. Fikk beskjed om at var vi heldige ble det i 2017, men mest sannsynlig blir det starten av 2018. (Sort bil)

PNR1A

Var innom BnH i Oslo og spurte om leveringstid. Hvis bestilt idag/ut juni levering kunne forventes i januar 2018 (kun 2 farger, svart og sølv).
Nissan Leaf Nordic 30kWh

Vailent

Sitat fra: afitch80 på tirsdag 20. juni 2017, klokken 13:26
Er det noen som har bestilt Ioniq i år som har fått bilen til den tiden selger sa ved bestillingstidspunktet? Eller noen som har hatt leveringstid på under 6 måneder? Nå tenker jeg ikke på dere som har bestilt bil som selger allerede hadde på vei/allerede var bestilt, men på helt nye bestillinger.
Vi bestilte en av de første dagene i mars og ble da fortalt at levering ble i begynnelsen av juli. Nå sier selger at HVIS bilen kommer med en av båtene som går i månedsskiftet juni/juli, så får vi den i slutten av august. Og selger vet ikke en gang om bilen er produsert enda. At selger ikke vet om bilen er produsert betyr vel egentlig at den ikke er det.. :P

Jeg hadde bestilt 15.12.2017 :).
Vi venter på Hunday Ioniq el bil, farge Marina blue, soltak og skinn.
Den er ikke produsert enda :(.
Har bestilt hos Kroghs Bilsalgs AS.
Vi forventet at bilen blir i Norge april-mai-juni, men nå fikk vi beskjed fra Hunday service at bilen blir produsert i juni eller juli, så leveringstid er august / september.
Selger sier også at senest blir det september :(.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Laramu

Bestilte Hyundai Ioniq Marine Blå med skinn 16.jan og hentet den nå på fredag 23juni.

Ionisert

interessangt.
Hvis de reelle Januar-bilene begynner å komme så skal ikke min være langt unna båt, om det går kronologisk...
Jeg bestillte en mnd senere, 14.Februar.

Men så er det også desember bestillinger som fortsatt venter... Kaos...

fredriks



Blir vel kanskje bil på noen flere nå snart? :)
2017 Hyundai Ioniq levert 07.17.
Din Model Din Model 3 ble reservert 01/04/2016.

Nasatech

Bare 136 hittil denne måneden, så bør komme inn litt mer, ja ;)

http://elbilstatistikk.no/?sort=2

fredriks

Ja. Jeg hadde bilen min på Mourning Courier i følge min forhandler. Den var i Tyskland for noen dager siden, så den båten som i dag kom til kai i Drammen passer bra med tid for å laste om etc.... Eller, det vil si. Tid som jeg (som ikke har filla peiling på hvor lang tid det egentlig tar) tror det burde ha tatt å laste om.

Morning Courier kom til tyskland 25. Juni mens Arabian Breeze som ligger til kai i Drammen nå dro tra Tyskland ikke så lenge etter, så det kan jo passe. Jeg vet ikke hvor lenge biler som skal videre blir værende på kaia i Bremerhaven?
2017 Hyundai Ioniq levert 07.17.
Din Model Din Model 3 ble reservert 01/04/2016.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA