Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Smart å oppgradere til 75D nå som 70 forsvinner?

Startet av Bjoris, mandag 13. juni 2016, klokken 14:05

« forrige - neste »

N00b

Batteriet er og blir en vesentlig del av bilprisen.

Det er en markedsførings gimmick fra Tesla dette, få folk inn døra som synes 500k er absolutt maks for en ny bil som nå strekker seg bittelitt lengre.
Husk Norge er det STORE middelklasse samfunnet, finnes vel knapt så stor og kjøpesterk middelklasse noesteds.

Tesla Norge var sterk pådriver for å få tilbake 60 bilene.

Bjoris

#46
Sitat fra: N00b på mandag 04. juli 2016, klokken 13:46
Batteriet er og blir en vesentlig del av bilprisen.

Det er en markedsførings gimmick fra Tesla dette, få folk inn døra som synes 500k er absolutt maks for en ny bil som nå strekker seg bittelitt lengre.
Husk Norge er det STORE middelklasse samfunnet, finnes vel knapt så stor og kjøpesterk middelklasse noesteds.

Tesla Norge var sterk pådriver for å få tilbake 60 bilene.

Jo, men det virker ikke som de har en veldig plan for å få solgt de ledige 15 kwh ene, spørs hvor lenge de gjør det slik, det er jo å gi bort 15 kwh som normalt koster 70.000, ok du får ikke brukt dem, men det er jo bare meningsløst sløsing av ressurser egentlig... Syns det er ett merkelig move, men antakelig ser de at det å ha 3 batteri og kanskje det krever andre endringer på bilen som mer kostnadsdrivene enn å bare levere disse 15 kwh ekstra og håpe på at nok folk konverterer når de har brukt bilen en stund, men slik jeg ser det så skal du jammen ha ett litt spesielt behov om du legger 74.000 på bordet når bilen er kjøpt og betalt for å få 70-100 km ekstra... Jeg tror folk vil se at det går lenge med bare 60 og sånn sett er dette drømmenbilen, hadde nok gått for en 60 selv om det var mulig når jeg kjøpte, iallefall når en har denne muligheten i bakhånd som helt sikkert hadde forblitt i bakhånd:)

N00b

Ikke glem at når kunden først er innenfor døra, har prøvekjørt og veier for og imot.
Da velger en ikke ubetydelig andel 75D og noen 90D selv om det var det de ikke ville i utgangspunktet.

Skiftende argumentasjon som rettferdiggjøre egne valg, vi driver alle med det.

tkjoerlaug

Sitat fra: N00b på tirsdag 05. juli 2016, klokken 09:44
Ikke glem at når kunden først er innenfor døra, har prøvekjørt og veier for og imot.
Da velger en ikke ubetydelig andel 75D og noen 90D selv om det var det de ikke ville i utgangspunktet.

Skiftende argumentasjon som rettferdiggjøre egne valg, vi driver alle med det.

Jepp, godt poeng dette.

Jeg hadde aldri vurdert Tesla før 70D kom på markedet, men endte likevel opp med 85D.

nie

Sitat fra: tkjoerlaug på tirsdag 05. juli 2016, klokken 13:51
Sitat fra: N00b på tirsdag 05. juli 2016, klokken 09:44
Ikke glem at når kunden først er innenfor døra, har prøvekjørt og veier for og imot.
Da velger en ikke ubetydelig andel 75D og noen 90D selv om det var det de ikke ville i utgangspunktet.

Skiftende argumentasjon som rettferdiggjøre egne valg, vi driver alle med det.

Jepp, godt poeng dette.

Jeg hadde aldri vurdert Tesla før 70D kom på markedet, men endte likevel opp med 85D.
...og jeg skulle ha en enkelt utstyrt 85D men endte opp med både AP, gass, premium og syv seter

Bjoris

Klart jo mer jo bedre, hadde ikke blånektet på en 90, heheh, men ikke ofte jeg hadde hatt behovet:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA