Smart å oppgradere til 75D nå som 70 forsvinner?

Startet av Bjoris, man 13. jun 2016, kl. 14:05

« forrige - neste »

Bjoris

Har tenkt litt på at det kanskje var litt mer fornuftig nå å likevel bruke 24.000 på å oppgradere til 75D siden 70D forsvinner fra programmet. Irriterende nok er det mye mer ekstra å oppgradere i ettertid fra 70 til 75 enn fra 60 til 75.

Mulig de endrer på dette, vel. Mens vi venter så skal vi jo ha noe å fundere på... Fundere på å selge den også, men tror det blir veldig vanskelig når vi først har fått den...



Toonster

Hehe Bjoris, du er en skikkelig vinglepetter :)

Min vurdering er at jeg ikke gjøre noe mtp oppgradering, satser på at 70 holder.

Skulle det nå vise seg at det frister med oppgradering så er det jo ikke all verden av forskjell å gjøre det senere heller. Dummere å svi av 24 lapper på noe man ikke trenger, enn å betale 31 for noe man har behov for.

Har en liten teori om at det er svært få som har valgt å oppgradere til 75 (fra 70), kanskje det kommer en gunstig kampanje til 70-eierne etter hvert :)
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

shufu

For min del håper jeg at den ekstra 5 kWh kan brukes som buffer og batteri degradering kompensasjon. Vi får se om det stemmer eller ikke.
Uansett er jeg ikke klar å bruke så mye ekstra på noe jeg trenger (sansynnligvis) ikke.
Om jeg beholder bilen lenge, håper jeg også å få mulighet om en grei tilbud fra Tesla om man spør snill. De har jo ingenting å tape om man selge en ting senere på lavere pris i stedet å ikke selge i hele tatt, spesiell når dette er kun SW lås.
Det kan være kul å være en av de få 75 kWh bil på vei.

Forresten ble jeg ikke tilbud om denne oppgradering fra min DS... må alltid informere ham om hva som skjer i Tesla...
2016 S70(/75)D Hvit
2014 VW e-up

nie

Har sagt det før og gjentar gjerne;

DU GRUBLER FOR MYE!  ;)

lunitiks

@Bjoris du bestilte vel lenge før 75 var en option?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Bjoris

#5
Joda, jeg er veldig vinglepetter, helt riktig!:)

Disse prisene vi hadde før 60 kom, går de ann å finne igjen? Min DS sier at det er prisene i designstudio som gjelder, men jeg ser bare 60 til 75 prisene...

Tesla er jo truende til å endre på slikt!

Nei, legger nok ikke i dette heller hvis det da nå ikke er slik a t Tesla har strupet 70'en skikkelig ifht 75 og 60. Dette skulle jeg svært gjerne likt å visst før min går i produksjon, noen som har sett noe CAN bus måling av 70/75 allerede?

Tesla ønsker å selge oppgraderingen så hva er smart å gjøre da? Jo, de struper 70 batteriet godt ned slik at det gir mening å oppgradere. Håper selvsagt ikke de gjør dette, men virker veldig rart om de ikke tenker litt slik...

Bjoris

#6
Sitat fra: lunitiks på man 13. jun 2016, kl. 17:44
@Bjoris du bestilte vel lenge før 75 var en option?

Jo og jeg er veldig happy med å få ett strupet 75 batteri, men det forutsetter jo at vi faktisk får 70. Er innstilt på at Tesla har tatt bort "overlevering" av 70 batteri som de gamle har så tror vi må forberede oss på å få noe lavere typical anslag på full-lading ifht gml 70, men det er ikke så nøye når vi vet at vi har mer å gå på slik at vi kan gjøre dette oftere. Samtidig er det jo kjiipt om det er snakk om stor forskjell da litt av triggeren for 70 nettopp var at en fikk bra rekkevidde også på en 70 og dermed framstod det fornuftig å bytte 85 mot 70 for å få AWD, AP og alt dette andre som er bedre...:)

Sånn er det å kjøpe Tesla, ting endrer seg hele tiden, lik det eller ikke:)

Må skrifte og innrømme at jeg har hatt en Passat GTE på prøvd i et forsøk på se om vi kunne klare oss med en vesentlig billigere bil, med kun nødvendig utstyr så er den 220.000 billigere enn vår pris på 70D, vesentlig rimeligere i innkjøp (og en kan lease rimelig og ha den til Model 3 er klar) og jeg skulle nok klart å bruke den mye på strøm med 3 mil til jobb og lademuligheter både på hjemme, på jobb og på hytten, men...

En ok bil, men det er som å gå to skritt tilbake, til og med i elmodus røkker og nøkker det og jeg syns også den hadde altfor mye veistøy. Når jeg leverte den og kjørte tilbake i den gml Leafen vår så framstod den som en mer moderne bil for meg pga drivlinjen er så mye mer smood...

Nei, jeg er ødelagt, jeg innser at det bare er en ren elbil som kan gi meg det jeg vil ha av en bil så da blir vi nok å beholde 70Den, tviler på at jeg klarer å kvitte meg med den når den kommer:)

Øyvind.h

Jeg vil ikke si det er smart å oppgradere når du uansett får samme batteri. Utifra hva de har gjort med andre biler er det sannsynlig at buffer er i topp.
Større buffer ift degradering.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

pers1

#8
Jeg har svart på linken i mailen jeg fikk av Tesla forrige uke om at jeg ønsker å oppgradere til 75 Kwh, men ingen har kontaktet meg og jeg har også prøvd å ringe 21 06 19 29 som det står i mailen. Men på det tlf nr for jeg bare beskjed om at det er mange som ringer og at jeg er prioritert i.f.t. når jeg ringte - så etter en stund for jeg bare telefonsvarer. Har akkurat nå prøvd i 45 minutter uten hell :P
Noen som har noe tips.

PerS
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

Bjoris

Jeg sendte en mail og bad om å få prisene på nytt da jeg ikke kan finne 70-75 oppgraderingen lengre. Jeg skrev at jeg tenkte på å oppgradere og fikk svar 5 min etter at nå var det bestilt til min bil. Fikk nå avverget det da, men prisene har jeg ikke fått. De som ble sagt var at det var prisene i konfiguratoren som gjaldt og der står det da 70.000....


pers1

Da fikk jeg kontakt og bestilling på Upgrade fra 70D - 75D er lagt inn
Står på myTesla :
Your estimated delivery window is July - Early August.

PerS
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

Bjoris

Spennende, artig om du hadde latt noen sjekke bilen din eller gjort det selv med CAN-bus avlesning. Kunne en som meg gjort det samme så kunne vi funnet ut nøyaktig hvor mye mer kapasitet som frigjøres:)

pers1

Klart det - er jo alltids spennede - har ikke noe sytem for det så da trenger jeg noen som gjør det når den kommer det ikke allerede innen det er blitt gjort........... håper Bjørn også for laget en ny "lade" video med 70 VS 75

PerS
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

lunitiks

@bjoris velkommen i "klarer-ikke-å-vente"-klubben  ;D  Unner deg den følelsen du har nå. Gled deg
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

TomHenden

#14
Jeg valgte å oppgradere min 70 til 75 for noen dager siden. Sendte mail til DS, og hun fikset det ganske raskt. Fjernet carbon i dashbordet i samme slengen og gikk for den som er standard nå istedenfor, (Kun for å lette litt på samvittigheten i tilfellet jeg blir skuffet over forskjellene på 70 vs 75). =)
Levert: Model S 85 - 14.06.14 (Solgt, kjørt 40000km)
Levert: Model S 70D - 22.10.15 (Solgt, kjørt 13500km)
Bestilt: Model S 75D - Ferdig Produsert 11.07.16 - Levert 20.09.16

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA