Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny dobbel hurtglader på RV7, området rundt Garen!

Startet av Ebe, torsdag 02. juni 2016, klokken 11:47

« forrige - neste »

Ebe

Hordaland Fylkeskommune har avsatt 480.000 kr i tilskudd til dobbel hurtiglader i området mellom Vøringsfossen og Sysenvatnet. Det er jo meget gode nyheter for oss som vurderer å kjøre over Hardangervidden.

http://www.hordaland.no/nn-NO/nyheitsarkiv/2016/her-blir-det-nye-ladestasjonar/

"Einskilde hurtigladestasjonar omfattar minst eitt Chademo-uttak, eitt CCS-uttak og eigen AC-ladar. Dei doble hurtigladestasjonane i regionsenterkommunen Askøy og langs RV7 i Eidfjord kommune får minst to uttak av kvar standard.

Plasseringa i Eidfjord er spesifisert av fylkeskommunen til å liggje langs RV7 mellom Vøringsfossen og Sysendammen."
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

OlavEmil

Supert. Den eine ladaren i Eidfjord som er der no ville fort blitt altfor lite så snart folk oppdagar kor greitt det er å køyre Rv 7 aust - vest med elbil.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Myrvang

Ladet Leaf 24 kw til 82% i Eidfjord og kjørte til Ål over Hardangervidda. Litt rekkeviddeangst, men da jeg nærmet meg toppen så jeg at det ville gå bra pga regenerering nedover. Hadde planlagt lading i Geilo, men kom dit med 44 km på gjettometeret, så peisa ned til Ål og ladet.

Men hadde ikke gjort noe med en lader på vei opp, da hadde man klart turen uten problemer også på vinteren.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

pudderjagar

Greit nok om sommaren. Men om høst, og vår så treng ein fyll på veg over vidda.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

eivhelle

Det er Fortum som har fått i oppdrag å bygge denne, men de har foreløpig ikke noen dato for ferdigstillelse.

Ellers ser jeg også frem til at laderene som er vedtatt av buskerud fylkeskommune kommer på plass. Da får vi en ekstra lader på Geilo pluss Dagali, Rødberg, Veggli, Lampeland, Kongsberg og Hvittingsfoss. Med lading på Maurset/Garen kan man da fint skippe Geilo hvis det er kø der og forsette til Dagali eller Rødberg.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Olee

Uansett på tide med en lader til på strekningen, selv om det går greit om en lader til +80%. Kjipt å komme etter en som skal lade fullt, det tar ikke akkurat 15 min. Forrige vinter brukte jeg 45 min til 95%. Nå i sommer (med regnvær) stoppet jeg på 85%, og kom greit frem til Geilo. Men, kjørte ikke akkurat i fartsgrensen hele veien! I tillegg synd det bare er 1 lader i Eidfjord...

Yngve


snippet

Ifølge Fortum skal dette gjøres i samarbeid med BKK i løpet av 2017. Nærmere dato hadde de ikke
BMW i3 - Bergen

Ebe

BKK opplyser om denne på sin nettsiden, men mye informasjon er det ikke akkurat.

https://www.bkk.no/elbiler-og-lading
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Sølve

Kravet fra fylkeskommunen for stønad er at den skal opp innen august 2017.   Så får vi håpe at det skjer tidligst mulig.
Bergen

Yngve

Her er svaret jeg fikk fra BKK:

Sitat09:12   Maria:    Her er ennå masse gravearbeid igjen, så de forventer at denne blir ferdig i løpet av våren/ sommeren.

August er vel ikke så usannsynlig da.

kristianbergen

Leaf 2013

erikf

Når/hvis den kommer på plass, og kanskje håpe på dobbellader på Geilo, så er bergen-oslo virkelig en enkel sak.
Stiller meg for øvrig undrende til at det har tatt så mange år. Burde vært på plass for tre år siden. Har vært mange turer over, og det blir ofte ladekø (eidfjord/geilo) og rekkeviddeengstelse (på vei østover). Det krever litt entusiastegenskap å kjøre denne ruten med 24kwt leaf i alle fall. Sannsynligvis med de andre på ca samme kapasitet.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

pudderjagar

Da går fint å kjøre både Hemsedal og Haukelid utan verken ladeanst eller rekkeviddeangst. Plenti av ladere og turen  tek kortare tid fordi du slepp å topplade bilen nokon plass
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Sølve

Den kommer på plass i sommer, men vet ikke når i sommer.  Følg med.
Bergen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA