Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problemer med hurtiglader av type Veefil

Startet av dif, tirsdag 18. april 2017, klokken 14:16

« forrige - neste »

J.Lafton

Får err 85 på den ene Veefilen på Grønn kontakt på Dal.
Den andre fungerer fint.
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Volkswagen E Golf SOLGT
2014 Nissan Leaf Tekna SOLGT

Panduck

Sitat fra: J.Lafton på onsdag 03. januar 2018, klokken 11:43
Får err 85 på den ene Veefilen på Grønn kontakt på Dal.
Den andre fungerer fint.

Den som er nærmest bensinstasjonen? Har vært en del problem med den.

J.Lafton

Sitat fra: Panduck på onsdag 03. januar 2018, klokken 12:31
Sitat fra: J.Lafton på onsdag 03. januar 2018, klokken 11:43
Får err 85 på den ene Veefilen på Grønn kontakt på Dal.
Den andre fungerer fint.

Den som er nærmest bensinstasjonen? Har vært en del problem med den.
Den nærmest bensinstasjon ja.
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Volkswagen E Golf SOLGT
2014 Nissan Leaf Tekna SOLGT

J.Lafton

Da skulle jeg lade på samme lader på Dal igjen. Sammen feil som sist.
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Volkswagen E Golf SOLGT
2014 Nissan Leaf Tekna SOLGT

erikf

Har tatt kontakt med Fortum angående veefil som jeg aldri får til å fungere (samt at det står alltid folk på abb-laderen ved siden av som heller ike får den til). Fortum sier sier de ikke har fått rapporter om at disse laderne er ustabile/vanskelig å benytte.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

Panduck

Sitat fra: J.Lafton på søndag 07. januar 2018, klokken 21:18
Da skulle jeg lade på samme lader på Dal igjen. Sammen feil som sist.

Prøvde denne laderen to ganger forrige uke. Ene gangen fikk jeg ladet 2 minutter før den døde. Andre gangen døde den med en gang jeg startet. Andre laderen fungerer fint hele tiden. Tror jeg skal si ifra til GK..

Rio

Fikk "Err 50" på Veefil-laderen på Fortums Vestby for noen uker siden. Tror 90% av laderne jeg har hatt problemer med er Veefil.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

tomrh

I dag hadde jeg en rar opplevelse på veefil v/kiwi nardobakken i tr.heim. Ladet i-miev fra 2 streker (av 16) det gikk treeegt. Så v/4 streker avsluttet jeg, ventet 15 sek og startet ny lading i håp om å få større effekt. Plutselig viste displayet hele 10 streker! Stoppet lading v/12. Disse strekene forsvant fort ut igjen også. Aldri skjedd før.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

hanche

Det er vel bilen, og bilen alene, som holder styr på batteristatus. Så jeg er nok redd det du opplevde var et problem med bilen, og ikke laderen.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

J.Lafton

Har på følelsen at det er mest problemer med CCS på Veefil lederne.
To ganger har det skjedd at jeg ikke har fått ladet på CCS, men så kommer det noen å lader med ChaDeMo rett etterpå uten problemer.
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Volkswagen E Golf SOLGT
2014 Nissan Leaf Tekna SOLGT

Anders Prytz

Jeg har stadig problemer med disse på min E-Golf. Senest i dag. Starter og lade, så går det noen sekunder så går den i error 50. Restarter laderen (Holde inn alle tre knappene på Veefil-laderen i noen sekunder). Når den er restartet går det som regel greit å lade. Velger alltid ABB-ladere der det er tilgjengelig da det er vesentlig mindre problemer der.
Ålen, Sør-Trøndelag
Elbilist siden Juli 2015
2016-modell Volkswagen eGolf

elekTrond

@Anders: takk for tipset om å holde inne alle tre svenske-knappene samtidig. Tester det neste gang. :+1:

:bump: Je øh'la lalaladern på CirkleK Mjøsstranda, Gjøvik.   :'( Den rakk ikke å bli to uker gammal engang. (Satt opp og erstattet den gamle Norol ladern på samme fundament 2019-01-11.)

       
  • Lader fint som vanlig i ca ti minutter på halv fart pga. kulda (-9°C iflg. yr.no)
  • Bråstopp! "Err 137" samt det jeg tror var feillampen "Electric motor unit warning light" i dashen.
    This warning light will illuminate when there
    is a problem with a high voltage component.
    Refer to "Service precautions" on page 9-2.
  • Ringer 22 96 24 00 og hører:
    Vi har åpent mellom åtte og fire.
    Og hvis det ringer opptatt
    ikke prøv å ringe igjen
    Vi er ...
    c",)

  • Varsler betjeningen da jeg ikke ser noen nødstopp/reset-knapp
    Han beklager så meget, sier de ikke får opplæring og skriver ned "Err 137".
  • Oppdager nødstoppen i knehøyde (!) på tur ut igjen. Resetter.
    Nedtelling fra 5m00s. Går inn igjen og oppdaterer nattevakta : )
  • Vel ute igjen, "Err 39" (!)
    Restarter igjen ...
  • "Err 39" igjen etter ca. ett minutt. Restarter... Atter en kong.. err "Err 39"!
  • Tusler inn en siste gang. " 'Alle gode ting er tre', pleier fattern å si."
    Ber ham ringe inn klokka åttehundre.
  • Zzz...




2019-01-22 11:31: Ringer 22 96 24 00, taster #4(?) og hilser på en hjelpsom kar

       
  • Hvorfor har dere bare åpent 8-16?
    Han: KS er utvidet til kl. 23:00
    (Jeg ringte ved midnatt ...)
    Han: ...
  • Hva betyr "Error 137"?
    Da må jeg ringe til 2. linje, et øyebl....
    Rekker å si 39 også, hvorpå han spør hvor dette er.
    Bollebutikksjefen ringte faktisk inn i morres og meldte feilen videre (!)  *imponert*
    Tekniker er tilkalt. (Les: Lader er ute av drift) :
  • Err 137 - Høy temp (!) (Åssen går det an i ti blå?!)
  • Err 39 - Problem med strømtilkobling/tilførsel
  • Err 50 er ganske vanlig, sa jeg.
    Det har med kommunikasjon mot bil å gjøre.
  • Merka han begynte å bli stressa (se #2), så jeg valgte å ikke spørre om:

            
    • 22, (39), (50), 58, 85, (137) (denne tråden)
    • 16, 26, (39), (50), 63, 95, 188 (aeva)
    • 56, 87, (188) (ozleaf)
  • SMS fra CK KS med to fornøyd-spørsmål
  • Time will show  (",)
Kilder:
'13 Mjau

jkirkebo

Sitat fra: elekTrond på tirsdag 22. januar 2019, klokken 12:13
@Anders: takk for tipset om å holde inne alle tre svenske-knappene samtidig. Tester det neste gang. :+1:

:bump: Je øh'la lalaladern på CirkleK Mjøsstranda, Gjøvik.   :'( Den rakk ikke å bli to uker gammal engang. (Satt opp og erstattet den gamle Norol ladern på samme fundament 2019-01-11.)

Fortsatt bare én ja? Anbefaler heller Fortum på CC, der er det 3 stk. Litt mindre sjanse for trøbbel da...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA