Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tips og triks

Startet av LMOR, lørdag 23. april 2016, klokken 10:52

« forrige - neste »

john

Obd kontakten som sitter under dashbordet ved døra til fører. Får kabel med nettverkskontakt i andre enden på ebay.

Elbil-entusiast

eGolf 2015 fra mai 2015 til November 2015 (firmabil "mistet" med jobbskifte... snufs)
Nissan Leaf Norsk 2012 mod fra juni 2015 (konebil)
Nissan Leaf SL 2011 fra November 2015 ("ventebil" til eGolf 2017 kommer :-))

Usikker på detta

#62
Fikk nettopp høre fra et klokt hode, en genial ting fra i3-forumet på FB - kan hende det er postet her tidligere  ::)

At autopass-brikka kan plasseres på innsiden i frunken. På den måten unngår man å lime fast ting i vinduet :)

Genialt :)


MartinsenKristian

Sitat fra: Usikker på detta på onsdag 05. oktober 2016, klokken 15:23
Fikk nettopp høre fra et klokt hode, en genial ting fra i3-forumet på FB - kan hende det er postet her tidligere  ::)

At autopass-brikka kan plasseres på innsiden i frunken. På den måten unngår man å lime fast ting i vinduet :)

Genialt :)


Hvor i Frunken skal vi plassere den?

Mr.Zero

Sitat fra: KMfluid black på onsdag 05. oktober 2016, klokken 17:36
Sitat fra: Usikker på detta på onsdag 05. oktober 2016, klokken 15:23
Fikk nettopp høre fra et klokt hode, en genial ting fra i3-forumet på FB - kan hende det er postet her tidligere  ::)

At autopass-brikka kan plasseres på innsiden i frunken. På den måten unngår man å lime fast ting i vinduet :)

Genialt :)


Hvor i Frunken skal vi plassere den?

På fremre vegg / mot front. Så bilde av en som har hatt den der i to år uten trøbbel.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

john

Jeg har min under panseret. Utenfor selve frunken, over stoffdekselet på høyre side av bilen.
Tenkte at oppi frunken blir den ofte dytta på av kabler og kan løsne. Funker helt ypperlig.

ApeX

Sånn har jeg min, funker gull det  :)
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

EinarV

Sitat fra: Usikker på detta på onsdag 05. oktober 2016, klokken 15:23
Fikk nettopp høre fra et klokt hode, en genial ting fra i3-forumet på FB - kan hende det er postet her tidligere  ::)

At autopass-brikka kan plasseres på innsiden i frunken. På den måten unngår man å lime fast ting i vinduet :)

Genialt :)

Min ligger i hanskerommet, funker helt fint :)
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

MartinsenKristian

Sitat fra: MrManaMode på mandag 26. september 2016, klokken 10:37
Veldig godt tips KM. En slik skal jeg ha, må bare finne en med tilnærmet i3 dimensjoner og ikke standard sedan størrelse.

MrManaMode

Fikk denne i dag, montert inn og er veldig tilfreds med løsningen. Billig var den også.
http://www.hundepoter.no/products/bagasjeromsbeskyttelse

MrManaMode

Sitat fra: KMfluid black på torsdag 06. oktober 2016, klokken 09:15
Sitat fra: MrManaMode på mandag 26. september 2016, klokken 10:37
Veldig godt tips KM. En slik skal jeg ha, må bare finne en med tilnærmet i3 dimensjoner og ikke standard sedan størrelse.

MrManaMode

Fikk denne i dag, montert inn og er veldig tilfreds med løsningen. Billig var den også.
http://www.hundepoter.no/products/bagasjeromsbeskyttelse

Takk for tipset KM! Den skal jeg også kjøpe.

Hejduk

Sitat fra: john på mandag 26. september 2016, klokken 21:41
Må kode det. Kople til bilen med kabel og software og trikse.

Vips så fungerer den på alle veier og i max 99km/t.
Så vidt jeg har lest på nettet får man feilmelding om man setter grensa høyere, men jeg har ikke testet.

Har ikke kodet på min, men kommer nok til å teste det :-)

Alt klart for koding. Hvilke parameter er det som skal endres?
2021 Model 3 LR blå
2021 Model Y LR hvit
2019 Model 3 LR grå
2018 Hyundai Kona grå
2017 i3 protonic blue
2012 US Leaf LS rød
2002 Saxo hvit

john

Standardverdiene:

Modul/mappe/setting
SAS   3000   LDM_STA_Einschrenkung   Werte=02
SAS   3000   LDM_QalcgRel_v_Tacho_akitv_kmh   Werte=3C

Orbit

#72
BMW Norge har lagt ut en intro-video for nye i3-eiere:
https://www.youtube.com/watch?v=yPwFw2umOYc

Et par små faktafeil:

  • Parkeringsbremsen (ca 09:10) aktiveres med å løfte knappen i midtkonsollen, ikke ved å trykke på den slik det sies i videoen.
  • Forsidebildet har registreringsnummer tilhørende en fluid black 60Ah [registrert på en privatperson], ikke blå 94Ah som det ser ut til. (Den retusjeringen var uansett så dårlig at den ikke lurer noen......)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

LMOR

Legger inn denne her også, for de som leter etter en bedre manual til den nye standard kladden:

http://www.kopp.eu/de/attachments/content/105553/2.-percedos_manual.pdf

Vi har en "låst" versjon på 10A, som vi ikke kan stille A på. Må bruke innstillingene i bilen for å få ca 6 og 8.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Orbit

Sitat fra: MrManaMode på mandag 26. september 2016, klokken 10:17
Er det noen av dere som har funnet det "perfekte" hundeburet" til i3? evnt. et slikt nett som man monterer baki? (vet ikke hva det heter)

Hundeburet som jeg har brukt i mondeo-en min er akkurat 3cm for høyt til at det går inn i i3.

Prøvde bur i dag, og Trixie nr 1 passer perfekt i høyde og dybde (ca 1 cm klaring til bakrute når det står helt til høyre eller venstre). Det er jo ikke noe stort bur, men ok for små hunder (opp til 10-15 kg). Selges mange steder. Tar akkurat halve bredden av bagasjerommet, så det bør også gå med to slike bur ved siden av hverandre.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA