Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: EvBatMon for i-MiEV / C-Zéro / iOn: Batterikapasitetsmåling  (Lest 29487 ganger)

TB

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3329
    • Vis profil
Sv: EvBatMon for i-MiEV / C-Zéro / iOn: Batterikapasitetsmåling
« Svar #120 på: Tirsdag 14. Februar 2017, klokken 22:00 »
LEV50N presterer betre enn den første generasjonen, LEV50 - så dette er nok eit normalt / foreventa resultat.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

tomrh

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 5521
    • Vis profil
Sv: EvBatMon for i-MiEV / C-Zéro / iOn: Batterikapasitetsmåling
« Svar #121 på: Mandag 03. April 2017, klokken 20:40 »
Da fant jeg endelig en Kina-dongle som funket. :) Verdiene mine er 38,7 Ah og 80,62% gjenværende kapasitet ved 116.648 km.

2012 | 116.648 | 38,7 Ah | 80,62% | 07/16 | i-MiEV | @tomrh
Tok en ny avlesning nå ved runding av 120.000 km

2012 | 120.086 | 39,5 Ah | 82,29% | 09/16 | i-MiEV | @tomrh

Strålende, jeg har fått 0,8 Ah ekstra kapasitet på å kjøre 3400 km!  8)
2012 | 130.000 | 38,8 Ah | 80,83% | 04/17 | i-MiEV | @tomrh
« Siste redigering: Mandag 03. April 2017, klokken 20:50 av tomrh »
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

bobakka

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 519
    • Vis profil
Sv: EvBatMon for i-MiEV / C-Zéro / iOn: Batterikapasitetsmåling
« Svar #122 på: Mandag 03. April 2017, klokken 20:51 »
Interessant å høre hva andre med høy km måler av kapasitetstap.

Noen som har en EvbatMon måler på strekningen Nordstrand / Kjeller som kunne ta en rask måling på bilen min? En 2011 modell som har gått 123000.

Jeg bruker jevnlig Canion og slik jeg vurderer det har jeg en jamn batteripakke. Det er 4-5 celler som kjemper om å være svakest, men ingen peker seg ut.
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-)
Fossilbil kun for tilhenger.

SUNPWRD

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 256
    • Vis profil
Sv: EvBatMon for i-MiEV / C-Zéro / iOn: Batterikapasitetsmåling
« Svar #123 på: Mandag 03. April 2017, klokken 22:57 »
Er innom Kjeller titt og ofte og kan sikkert få til noe.
Citroën C-Zero 2017
Tesla S75D 2017

4kWp solceller på tak hjemme og hytta

Ex: Tesla X Long Range 2020 (42000km 2 år)
      Kia Soul EV 2016 (65000km 5 år)
      Citroën C-Zero 2014 (50000 km på 3 år)

TB

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3329
    • Vis profil
Sv: EvBatMon for i-MiEV / C-Zéro / iOn: Batterikapasitetsmåling
« Svar #124 på: Tirsdag 04. April 2017, klokken 00:00 »
Eg bur på Lørenskog om det er interessant med måling.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

c-zero0214

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 19
    • Vis profil
Sv: EvBatMon for i-MiEV / C-Zéro / iOn: Batterikapasitetsmåling
« Svar #125 på: Onsdag 19. April 2017, klokken 12:34 »
Hei.

Da har det gått et år. Bilen har nå gått 89300 Km
batteristatus:
41.4 A/T 86,26%
den går 115 Km når det er 0-5 grader ute. anntagelig 10-15 Km lenger når sommern (og sommerdekkene) kommer.


2012 C-Zero
2015 Kia Soul

if it works, don't fix it

TB

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3329
    • Vis profil
Sv: EvBatMon for i-MiEV / C-Zéro / iOn: Batterikapasitetsmåling
« Svar #126 på: Lørdag 20. Mai 2017, klokken 09:44 »
Interessant å høre hva andre med høy km måler av kapasitetstap.

Noen som har en EvbatMon måler på strekningen Nordstrand / Kjeller som kunne ta en rask måling på bilen min? En 2011 modell som har gått 123000.

Jeg bruker jevnlig Canion og slik jeg vurderer det har jeg en jamn batteripakke. Det er 4-5 celler som kjemper om å være svakest, men ingen peker seg ut.
Måling utført idag - det var ca 130 000 km  den var kjørt?

2011 | 125.000 | 33,4 Ah | 69,58% | 05/17 | i-MiEV | @bobakka
« Siste redigering: Lørdag 20. Mai 2017, klokken 10:26 av TB »
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

TB

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3329
    • Vis profil
Sv: EvBatMon for i-MiEV / C-Zéro / iOn: Batterikapasitetsmåling
« Svar #127 på: Lørdag 20. Mai 2017, klokken 09:49 »
Måling på min eigen bil - med 1 år mellomrom:
2012 |  51.000 | 40,1 Ah | 83,54 % | 04/16 | C-Zero | @TB
2012 |  67.000 | 38,6 Ah | 80,42 % | 05/17 | C-Zero | @TB

Dvs tap er 3% poeng på eit år..
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

evole

  • Gjest
Sv: EvBatMon for i-MiEV / C-Zéro / iOn: Batterikapasitetsmåling
« Svar #128 på: Lørdag 20. Mai 2017, klokken 16:24 »
Noen som vil lage en ny tråd? Jeg kan lenke til den i hovedinnlegget.

(Trillingen min er solgt.)

TB

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3329
    • Vis profil
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

tomrh

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 5521
    • Vis profil
Sv: EvBatMon for i-MiEV / C-Zéro / iOn: Batterikapasitetsmåling
« Svar #130 på: ſøndag 28. Mai 2017, klokken 09:19 »
Steng denne da, evole.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km