Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

EvBatMon for i-MiEV / C-Zéro / iOn: Batterikapasitetsmåling

Startet av evole, torsdag 07. april 2016, klokken 21:02

« forrige - neste »

TB

LEV50N presterer betre enn den første generasjonen, LEV50 - så dette er nok eit normalt / foreventa resultat.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

tomrh

Sitat fra: tomrh på lørdag 03. september 2016, klokken 09:45
Sitat fra: tomrh på fredag 15. juli 2016, klokken 22:15
Da fant jeg endelig en Kina-dongle som funket. :) Verdiene mine er 38,7 Ah og 80,62% gjenværende kapasitet ved 116.648 km.

2012 | 116.648 | 38,7 Ah | 80,62% | 07/16 | i-MiEV | @tomrh
Tok en ny avlesning nå ved runding av 120.000 km

2012 | 120.086 | 39,5 Ah | 82,29% | 09/16 | i-MiEV | @tomrh

Strålende, jeg har fått 0,8 Ah ekstra kapasitet på å kjøre 3400 km!  8)
2012 | 130.000 | 38,8 Ah | 80,83% | 04/17 | i-MiEV | @tomrh
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

bobakka

Interessant å høre hva andre med høy km måler av kapasitetstap.

Noen som har en EvbatMon måler på strekningen Nordstrand / Kjeller som kunne ta en rask måling på bilen min? En 2011 modell som har gått 123000.

Jeg bruker jevnlig Canion og slik jeg vurderer det har jeg en jamn batteripakke. Det er 4-5 celler som kjemper om å være svakest, men ingen peker seg ut.
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

SUNPWRD

Citroën C-Zero 2017
Tesla S75D 2017

4kWp solceller på tak hjemme og hytta

Ex: Tesla X Long Range 2020 (42000km 2 år)
      Kia Soul EV 2016 (65000km 5 år)
      Citroën C-Zero 2014 (50000 km på 3 år)

TB

KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

c-zero0214

Hei.

Da har det gått et år. Bilen har nå gått 89300 Km
batteristatus:
41.4 A/T 86,26%
den går 115 Km når det er 0-5 grader ute. anntagelig 10-15 Km lenger når sommern (og sommerdekkene) kommer.


2012 C-Zero
2015 Kia Soul

if it works, don't fix it

TB

Sitat fra: bobakka på mandag 03. april 2017, klokken 20:51
Interessant å høre hva andre med høy km måler av kapasitetstap.

Noen som har en EvbatMon måler på strekningen Nordstrand / Kjeller som kunne ta en rask måling på bilen min? En 2011 modell som har gått 123000.

Jeg bruker jevnlig Canion og slik jeg vurderer det har jeg en jamn batteripakke. Det er 4-5 celler som kjemper om å være svakest, men ingen peker seg ut.
Måling utført idag - det var ca 130 000 km  den var kjørt?

2011 | 125.000 | 33,4 Ah | 69,58% | 05/17 | i-MiEV | @bobakka
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

TB

Måling på min eigen bil - med 1 år mellomrom:
2012 |  51.000 | 40,1 Ah | 83,54 % | 04/16 | C-Zero | @TB
2012 |  67.000 | 38,6 Ah | 80,42 % | 05/17 | C-Zero | @TB

Dvs tap er 3% poeng på eit år..
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

evole

Noen som vil lage en ny tråd? Jeg kan lenke til den i hovedinnlegget.

(Trillingen min er solgt.)

TB

KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA