Hei, er i kjøpsmodus for en brukt trilling, og i den forbindelse ville det vært kjekt å kunne gjøre en egen diagnose av batterihelsen. Er det noe spesielt man må gjøre på forhånd av en slik avlesning for å få riktige data? En spesiell ladesyklus eller lignende?
Etter det eg har lest / forstått:
Når det blir gjort offisiell batteritest på trillingene blir dei lada ut til 2-3 prikkar - og så satt på lading igjen, med diagnose instrument kobla til. Ladeprosessen blir undersøkt, og eit "Ok" eller "ikkje ok" svar blir gitt ut.
Etter eigen erfaring med EvBatMon er det mulig å lese ut batterikapasitet i Ah og % til alle tider. Men, det er mulig denne verdien automatisk blir justert ved ein komplett ut/opplading. Den endrar seg - det er heilt klart...
Teori / tanker:
For ein bil som t.d. i lengre periode har stått opplada, eller ikkje vore under xx% _kan_ denne verdien være feil. Ved å lade til 100%, kjøyre ein lengre tur (og sjekke at rekkevidde er normal.) Lese av med EvBatMon, sjekke forskjell mellom cellene, gjerne være to i bilen - slik at det kan bli sjekka "i fart". Skal være minst mulig forskjell. Er ei celle mykje lågare enn dei andre er fare for at det blir stopp før det egentlig er tomt, og om batteri ikkje har vore lada ut vil ikkje batteristyring "vite om" denne svekka cella.
Når turen er ferdig, med 2-3 prikkar igjen - lade opp igjen til 100% - og lese av med EvBatMon. Dette kan _kanskje_ gi ein meir korrekt Ah verdi....
I praksis vil nok utlest verdi være den "rette". Hugs på, vær, vegtype og sjåfør vil i mange tilfeller bety meir enn forskjellen i tap på to trillingar - det virkar å være små forskjellar her.
På nyare bilar som har dei nye LEV50N cellene kan det nok være noko forskjell i forhold til ein eldre LEV50 bil, der det alltid var 88 celler. Dei "franske" med LEV50N har 80 celler, i-Miev har fortsatt 88 celler, dette må ein og ta høgde for.