Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: EvBatMon for i-MiEV / C-Zéro / iOn: Batterikapasitetsmåling  (Lest 29556 ganger)

superelbil

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 26
    • Vis profil
Sv: EvBatMon for i-MiEV / C-Zéro / iOn: Batterikapasitetsmåling
« Svar #75 på: Tirsdag 21. Juni 2016, klokken 14:56 »
Vi har flyttet nærmere jobb og der har vi ikke tilgang på normal lading på samme måte som før. Vi har stort sett i det siste halvåret brukt hurtiglader. Har også ved anledninger der vi har vært på besøk fått brukt standard laderen som filgte med bilen. Den skal vel være 16 amp, men i realiteten blir det ca 3000watt den drar når den er tilkoblet.

Har også kjørt den tom en gang og er relativt ofte nede i 10% gjennværende før vi bruker hurtiglader til 65-82%. Eller så blir det fyllt opp til 100% når vi er på helgebesøk til famile og venner.

tomrh

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 5521
    • Vis profil
Sv: EvBatMon for i-MiEV / C-Zéro / iOn: Batterikapasitetsmåling
« Svar #76 på: Tirsdag 21. Juni 2016, klokken 20:41 »
Vi har flyttet nærmere jobb og der har vi ikke tilgang på normal lading på samme måte som før. Vi har stort sett i det siste halvåret brukt hurtiglader.
Men siden det er 2011-mod må dere jo ha normalladet den i ca. 4,5 år. Med medfølgende standard 16A kladd eller? Er litt spent på å se om denne forskningen stemmer (hyggelig å bli sitert epsilone6 :) ). For hvis dere har ladet for det meste med 10A vet jeg ikke om jeg tror helt på professor Jeff Dahn og forskningen hans lenger.
« Siste redigering: Tirsdag 21. Juni 2016, klokken 21:20 av tomrh »
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

c-zero0214

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 19
    • Vis profil
Sv: EvBatMon for i-MiEV / C-Zéro / iOn: Batterikapasitetsmåling
« Svar #77 på: Tirsdag 21. Juni 2016, klokken 20:43 »
Hei.

Mine C-zero er konsekvent ladet med 16A lader ( 13,xx A trekk, 3150 W (sier strømmålern fra Clas.)),


God Sommer
2012 C-Zero
2015 Kia Soul

if it works, don't fix it

tomrh

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 5521
    • Vis profil
Sv: EvBatMon for i-MiEV / C-Zéro / iOn: Batterikapasitetsmåling
« Svar #78 på: Tirsdag 21. Juni 2016, klokken 20:47 »
her er mine målinger fra i i dag,

2012 |  69.900 | 42,8 Ah | 89 % | 04/18 | C-Zero | @c-zero0214
Og du har jo også imponerende kapasitet for 2012-mod.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

superelbil

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 26
    • Vis profil
Sv: EvBatMon for i-MiEV / C-Zéro / iOn: Batterikapasitetsmåling
« Svar #79 på: Tirsdag 21. Juni 2016, klokken 22:49 »
Vi har flyttet nærmere jobb og der har vi ikke tilgang på normal lading på samme måte som før. Vi har stort sett i det siste halvåret brukt hurtiglader.
Men siden det er 2011-mod må dere jo ha normalladet den i ca. 4,5 år. Med medfølgende standard 16A kladd eller? Er litt spent på å se om denne forskningen stemmer (hyggelig å bli sitert epsilone6 :) ). For hvis dere har ladet for det meste med 10A vet jeg ikke om jeg tror helt på professor Jeff Dahn og forskningen hans lenger.

Ja, vi har stort sett brukt medfølgende lader på 16A de 4,5 årene. Så har vi jo også brukt hurtiglader da også :)

Eliasz Perun

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 18
    • Vis profil
Sv: EvBatMon for i-MiEV / C-Zéro / iOn: Batterikapasitetsmåling
« Svar #80 på: Onsdag 22. Juni 2016, klokken 22:03 »
Hei alle sammen. Jeg tenker om kjøpe citroen c zero fra 2014 60 mil kilometerstand. Spørsmål er. Har modeller fra 2014 nye celler? Den lev50?

TB

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: EvBatMon for i-MiEV / C-Zéro / iOn: Batterikapasitetsmåling
« Svar #81 på: Torsdag 23. Juni 2016, klokken 00:19 »
Hei alle sammen. Jeg tenker om kjøpe citroen c zero fra 2014 60 mil kilometerstand. Spørsmål er. Har modeller fra 2014 nye celler? Den lev50?

LEV50N kom i 2012, men tok litt tid før dei nye bilar var ute i salg. Ein 2014 modell er rimelig sikkert utsyrt med nye celler. For å sjekke 100% bruk EvBatMon, eller canIon - er det 80 celler er det LEV50N.  88 celler er LEV50 for C-Zero og iOn. i-Miev med LEV50N har 88 celler, og dermed litt lengre rekkevidde, 160 km teoretisk.

http://pushevs.com/2015/11/04/gs-yuasas-improved-cells-lev50-vs-lev50n/
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Eliasz Perun

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 18
    • Vis profil
Sv: EvBatMon for i-MiEV / C-Zéro / iOn: Batterikapasitetsmåling
« Svar #82 på: Torsdag 23. Juni 2016, klokken 11:55 »
Takk for svar :) en spørsmål til, er det noen forskjell mellom citroen produsert til fransk market og citroen produsert til skandinavisk market?

TB

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: EvBatMon for i-MiEV / C-Zéro / iOn: Batterikapasitetsmåling
« Svar #83 på: Fredag 24. Juni 2016, klokken 19:54 »
Takk for svar :) en spørsmål til, er det noen forskjell mellom citroen produsert til fransk market og citroen produsert til skandinavisk market?

Slik eg har forstått finnes trillingene berre i ein versjon, men det er forskjell mellom dei ulike årsmodellane - og mellom C-Zero, iOn og i-Miev. Dette står det mykje om i ulike trådar her.

For ulike land finnes i-Miev i tre "versjoner":
- Ratt på venstre side,.
- Ratt på høgre side.
- Amerikansk versjon - som er litt større. (Ikkje lenger Kei car størrelse.)

Men, det skal av C-Zero vere produsert ein enklare variant som manglar AC..  Kan være nyttig å vere obs på denne, AC er fint både sommer og vinter.
Vinter pga. det lett blir fukt, med kondens på ruter som resultat. AC hjelper svært godt på dette.
Ref: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7225.0.html
« Siste redigering: Fredag 24. Juni 2016, klokken 19:58 av TB »
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

kaiat

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1210
    • Vis profil
Sv: EvBatMon for i-MiEV / C-Zéro / iOn: Batterikapasitetsmåling
« Svar #84 på: Fredag 24. Juni 2016, klokken 23:59 »
Denne enklere varianten av C-Zero skal visstnok også mangle mulighet for hurtiglading, så her er det kanskje greiest å styre unna om en skulle komme borti en sånn.

Myrvang

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 729
    • Vis profil
Sv: EvBatMon for i-MiEV / C-Zéro / iOn: Batterikapasitetsmåling
« Svar #85 på: Fredag 01. Juli 2016, klokken 01:30 »
Nå får jeg ikke liv i appen lengre. Får bare feilmelding om at det ikke er mulig å få kontakt eller Not supported OBD-device eller lignende.

Flere med problemer?
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

svingen

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1611
    • Vis profil
Sv: EvBatMon for i-MiEV / C-Zéro / iOn: Batterikapasitetsmåling
« Svar #86 på: Fredag 01. Juli 2016, klokken 10:53 »
@Myrvang
sleit mye med det selv,løsningen var ta bort paringen mot ODBC saken (blåtan på tlf)
skru av tlf skru på igjen og paire på nytt og så starte app`en vente 10 sek så kom den :) (og da må du ikke snu/røre tlf da skkjer det samme igjen)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

AmocoCadiz

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1308
    • Vis profil
Sv: EvBatMon for i-MiEV / C-Zéro / iOn: Batterikapasitetsmåling
« Svar #87 på: Fredag 01. Juli 2016, klokken 16:31 »
Har også vansker å få stabil kontakt, restart av telefon og av og på med blutooth pleier å gå, men så fort man "blar" i appen mellom menyene krasjer den fort.
Har lolipop os.

Myrvang

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 729
    • Vis profil
Sv: EvBatMon for i-MiEV / C-Zéro / iOn: Batterikapasitetsmåling
« Svar #88 på: Lørdag 02. Juli 2016, klokken 20:05 »
Da får jeg prøve det, takk for tips :)
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

tomrh

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 5521
    • Vis profil
Sv: EvBatMon for i-MiEV / C-Zéro / iOn: Batterikapasitetsmåling
« Svar #89 på: Fredag 15. Juli 2016, klokken 22:15 »
Da fant jeg endelig en Kina-dongle som funket. :) Verdiene mine er 38,7 Ah og 80,62% gjenværende kapasitet ved 116.648 km.

2012 | 116.648 | 38,7 Ah | 80,62% | 07/16 | i-MiEV | @tomrh
« Siste redigering: ſøndag 17. Juli 2016, klokken 21:21 av tomrh »
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km