Dette er faktisk blitt et lite problem, spesielt i varmt vær som nå. Jeg hadde en enkel ute/inne temp måler med giver, jeg tapet giveren under motorstyringsboksen igår, og lot ledningen og måleren gå frem til dashbordet.
Temperaturen går raskt opp i 40 grader. Etter dette begynner motoren å fuske litt, uten å være et problem. Når jeg passerer 50 grader sliter jeg mer, så mister jeg delvis effekten i oppoverbakker. Måleren viser ikke temp over 50 grader, så jeg kan ikke si hvor varmt det faktisk blir på overflaten på boksen. Men kjører jeg litt så skifter den under 50, så tempen ligger et sted der. Jeg vil tro at det er langt varmere inni boksen/på kretskortet der.
Er det normalt at motorstyringen blir såpass varm? Er det mulig at det er noe galt med denne? Den ble skiftet i 2008. Jeg opplever også at når motorstyringen er varm, så endrer effekten seg hvis jeg kjører over en hump. Kan noe være løst? Jeg fikk skiftet batteriene i nov 09 og har vel ikke merket noe til dette problemet før nå, når det ble ordentlig varmt i været. Jeg står endel i kø med bilen, spesielt hjemover på E18.
Takk for alle svar.
Mvh Peter