Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mister effekt!

Startet av mohpet, torsdag 20. mai 2010, klokken 17:30

« forrige - neste »

bosonic

Hei mohpet
Ut ifra bildet ser motoren ut til å være lik min (Thriege Electric), men jeg har ikke oversikt på om Kewet har brukt flere motorvarianter fra Thriege.

Det ville vært til stor hjelp om du tok et bilde av Motorstyringen (Controlleren), og motoren fra oversiden. Mulig du må fjerne laderen dersom den sitter nedfelt i dørken på "bagasjerom". Hos meg var dørken festet med et par skruer og forseglet med Gaffateip. Når dørken er fjernet kan lokket på "Elboksen" skrues av og en har tilgang til hele sulamitten.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Wired

Ut i fra størrelsen på kjøleplaten i bunnen (ref. bildet) så er det en 1244 / 1274 styring. ;) ikke 1209

Rav4_EV

Noen Keweter ~2003 ble utstyrt med sepex motorer fra Triege !
Disse hadde 600 A motorstyring.
De fleste er ødelagte på grunn av feilinnstilling av motorstyring.
For lav feltstrøm får børster og holdere til å brenne opp

AM
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

mohpet

Fikk ordnet dette på Økern. Montert kjøleribbe (se bilde), men det viktigste var nok at motorstyringen inneholdt en feil så denne måtte skiftes.

Varmen ligger nå ca 10 grader lavere enn uten kjøling. Jeg merker ingen forskjell i effekt selv om varmen utenpå boksen passerer 40 grader, tidligere merket jeg jo at effekten ga seg etter at varmen passerte 30-35 grader utenpå.

P
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA