Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

DIY - tråden

Startet av Muffinman, lørdag 19. september 2015, klokken 16:23

« forrige - neste »

Xantos

Hei alle sammen!
Jeg skulle gjerne hatt en Tesla Ethernet Service kabel for facelift biler.
Er det noen i Oslo området som har en slik liggende som enten vil selge meg en eller som vil låne/leie ut den en helg?
PM meg gjerne!

Legger ved en link til kabelen jeg trenger :)
https://maxwellautotech.com/product/tesla-service-cable-ethernet-fakrahsd-for-toolbox-1-5ft-model-sx/

Takk for hjelpen!

Motorwatt

Må du kke ha "Tesla Toolbox" for å bruke denne? Eller er det noe annet nyttig man kan bruke den til?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Xantos

Ja, enten trenger du Tesla Toolbox eller en PC med Linux :)

VegarHenriksen

DIY: Retrofit av solskjermer

Målet med dette var å oppgradere de latterlig dårligere solskjermene i min 13' S. Her går jeg fra beige tekstil til svarte alcanatara solskjermer som er uttrekkbar, større og har LED lys ved speilet.

Ledningene var allerede tapet fast i taktrekket, men det varierer fra år til år. Her var det bare å klippe av connectoren og bytte ut med en JST-hann plugg. På selve solskjermen var det å gjøre det samme med en JST-hunn plugg. Deretter er det ikke noe være enn plug-and-play. Helt fantastisk resultat! :)

Betalte 990.- (fra hugger) for begge solskjermene og fjernet klistremerkene med isopropanol og god tålmodighet.

Tesla SP90DL+ (v3) & S85
OpenPilot & Tinkla | Full innvendig & utvendig facelift
https://vsco.co/vegarhenriksen

Klykken

Scoret poeng til fruen med det der tenker jeg! 😁
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Simen1

Planlegger MCU DIY på min P85 2013:

- Ny skjerm
- LTE-modem
- Kopiere/bytte eMMC-brikke

Touch-funksjonen er gåen så jeg trenger sannsynligvis ny skjerm. Fikk pris fra Tesla på 4880+mva for skjerm + 1815 + mva for arbeidet. Totalt 8369 inkl mva. Er det noe særlig å spare på å kjøpe og montere den selv? Tips til hvor man bør kjøpe fra?

Kan jeg kjøpe og installere LTE-modem selv og så vil det fungere uten inngrep i programvare etc? Verdt å gjøre selv? Tips til hvor man bør kjøpe fra?

eMMC-brikken er jo kjent for å slites ut og jeg tenkte det kunne være en smal sak å lage et par sikkerhetskopier i samme slengen og bytte ut den som er slitt. Noen tips til hvor jeg får kjøpe noen slitesterke? Det er vel uhyre enkelt å kopiere bare man har en helt enkel USB-adapter?
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

petersv

Skjerm/digitizer og modem er enkelt å bytte, kjøp en ny komplett MCU fra huggeren med LTE og bytt over skjerm og modem. Finnes to varianter av skjermen, du kan nok bruke begge. Emmc-bytte må du vite hva du gjør for å få til, gå til noen proffe for dette.

VegarHenriksen

#232
Jeg elsker interiøet på Model S, men jeg syns det er litt livløst sammenlignet med Mercedes/Audi/BMW.

En hundrelapp senere har jeg lagt på en stripe i toppen av dashbordet. Den får strøm via USB port i senterkonsollen, en extender kabel går under sete og under dørken på døra og bort til sida av dashbordet hvor det ligger en kontroller/strømforsyner-boks.

Dette er kun typen som støtter en farge, men det finnes RGB kit som kan styres med mobiltelefonen.

Syns det ble lekkert og det er utmerket for de som ikke syntes at det var nok lys fra de 2 digre skjermene :laugh:

Glow LED Light String Strip Rope El Wire Car Dance Party + 3V/12V/USB Controller på Ebay. 3 meter med litt ekstra igjen som jeg har gjemt bort i enden på høyresiden av dashbordet.

Helt usynlig installasjon og ser ut som det kom fra fabrikken. Nydelig og jevnt lys!

Tesla SP90DL+ (v3) & S85
OpenPilot & Tinkla | Full innvendig & utvendig facelift
https://vsco.co/vegarhenriksen

Muffinman

Sitat fra: VegarHenriksen på onsdag 26. august 2020, klokken 13:51
Syns det ble lekkert og det er utmerket for de som ikke syntes at det var nok lys fra de 2 digre skjermene :laugh:
Sikkert ikke noe for meg som har lagt 20% solfilm på instrumentclusteret og irriterer meg over at MCU ikke kan dimmes mer :D

Men stilig, det ble det.

Simen1

#234
Stilig! Liker spesielt at den ser så jevn ut. Har du link til butikk?

Ser litt vel kraftig ut, men finnes muligens i mer dempede utgaver? Eller lar seg trekke med solfilm?

Ser for meg en del andre anvendelser av den også.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

VegarHenriksen

Sitat fra: Muffinman på onsdag 26. august 2020, klokken 14:45
Sitat fra: VegarHenriksen på onsdag 26. august 2020, klokken 13:51
Syns det ble lekkert og det er utmerket for de som ikke syntes at det var nok lys fra de 2 digre skjermene :laugh:
Sikkert ikke noe for meg som har lagt 20% solfilm på instrumentclusteret og irriterer meg over at MCU ikke kan dimmes mer :D

Men stilig, det ble det.

Hehe, kjenner igjen irritasjonen. Blir fort slitsomt å kjøre når det er helt mørkt ute og du har en svær 17" skjerm i ansiktet  :blank:

Sitat fra: Simen1 på onsdag 26. august 2020, klokken 15:08
Stilig! Har du link til butikk?

Ser litt vel kraftig ut, men finnes muligens i mer dempede utgaver? Eller lar seg trekke med solfilm?

https://www.ebay.com/itm/Glow-LED-Light-String-Strip-Rope-El-Wire-Car-Dance-Party-3V-12V-USB-Controller/122435656275?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&var=422901184202&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Det må innrømmes at den er ganske kraftig, men det går kanskje å mate den litt mindre strøm? Usikker der

Nå har jeg ikke så veldig mye erfaring med solfilm, men jeg tenker at du skal være ganske dyktig for å få lagt solfilm på denne  :laugh:

Det ser ut til at du kan dimme stripa hvis du installerer fiberversjonen istedenfor. Noe ala dette: https://www.ebay.com/itm/LED-Car-Interior-Decor-Atmosphere-Light-Strip-Wire-Moulding-Lamp-RGB-Optic-Fiber/383612623082?hash=item59511818ea:g:wYQAAOSwgJNe-trt
Tesla SP90DL+ (v3) & S85
OpenPilot & Tinkla | Full innvendig & utvendig facelift
https://vsco.co/vegarhenriksen

Muffinman

Går sikkert an å lodde inn en variabel eller fast seriemotstand :)

cra

Hvis dette er typen lys som bruker en høyspentomformer så tror jeg ikke det går å dimme den. Kjøpte noe liknende og zappa meg bra da jeg tok på kontaktpunktene mens den var tilkobla.  ::)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman

Takk, da ble jeg så nysgjerrig at jeg må prøve. Bestilt en  :o

VegarHenriksen

Neste kapittel i min kamp mot krom er karbon fiber lister på alle dørene + B og C stolpene. Sirkus tusen spenn fra Ebay, nydelig kvalitet og ser helt fantastisk ut!  :D

Tesla SP90DL+ (v3) & S85
OpenPilot & Tinkla | Full innvendig & utvendig facelift
https://vsco.co/vegarhenriksen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA