Software 7.0 - 7.1

Startet av dosmont, lørdag 04. juli 2015, klokken 00:39

« forrige - neste »

cirys1

Sitat fra: Haldenser på fredag 23. oktober 2015, klokken 08:17
Autopilot informasjonen er endret på siden. Nå nevnes ikke tidligere info om automatisk parkering i egen garasje eller "car summon" samt automatisk parkering på Supercharger plasser. Har vært slik på US sidene også siden 7.0 lanseringen.

Det har vært sagt lenge at dette skal komme med 7.1..  :)

MrBacardi

Sitat fra: cstromme på torsdag 22. oktober 2015, klokken 14:17
Kun et fåtall av demobilene som har fått den, og det er Amerikansk versjon av 7.0. (Mulig den norske har endringer basert på hva de får igjennom)

Tok et par bilder da jeg kjørte en av demobilene med 7.0. Dessverre hadde ikke denne bilen autopilot aktivert! :)
MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

lunitiks

Ai, ai ai... Er det dette vi får servert i dag? 7.0 uten autopilot?

@MrBacardi: Når var du å kjørte med dette?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

MrBacardi

Sitat fra: lunitiks på fredag 23. oktober 2015, klokken 08:55
Ai, ai ai... Er det dette vi får servert i dag? 7.0 uten autopilot?

@MrBacardi: Når var du å kjørte med dette?

Dette var en litt lavere spekket 70D, så den hadde ikke autopilotpakken i det hele tatt. Altså ingen adaptiv cruisecontroll på den bilen jeg prøvde. Oslo i går.
MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Muffinman

Sitat fra: lunitiks på fredag 23. oktober 2015, klokken 08:55
Er det dette vi får servert i dag?[/b]
Slutt å klage på maten. Når jeg var ung måtte vi spise det som stod på bordet. Hvis vi hadde noe å sette på bordet da  ;D

krl

Kundeservice hevder at de har fått en info-epost hvor det står at Tesla har levert inn alt av dokumentasjon, og at møtevirksomheten er avsluttet.

Det ventes kun på et formelt brev med godkjenning. Forhåpentligvis kommer godkjenningen i dag, men det kan også drøye til mandag.

krl

Jeg har kun ringt én gang, så godt mulig at en annen kundebehandler ville gitt et vidt forskjellig svar (noe som har skjedd tidligere). Men personen jeg snakket med virket troverdig, og jeg hørte at det ble tastet litt når eposten ble åpnet. Den ble visstnok sendt ut internt rett rundt kl. 08.00.

Tidligere har jeg blitt fortalt at de ikke har noen offisiell informasjon, så sånn sett var dette lovende.

lunitiks

Alle de europeiske versjonene av Teslas forside reklamerer i dag for Autopilot, akkurat som USA og Canada.

Asia/Pacific ikke.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

o.b.lix

Endret, men ikke tilbake.

Skriver under Model S:
Gjeldende programvareversjon er 7.0, og legger til automatisk styring og lukeparkering.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

lunitiks

Men hvorfor gjorde de dette?

Den amerikanske og kanadiske versjonen har fremdeles "AUTOPILOT" på forsiden.

Slik var det på alle europeiske versjoner tidligere i dag, før de for noen få minutter siden fjernet dette!!
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

o.b.lix

Framsiden fokuserer på det som er viktigst for det lokale markedet.

I Norge er det pris.
I Danmark er det levering i 2015.
I USA er det autopilot.

Slik tolker jeg det. Og så er Autopilot i drift i USA, her er det like rundt hjørnet...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

lunitiks

Håper du har rett... Jeg synes det er litt veldig rart å legge en ny forside ut på alle europeiske sider, helt redesignet med en flott "AUTOPILOT"-reklame, for å så å fjerne den bare en time etterpå... Spesielt nå som alle sitter og venter på en bekreftelse om AP er godkjent eller ikke
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

mogu

Alle? Greit nok at jeg venter spent på autopilot, men jeg sitter ikke og sjekker nettsidene til Tesla hver time fordet.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

krister461

Sitat fra: lunitiks på fredag 23. oktober 2015, klokken 11:10
Håper du har rett... Jeg synes det er litt veldig rart å legge en ny forside ut på alle europeiske sider, helt redesignet med en flott "AUTOPILOT"-reklame, for å så å fjerne den bare en time etterpå... Spesielt nå som alle sitter og venter på en bekreftelse om AP er godkjent eller ikke
Tror de gjorde dette for at du skulle ha noe å bruke tiden din på. Evt. kan det være 100 andre grunner, som f.eks. at de har lagt dette klart men ikke vil aktivere det før de faktisk har sendt ut oppdateringen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA