Software 7.0 - 7.1

Startet av dosmont, lørdag 04. juli 2015, klokken 00:39

« forrige - neste »

Teslanewbie

Sitat fra: jazzwheel på torsdag 22. oktober 2015, klokken 15:05
Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 20. oktober 2015, klokken 21:22
Sitat fra: mj på tirsdag 20. oktober 2015, klokken 21:02
Det er vel ingen grunn til å vente med 7.0 for oss som ikke har AP ?

P modellene med rwd får angivelig bedre aksellerasjon og er mer effektive . Torque sleep innføres .

Gjelder visst bare RWD biler med AP i følge USA-forumet...

Da er dette nok en løgn fra tesla... Hvorfor er jeg ikke forbauset ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Cookie Monster

Ifølge delekatalogen har biler fra AP hw en annen type drive unit ja. De har jo også høyere toppfart

Edit: Er også et annet design på rotor/stator i nyere Drive Units. Når den endringen kom vet jeg ikke men kan jo være at det er begrensinger i elektronikken på de eldre så de ikke støtter torque sleep og det som gjør de mer effektive.
2023 Model S Plaid
2024 Model 3 LR

Muffinman

Det er jammen ikke mye nyttig som er kommet over lufta til min bil de to årene jeg har hatt den. For det meste retting av feil, nye feil og retting av disse igjen. Og funksjoner som enten er unyttige, eller ikke fungerer særlig bra. Om jeg kunne få tilbake softwaren fra juni 2014 og låst den for videre oppdateringer ville det vært fint.

krister461

Sitat fra: Muffinman på torsdag 22. oktober 2015, klokken 16:25
Det er jammen ikke mye nyttig som er kommet over lufta til min bil de to årene jeg har hatt den.
Man kan jammen ikke gjøre alle til laks... Ting jeg er glad har kommet som oppdateringer er:
Creep mode
Hill hold
Rdio
Lokasjonsbaserte luftfjærer
Adaptiv cruise
Og sikkert enda flere ting jeg ikke kommer på. Nå gleder jeg meg til v7 og etterhvert v7.1. :-)

Muffinman

Min bil hadde creep når den ble levert for to år siden, og dermed kom ikke det som oppdatering. Hill hold har den ikke (den har hill assist som slipper etter 1 sekund, som ikke er særlig gunstig ved igangsetting på glatta i bakken. Ikke går det an å deaktivere heller). RDio er for min del ubrukelig. Lokasjonsbaserte luftfjærer er bare til irritasjon da det er elendig implementert (må være kjapp og trykke vekk lagringen hver gang man hever bilen om man ikke ønsker at den skal heve seg når man kjører nærmere enn 100-200 meter forbi et sted man hadde glemt dette), ingen to år gamle biler har fått adaptiv cruisecontrol hverken ved levering eller ved oppdatering. Men cruisecontrollen slik den var levert var ubehagelig, og dette har de heldigvis forbedret med oppdatering. Muligheten for å justere over lufta er i stor grad blitt bruk/misbrukt til å selge et uferdig produkt, og gjøre det ferdig i eget tempo senere.

Igjen, min bil var bedre i fjor sommer enn den er nå.

Kristian O

"Ryggebane- strekane" på ryggekameraet kom vel også på ei oppdatering?
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Muffinman

Jepp, de kom i oppdatering og er faktisk veldig bra. Var litt irritert i begynnelsen siden jeg endelig hadde lært meg å beregne bilen uten streker, men de er nyttige nå. Likevel kan man ikke stikke under en stol at manglende hjelpelinjer på en bil i prisklasse MB S550 var veldig spesielt, og slik sett er vel dette strengt tatt nok et eksempel på et uferdig produkt som selges og deretter kompletteres senere. Men for all del, bra at det kom selv om det tok et år eller deromkring etter etter at jeg kjøpte bilen.

Cobos

Strekene er fine de, men det viktigste ryggemessig er at den fikk en modus hvor den brukte sensorene foran OG bak samtidig og viste deg dette alt i samme bilde. Og jeg "føler" at ryggesensorene ble litt raskere på endringer med den oppgraderingen, men det kan bare placebo. Jeg LIKER kalenderen jeg, kjempepraktisk med en påminnelsen om avtalene jeg har når jeg setter meg i bilen på vei til jobb. Ikke bare en gang jeg har en "å ja det møtet var idag det"...

Cobos 
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Muffinman

Bare pass på at du ikke legger inn timen hos proktologen i kalenderen hvis du skal ha passasjerer i bilen  ;D

Jeg endte med å skru av kalenderfunksjonen da jeg ikke ønsker at uvedkommende får innsikt i jobbanliggender. Fort å glemme seg der, og man får jo uansett varsler både på mobil og PC etter ønske på kalenderhendelser.

Ryggesensorfunksjonen var lite gjennomtenkt og virket uferdig i 2013, så det var på sin plass med en oppdatering der. Nå er den veldig bra - omtrent på samme nivå som en rimelig fransk 2005-modell jeg hadde for lenge siden. Og der var det på plass fra jeg hentet bilen, uten softwareoppdatering.

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på torsdag 22. oktober 2015, klokken 20:25
Ryggesensorfunksjonen var lite gjennomtenkt og virket uferdig i 2013, så det var på sin plass med en oppdatering der. Nå er den veldig bra - omtrent på samme nivå som en rimelig fransk 2005-modell jeg hadde for lenge siden. Og der var det på plass fra jeg hentet bilen, uten softwareoppdatering.

Da har franskmennene vært langt framme. Min gamle 2005 modell VW Touran hadde kun pipelyder fra ryggesensorene. Teslas system med grafisk visning av hvilke sensorer som slår ut samt centimeterangivelse er totalt overlegen VWs system ihvertfall.
Leafen har ikke ryggesensorer i det hele tatt. En stor ulempe etter min mening.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Muffinman

Jepp, C5`en hadde et  display som viste bilen i fugleperspektiv og indikerte hvor bilen nærmet seg noe, og hvor nærme man var. Samtidig kom lydsignalene fra samme retning inne i bilen. Det fungerte veldig godt, og er noe jeg godt kunne tenkt meg i Tesla`en også. Sammen med fartsavhengig volumjustering på stereoen, det har jeg hatt i bilene mine side 2004 til jeg fikk TMS.

Undertegnede

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

mogu

Holder de på sånn vil jeg anta at de vet hva de driver med. Utrulling vil jo fort ta noen dager eller uker uansett.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Haldenser

Autopilot informasjonen er endret på siden. Nå nevnes ikke tidligere info om automatisk parkering i egen garasje eller "car summon" samt automatisk parkering på Supercharger plasser. Har vært slik på US sidene også siden 7.0 lanseringen.
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA