Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Overfakturering ved hurtiglading?

Startet av AmocoCadiz, torsdag 28. mai 2015, klokken 01:33

« forrige - neste »

lfc4ever

#45
I Bilkraft appen får en kvittering på app: navn på lader, dato, Start kl 00.00.00 Slutt kl 00.00.00, Total pris, kjennemerke på bil samt betalingskort.
Forventer at start er når jeg trykker på start på app og stopp når jeg trykker på stopp på app.
Jeg har ikke sjekket lade-tid opp mot kvittering men det skal jeg gjøre neste gang jeg lader!

Skulle også ønsket meg tilleggs info om pris(oppstart + min) samt navn på ladestasjon på kvittering.
2012: Citroen C-Zero
2016: Citroen C-Zero og Renault Zoe

stefse

Dette er jo en opplagt sak for justervesenet. Regner med de vil ta tak i saken etterhvert som innkjøringsproblemene   bør være overstått. Fakturering pr sekund strømmen fysisk leveres bør være mulig, og sette standarden. En stoppeklokke og en bil hvor kablene er gjort tilgjengelig for et tangamperemeter er det som trengs for å måle. Om laderen bruker tid på å utveksle signaler og andre ting mens den er tilkoblet, er det tekniske begrensninger som kunden ikke rår over og heller ikke bør betale for.

Fysisk kvittering på laderen, tja er ikke det litt gammeldags da? Men kvittering på skjerm, med mulighet for å sende den på e-post bør man få til. Samt på app selvsagt.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

tomrh

Sitat fra: jkirkebo på søndag 27. mars 2016, klokken 09:51
Hos Fortum kan man logge seg på og sjekke kvitteringer på lading. Forutsetter dog bruk av ladebrikke.
Jeg finner bare innlogging for Fortums strømkunder. Finnes det en annen innlogging jeg har oversett?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Nuvolari

Sitat fra: tomrh på søndag 27. mars 2016, klokken 10:18
Sitat fra: jkirkebo på søndag 27. mars 2016, klokken 09:51
Hos Fortum kan man logge seg på og sjekke kvitteringer på lading. Forutsetter dog bruk av ladebrikke.
Jeg finner bare innlogging for Fortums strømkunder. Finnes det en annen innlogging jeg har oversett?

map.chargedrive.com
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

jkirkebo

Sitat fra: Nuvolari på søndag 27. mars 2016, klokken 10:23
Sitat fra: tomrh på søndag 27. mars 2016, klokken 10:18
Sitat fra: jkirkebo på søndag 27. mars 2016, klokken 09:51
Hos Fortum kan man logge seg på og sjekke kvitteringer på lading. Forutsetter dog bruk av ladebrikke.
Jeg finner bare innlogging for Fortums strømkunder. Finnes det en annen innlogging jeg har oversett?

map.chargedrive.com

Stemmer. Der kan man også stoppe og starte lading om man ønsker.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Mazzbot





Fortum og grønn kontakt . Har ingen problemer med å skjønne kvitteringene der ..

Bruker laderbrikken fra elbilforeningen,  slipper å bruke appen .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA