Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reduksjonsgir olje

Startet av nr1rayner, lørdag 09. mai 2015, klokken 17:11

« forrige - neste »

leafnor

Sitat fra: cosinus på onsdag 04. mai 2016, klokken 22:49
Takker. Husker du hvor mange bolter i platen? Slik at jeg ikke skrur av noe feil.
Mener å huske 4-6 i front, en midt bak, og en del plasplugger en må lirke ut. Du ser veldig greit hvor skruene er, så ingen risiko for å skru feil.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

lifern

Kommer til uten å ta av bunnplate.
Ta av venstre forhjul.Da kommer du lett til.Åpner du panser kommer du lett til fylle pluggen.
Eneste er da at bilen ikke står helt plant siden du må jekke opp for å få hjulet av.
SVART EUROLEAF 2013

nr1rayner

Snakker dere om å "peile" eller bytte nå?
Bytte må naturlig plata av for at den ikke skal bli full av olje...

Men å "peile" skal man da fint klare å gjøre med bare å åpne panseret. Må bøye seg en skvett ned, men det burde da gå.
Kommer det ikke ut noe olje bruker jeg en strips. Lager en 90 graders bøy og fører den inn i hullet. Vips så har du en peilepinne  ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

LeafSwe

#48
Bytte olja i Leaf 2012 idag, 7000mil.
Inte helt svart men mörkgrå.
Gick åt 1,1 liter Valvoline ATF (nissan matic s)

3P+
3SR+

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km


tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

leafnor

Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

E_S

Om Mekonomen er nærmere eller mer lettvint har de en Castrol-olje som også oppfyller Nissan Matic S-krav. Tror den heter Transmax Z. :)
:)

lifern

Byttet olje i dag for første gang.
185000 km.
Olja var nesten for  god til å byttes, men nå er det gjort.
Litt mørkere enn ny, men laaaangt fra svart som andre har antydet.
Såvidt antydning til spon på bunnplugg.
SVART EUROLEAF 2013

leafnor

Betryggende. Trolig overlever giret bilen uten å bytte olje. Men gjør lite feil i bytte, i alle fall etter så mange mil.
Nå er kassen innkjørt, og med ny olje trenger du ikke tenke mer på den.  :+1:
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

lifern

SVART EUROLEAF 2013

javvel

Fikk bytta i dag.. 133000 km. Var gråaktig sølvfarget, så absolutt på tia

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2013 Nissan Leaf

Mateusz

Finnes det en tegning eller bildet som viser hvor er disse pluggene?
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

kaiat

Du finner noen tegninger på det i servicemanualen: https://carmanuals2.com/d/47886

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA