Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Manual på hvordan få oversikt over ladestasjoner / fotobokser i Discover Pro

Startet av mihkku, tirsdag 17. mars 2015, klokken 23:23

« forrige - neste »

Erik Kristiansen

Vært på tur i helgen. Prøvde å oppdatere hurtigladerne men får ikke opp hverken Espa på E6 mot Hamar eller Bekkelaget på Mosseveien utenfor Oslo. Gjør jeg noe feil eller er de for nye til å være med på oppdateringen fra Juli?

Mvh
Erik Kristiansen

Rio

Sitat fra: Erik Kristiansen på mandag 10. oktober 2016, klokken 15:12
Vært på tur i helgen. Prøvde å oppdatere hurtigladerne men får ikke opp hverken Espa på E6 mot Hamar eller Bekkelaget på Mosseveien utenfor Oslo. Gjør jeg noe feil eller er de for nye til å være med på oppdateringen fra Juli?

Mvh
Erik Kristiansen

Jeg tror de to skal være med i innlegget jeg skrev Torsdag 21. Juli 2016, ovenfor.

Jeg regner med å komme med en oppdatering om ca 1 mnd.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

andee

Hei alle!

Jeg la inn denne i min E golf i fjor sommer, og det fungerte knirkefritt. Brukte da den "enkle" løsningen i første post.

Nå skal jeg på ny langtur, og skulle gjerne oppdatert hurtigladerne i navigasjonen. Siden den "enkle" løsningen i første post ikke er oppdatert, må jeg gjøre det manuelt med å selv laste ned filen fra ladestasjoner.no.

Jeg gjør nøyaktig som beskrevet og får pakket ut riktige filer til minnekortet, men bilen vil ikke lese filen! Får feilmelding om at bilen ikke finner oppdateringsfiler.

Noen som kan hjelpe? Må jeg kanskje slette mine gamle pois i navigasjonen for at det skal fungere?

opom

Sitat fra: andee på torsdag 15. juni 2017, klokken 09:52
Noen som kan hjelpe? Må jeg kanskje slette mine gamle pois i navigasjonen for at det skal fungere?

Du må ta innholdet i katalogen MIB2HIGH - katalogen og legge i rota på minnekortet du bruker. Altså katalogen PersonalPOI og fila metainfo2.txt (samme navn som på de som ligger der opprinnelig). Resten av innholdet i zip-fila kan du slette.

andee

Sitat fra: opom på torsdag 15. juni 2017, klokken 10:23
Sitat fra: andee på torsdag 15. juni 2017, klokken 09:52
Noen som kan hjelpe? Må jeg kanskje slette mine gamle pois i navigasjonen for at det skal fungere?

Du må ta innholdet i katalogen MIB2HIGH - katalogen og legge i rota på minnekortet du bruker. Altså katalogen PersonalPOI og fila metainfo2.txt (samme navn som på de som ligger der opprinnelig). Resten av innholdet i zip-fila kan du slette.

Det fungerte jaggu meg! Takk! :)

Erik Kristiansen

Sitat fra: andee på torsdag 15. juni 2017, klokken 10:52
Sitat fra: opom på torsdag 15. juni 2017, klokken 10:23
Sitat fra: andee på torsdag 15. juni 2017, klokken 09:52
Noen som kan hjelpe? Må jeg kanskje slette mine gamle pois i navigasjonen for at det skal fungere?

Du må ta innholdet i katalogen MIB2HIGH - katalogen og legge i rota på minnekortet du bruker. Altså katalogen PersonalPOI og fila metainfo2.txt (samme navn som på de som ligger der opprinnelig). Resten av innholdet i zip-fila kan du slette.

Det fungerte jaggu meg! Takk! :)
Hadde satt kjempestor pris på om du ville dele
Erik


Sent from my iPhone using Tapatalk

aem71

La kun til Fortum og Grønn Kontakt i oppskriften over, og det funket fint.

Lastet ned oppdatert oversikt over CCS-ladestasjoner fra https://www.ladestasjoner.no/nedlasting/gpsfiler som .CSV . Åpnet filen i Notepad++. La til GPS-info og navn på nye ladestasjoner som jeg har i nærområdet inn i de to .gpx filene for Fortum og Grønn Kontakt.

Når man bruker websiden til VW for konvertering av .gpx filene, så lages det en zip-fil. Åpne zip-filen i WinRAR/WinZip og klikk deg ned til MIB2HIGH mappen.

Pakk ut mappe/filer fra dette stedet og til roten av SD-kortet, så skal dette fungere fint.
e-Golf 2015

Chivas

Når man legger inn egne poi 's, vil da det som ligger av poi i systemet fra før bli slettet?

DagRune

Nei, bare de som er "Personal" POI, som du har lagt til tidligere blir erstattet av de nye. Når du legger til nye personlige POI må du sørge for å legge hele samlingen din. Du kan legge flere kategorier i samme samling på VWs generator.

Chivas

Sitat fra: DagRune på onsdag 28. juni 2017, klokken 10:56
Nei, bare de som er "Personal" POI, som du har lagt til tidligere blir erstattet av de nye. Når du legger til nye personlige POI må du sørge for å legge hele samlingen din. Du kan legge flere kategorier i samme samling på VWs generator.
Så bra! Da har jeg nok endelig fått svar på noe jeg har lurt på en stund :-)

kajh

Nå oppdaget jeg at det ser ut til at man kan laste opp gpxfiler og ikoner på https://www.volkswagen-car-net.com/, se under "Guide & Inform" og "Mine spesial mål". Det var enkelt å opprette lister der, og litt mer innfløkt å få importert disse i bilen. Det som skulle til var å få bilen på nett, velge Carnet fra menyen, velge oppdatere programvare (menypunktnavn er fra hukommelsen). Jeg har 300km eGolf. Jeg vet ikke om det er derfor jeg får denne muligheten.

Hva er forresten forskjellen på Fotoboks_40SE og Fotoboks_40? De som heter noe med SM på slutten regner jeg med er streningsmåling.

:)

kajh


kajh

Sitat fra: kajh på mandag 03. juli 2017, klokken 22:43
Hva er forresten forskjellen på Fotoboks_40SE og Fotoboks_40? De som heter noe med SM på slutten regner jeg med er streningsmåling.

Fila med "SE" i navnet var selvsagt for fotobokser i Sverige :)

kajh

Sitat fra: kajh på mandag 03. juli 2017, klokken 22:43
Nå oppdaget jeg at det ser ut til at man kan laste opp gpxfiler og ikoner på https://www.volkswagen-car-net.com/, se under "Guide & Inform" og "Mine spesial mål". Det var enkelt å opprette lister der, og litt mer innfløkt å få importert disse i bilen. Det som skulle til var å få bilen på nett, velge Carnet fra menyen, velge oppdatere programvare (menypunktnavn er fra hukommelsen). Jeg har 300km eGolf. Jeg vet ikke om det er derfor jeg får denne muligheten.

Nå har jeg laster opp flere gpx filer på denne måten, og det er en god ting å kunne ta dette via Carnet. Det gjør ting mye enklere!

Chivas


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA