Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Upålitelig e-Golf 2017

Startet av vertrni, lørdag 04. februar 2023, klokken 11:15

« forrige - neste »

vertrni

Defekter på 5 år:

- vifte varmeapparat lagde veldig mye bråk. Den ble byttet.
- bytte kabel fra ladeporten til batteri
- switch håndbrems byttet
- bilen låste seg flere ganger da nøkkelen var på og varmepumpe varmet opp bilen: byttet sensor i døren.
Jeg har fortsatt ikke tillit til det og har alltid en vindu åpen når jeg varmer opp bilen og jeg fjerner snø og is fra bilen
- remote nøkkel defekt. Byttet
- schuko ladeboks brente opp inni på en varm sommerdag
- lås ladeporten byttet.
- verneplater (rustet i stykker) for bremseskivene på hjulene foran.

Heldgivis var alt dette i den utvidete garantiperioden (5 år).
Jeg er redd nå for hva er neste defekt som skal dukke opp.

8 reparasjoner på 5 år. Jeg er veldig skuffet, og skal ALDRI igjen kjøpe VW. For meg er e-Golf i samme klassen av upålitelige biler som Citroen og italienske biler.

Sammenlignet med min gamle Volvo jeg kjørte 213000 km med: utenfor slitedeler bare en defekt: viften til oppvarmingsystemet.

Fanten

#1
Jeg også skulle aldri mer eie ett wv produkt etter ett uheldig eier forhold til en Passat for 20 år siden.
Dessverre så mildnet dette med årene så jeg endte opp med en e-golf innkjøpt til huset sin ungdomsavd.
WV er dessverre ett genuient møkka produkt den gang som nå.
Blir ikke noe bedre av att ikke WV kaller tilbake e-golf for å få orden på de værste gjenganger feilene eller i det minste tar opp regningen for feil konstruksjonene de har gjort lenger enn 5 år.
Er som mange andre godt i gang med listen over konstruksjons feil men listen er lang som en arm så muligheten til å bidra med fortsatt rikdom til Møller familien er stor.

vertrni

Sitat fra: Fanten på lørdag 04. februar 2023, klokken 17:46Jeg også skulle aldri mer eie ett wv produkt etter ett uheldig eier forhold til en Passat for 20 år siden.
Dessverre så mildnet dette med årene så jeg endte opp med en e-golf innkjøpt til huset sin ungdomsavd.
WV er dessverre ett genuient møkka produkt den gang som nå.
Blir ikke noe bedre av att ikke WV kaller tilbake e-golf for å få orden på de værste gjenganger feilene eller i det minste tar opp regningen for feil konstruksjonene de har gjort lenger enn 5 år.
Er som mange andre godt i gang med listen over konstruksjons feil men listen er lang som en arm så muligheten til å bidra med fortsatt rikdom til Møller familien er stor.

Og jeg kan bare bekrefte det du skriver. Nyt problem: aircon og varmepumpe funker ikke lengre. Dette blir dyrt...VW må ha planlagt "planned obsolescence" hvor bilen etter noen år byr på såpass dyre reparasjoner at man må bytte bil. Hadde jeg kjørt en gammel Toyota Corolla da hadde jeg kjørt en bil som er ti ganger mer pålitelig.Vw kan ikke levere kvalitet. Vw har alltid vakre, sexy biler med fin interiør, men der stopper det. Langtidsoålitelighet er ikke der, og etter noen år kommer mange tekniske problemer til å dukke opp.
Aldri igjen VW.

Fanten

Ny feil på lista.
Trommevirvel.....ja sensor feil på AC  :-1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA