Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

Motorwatt

Som en kuriositet kan det nevnes at EMEA (som Kundervice signerer) står for "Europe, Middle East, and Africa".
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Jeg fikk først en melding fra Tesla Mobile Service med et spørsmål jeg skulle svare på, og like etterpå en melding fra Tesla Service Support med "Denne SMS-en kan ikke besvares". Jeg svarte på spørsmålet, men fikk purring på spørsmålet dagen etter. Jeg svarte igjen, og da fikk jeg bekreftet at de hadde mottatt svaret. Det kan derfor virke som SMS-kommunikasjonen med dette nummeret går tilbake til siste interne avsender hos dem.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

JorEl

Måtte bestille service i dag, da det ene baklyset ikke virket. Det gikk jo greit å bestille servicen på Tesla sine sider. Fikk time om noen uker. Håper de fikser noen småting fra overleveringen :)
Håper på et godt  første-inntrykk på min første service.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

kodax

Mobile Service hos meg i dag. Trivelig kar, og problemet med knirk/gnisselyd i høyre baksete ble løst. Veldig mye bedre enn å måtte dra til et SC og så måtte vente i ukjent tid før henting.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

svarteper

#1309


]Kommer ikke i kontakt med tesla verken via app eller nettside, får denne meldingen når jeg prøver å logge inn på tesla .com :Access Denied
You don't have permission to access "http://www.tesla.com/no_NO/?" on this server. Årsak til dette?
Tesla model s 75 d 2017

Amoss

Prøv denne:  https://auth.tesla.com/login

Hjelper heller ikke dette så prøv å slett alle cokies fra *tesla.com
Model S 85D

saphran

Rant mode on...

En litt spesiell ting med Tesla service nå er at de virker så vant til at bilene er innenfor garanti at de nærmest jobber på autopilot med å gi deg leiebil osv. -Før de oppdager at - oi, neimen du har jo ikke garanti du! Og da er det som om det ikke er så viktig lenger. Ingen grunn til å haste da - du har jo ikke garanti!

Her burde holdningen vært motsatt, av flere grunner. En kunde uten garanti er fremdeles en kunde - sågar en betalende en! Her har man sjansen til å faktisk *tjene* på servicen - og er man riktig grei, så er slike kunder de som sannsynligvis er nærmest til å kjøpe seg ny bil og! Snakk om mulighet til å vinne (beholde) kunder!

En annen ting er jo at kunden kanskje faktisk har garanti fremdeles - om det skulle vise seg at det er drive unit eller batteri som forårsaker problemet. Jeg har selv nå inne en med "service required - may not restart", men inntil det altså da faktisk er påvist at det er batteri eller drive unit som er årsaken - ja så anses man som kunde uten garanti. Ingen tauing eller leiebil...(fair enough om loggene utelukekr det, men det avsløres ikke) og å komme igjennom på service er selvfølgelig like tungt som for dem med nyere bil.

Tesla veihjelp svarer riktignok kjapt. Når man står uti gokk med en dau bil må jeg si det hadde vært greit med en norsktalende, og helst litt lokalkjent person (som skjønner situasjonen). Jeg har engelsk som arbeidsspråk selv, så kommunikasjonen går greit nok for min del (sikkert ikke for alle!), men allikevel - er det ikke nok kunder i Norge til å rute veihjelpen til et norsk verksted?

Og hadde det ikke vært kjekt om man faktisk fikk litt innblikk i hva feilloggene sier - istedenfor bare å få servert at den må taues? Er det indikasjoner på at feilen bare er på 12V/lading av denne, eller er det batteri, eller drive unit? Man trenger ikke presentere noen fasit, den har man jo gjerne ikke - men hvorfor ikke gi kundene et hint, en anelse av hvor loggene peker?

Rant mode off...

Øggen

Sitat fra: saphran på tirsdag 10. september 2019, klokken 20:11
Her burde holdningen vært motsatt, av flere grunner. En kunde uten garanti er fremdeles en kunde - sågar en betalende en! Her har man sjansen til å faktisk *tjene* på servicen - og er man riktig grei, så er slike kunder de som sannsynligvis er nærmest til å kjøpe seg ny bil og! Snakk om mulighet til å vinne (beholde) kunder!/quote]

Vanligvis så selge selger første bil, og service apparatet dei neste.
Men.......
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Klykken

Da har min vært på service, og tror det er første gang de faktisk har ordnet absolutt alt, og mer til, som var på bulletin fra meg. De har heller ikke fikset en ting og ødelagt noe annet som har vært tilfellet de to siste gangene. Tommel opp! Ellers, som alltid hyggelige folk på Trondheim SC.

Jeg nevnte at de har blitt usaklig vanskelig å nå, med kun chat som eneste opsjon i disse dager. De sa at telefon var på vei opp igjen, samt at de svarer på mail. Sistnevnte er imidlertid bullshit!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Cries

Prøver meg på å slenge inn et spørsmål i denne tråden vedrørende kontakt med Tesla.

Jeg har prøvd å kontakte Tesla Trondheim nå i lang tid (2 måneder) for en korreksjon på en avtale. Har avtalen i appen, og lagt til informasjon, men det skjer ikke noe. Prøvde også e-post og fikk svar om å bruke app så skulle de svare.

Men, det er nevnt en chat-funksjon med Tesla på forumet her. Hvor finner jeg denne? Har prøvd å lete men har ikke lyktes. Tips mottas med takk!

TeslaModelX

Sitat fra: Cries på torsdag 19. september 2019, klokken 12:46
Prøver meg på å slenge inn et spørsmål i denne tråden vedrørende kontakt med Tesla.

Jeg har prøvd å kontakte Tesla Trondheim nå i lang tid (2 måneder) for en korreksjon på en avtale. Har avtalen i appen, og lagt til informasjon, men det skjer ikke noe. Prøvde også e-post og fikk svar om å bruke app så skulle de svare.

Men, det er nevnt en chat-funksjon med Tesla på forumet her. Hvor finner jeg denne? Har prøvd å lete men har ikke lyktes. Tips mottas med takk!

https://www.tesla.com/no_NO/support

Chatten er nederst på siden, men er inaktiv (i hvert fall for min del).

Motorwatt

Prøv å ringe: 23960285. Du får tre valg, men husker ikke akkurat hva som sies, men valgene er2-4-1. Den begynner på engelsk, men du kommer frem til en norsk representant etter siste valg. Lykke til!
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Klykken

Sitat fra: Cries på torsdag 19. september 2019, klokken 12:46
Prøver meg på å slenge inn et spørsmål i denne tråden vedrørende kontakt med Tesla.

Jeg har prøvd å kontakte Tesla Trondheim nå i lang tid (2 måneder) for en korreksjon på en avtale. Har avtalen i appen, og lagt til informasjon, men det skjer ikke noe. Prøvde også e-post og fikk svar om å bruke app så skulle de svare.

Men, det er nevnt en chat-funksjon med Tesla på forumet her. Hvor finner jeg denne? Har prøvd å lete men har ikke lyktes. Tips mottas med takk!
Den er inaktiv når alle som kan chatte er opptatt (sies det).
Men ja, de har blitt ufattelig vanskelig å nå. Sist jeg pratet med chat sa han at de var på vei til å få opp telefonkontakt igjen.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

TeslaModelX

Sitat fra: Klykken på torsdag 19. september 2019, klokken 12:51
Sitat fra: Cries på torsdag 19. september 2019, klokken 12:46
Prøver meg på å slenge inn et spørsmål i denne tråden vedrørende kontakt med Tesla.

Jeg har prøvd å kontakte Tesla Trondheim nå i lang tid (2 måneder) for en korreksjon på en avtale. Har avtalen i appen, og lagt til informasjon, men det skjer ikke noe. Prøvde også e-post og fikk svar om å bruke app så skulle de svare.

Men, det er nevnt en chat-funksjon med Tesla på forumet her. Hvor finner jeg denne? Har prøvd å lete men har ikke lyktes. Tips mottas med takk!
Den er inaktiv når alle som kan chatte er opptatt (sies det).
Men ja, de har blitt ufattelig vanskelig å nå. Sist jeg pratet med chat sa han at de var på vei til å få opp telefonkontakt igjen.

Da er de i såfall opptatt HELE tiden, for jeg har aldri sett knappen aktiv.

Motorwatt

Trykk raskt 2-3 ganger på Chat-knappen, så går det nok. Anbefaler telefonløsningen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA