Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

Alfa Bergen

Fortsatt ikke helt på stell i Bergen

Bestilte time i appen i dag for utbedring av feil som ble påpekt ved overlevering i mai. Første ledige time var 7. november.

(Utleveringsmannen tok bilder, beskrev feilene og sa jeg ville bli kalt inn etter ca en uke for utbedring. Har ikke hørt noe... Var for øvrig langt fra noen kritiske feil)
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

KjerPetil

Sitat fra: Alfa Bergen på tirsdag 23. juli 2019, klokken 12:54
Fortsatt ikke helt på stell i Bergen

Bestilte time i appen i dag for utbedring av feil som ble påpekt ved overlevering i mai. Første ledige time var 7. november.

(Utleveringsmannen tok bilder, beskrev feilene og sa jeg ville bli kalt inn etter ca en uke for utbedring. Har ikke hørt noe... Var for øvrig langt fra noen kritiske feil)

Er det sånn røfleg ein dato for når verkstedet i Åsane vil opne?

Alfa Bergen


Er det sånn røfleg ein dato for når verkstedet i Åsane vil opne?
[/quote]

Vet ikke når de åpner i Åsane, men håper det er før november
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Kim-

Sitat fra: Alfa Bergen på tirsdag 23. juli 2019, klokken 22:20

Er det sånn røfleg ein dato for når verkstedet i Åsane vil opne?

Vet ikke når de åpner i Åsane, men håper det er før november
[/quote]
De har teknikere på opplæring på kokstad no. Hørte sep/okt.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

emurof

Sitat fra: OlaSpakmo på tirsdag 16. juli 2019, klokken 18:59
Snart 6 år med mye erfaring på Teslas kundehåndtering (bilen har hatt myyyye reklamasjoner) og kan konkludere med at den holder seg systematisk stabil. ::)

Har du vurdert å prøve heving av kjøpet? Er det grunnlag for det hvis det hele tiden dukker opp nye feil, tro?

Motorwatt

Mener å ha hørt at det iallfall må være 2 (eller er det 3?) mislykkete forsøk på rette samme feil.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Muffinman

Selger har rett til å gjennomføre to avhjelpsforsøk for samme mangel. (fkjl §30, andre ledd).

Med samme mangel menes slik det fremstår for forbrukeren, dvs svart skjerm er svart skjerm selv om det har forskjellige årsaker i de ulike tilfellene.

Hodetelefoner

Er ikke så lett. Du kan lett provosere frem feil. Gang på gang..

geear

Åtte dagers ventetid for verkstedsbesøk i Sandnes. Mener det er samme som ved sist timebestilling.  :+1:

Klykken

Har en opprettingssak gående med Tesla Trondheim, etter at de knuste døra mi ved siste service. De har lakkert opp døra og byttet speil etc., men montert feil dørtrekk og gammeltype speil uten innfelling og varme. De skulle se på dette og finne en løsning.

Men med den nye løsningen på service (via app) får jeg imidlertid ikke kontakt med de lenger. What to do? Er 30mil en vei til servicesenter.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

OhmPaPa

Sitat fra: Klykken på tirsdag 30. juli 2019, klokken 16:54
Har en opprettingssak gående med Tesla Trondheim, etter at de knuste døra mi ved siste service. De har lakkert opp døra og byttet speil etc., men montert feil dørtrekk og gammeltype speil uten innfelling og varme. De skulle se på dette og finne en løsning.

Men med den nye løsningen på service (via app) får jeg imidlertid ikke kontakt med de lenger. What to do? Er 30mil en vei til servicesenter.

Rekommandert brev er en mulighet - der du ber de om å rnge deg.

Klykken

Blir litt rådvill og oppgitt av det her. Ingen krise men sykt irritabelt.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3


Klykken

Får automatisk svar om at man må bruke appen eller skjema på nettsiden til den adressen. Appen feiler og skjema på nettsiden tror jeg ikke går ut i eteren. Aldri nien respons derifra.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

latigo

Er det nokon som har prøvd å ta service og reparasjonar andre stader enn hos Tesla? Teslanytt har t.d. rabattavtale med Bilexperten Bosch i Oslo på service, bremseservice, ac-service etc.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA