Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

Klykken

Har prøvd x antall ganger å lage serviceavtale via app men får bare"error scheduling service. Try again later"

Er det ingen andre måter å komme i kontakt med de på???
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

kodax

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 01. august 2019, klokken 22:30
Sitat fra: Wibla på torsdag 01. august 2019, klokken 22:22
Tydeligvis lov å ha flaks :)
Egentlig synes jeg ikke det. Slike ting bør Tesla rydde opp i, for det skal vel ikke være et lotteri å bestille en servicetime og så vinne. Men slik er det helt tydelig i dag.
Det hadde vel vært mest rettferdig at alle som sto i kø rykket en plass fram når noen avbestilte, men det ville jo krevd at Tesla hadde mange mennesker ansatt som ringte rundt til alle på listen og spurte om de ville bytte time hver gang noen avbestilte, noe som vel ikke er fornuftig bruk av ressurser og noe vel andre heller ikke gjør.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Sveinung1954

Sitat fra: Klykken på torsdag 01. august 2019, klokken 23:31
Har prøvd x antall ganger å lage serviceavtale via app men får bare"error scheduling service. Try again later"

Samme problem her. Effektiv metode for å få ned køene på; gjøre det umulig å bestille time...
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Motorwatt

Må vel kunne gjøres ved at det ved en ledig time automatisk blir sendt ut en email til de med lang "leveringstid", med en dags varsel på å akseptere den nye timen. Hvis ikke, så til neste på listen. De folkene som steller med dette trenger ikke engang telefon. Nei, vent. Den er jo allerede tatt fra dem..... :o
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Sitat fra: Motorwatt på fredag 02. august 2019, klokken 08:42
Må vel kunne gjøres ved at det ved en ledig time automatisk blir sendt ut en email til de med lang "leveringstid", med en dags varsel på å akseptere den nye timen. Hvis ikke, så til neste på listen. De folkene som steller med dette trenger ikke engang telefon. Nei, vent. Den er jo allerede tatt fra dem..... :o
Det er det jo mulig å lage et system for, men det må jo da også ta høyde for hva som skal fikses ift eventuell bestilling av deler. Jeg er enig i at det hadde vært det beste, og særlig siden nettopp ventetid har vært et problem spesielt for Tesla, men allikevel syns jeg ikke man kan kritisere Tesla for ikke å ha dette som vel heller ingen andre har.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

Sitat fra: kodax på fredag 02. august 2019, klokken 08:57
...men allikevel syns jeg ikke man kan kritisere Tesla for ikke å ha dette som vel heller ingen andre har.
Jeg har iallfall opplevd å bli informert om at jeg kan få en tidligere time. Riktignok redusert fra 14 dager til 3 dager. Ikke Tesla, da. Tror (og håper) at Taslas filosofi ikke tilsier "at det trenger vi ikke fordi ingen andre har det".
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Vil tro at disse avbestilte timene som oftest blir tatt til hasteavtaler...

Motorwatt

Mulig det, men bytte av fremre luftdempere på grunn av ulyd er neppe en hastesak (som var tilfelle både med Wibla sin bil og min). Kanskje akkurat dette var et avvik, men forbeholder meg retten til å tro det motsatte.
Tesla S75D - 09/2018

Filip86

Vi fikk jo time relativt raskt, uka etter for å bytte sensorer (dette gjelder en model x), men når bilen hadde stått inne over helgen så var plutselig bilen "frigjort" i appen. Helt umulig å få kontakt med de, ingen som tar kontakt med oss. Så vi tar turen innom. Da fikk vi vite at bilen skulle bli ferdig i kveld/senest i morgen, okey...Vi får fortsatt ingen beskjed iløpet av kvelden ei heller starten på neste dag, kommer inn dagen etterpå, hvor det viser seg at det er 2-3 ukers ventetid på deler. Så da må vi ta til takke med lånebil i denne perioden, for det er ikke mulig å bruke egen bil visstnok, da hele prosessen må startes på nytt og våre deler tilfaller da noen andre/blir avbestilt, når bilen forlater servicesenteret.
Klager ikke over å kjøre med en lånebil, men nå står bilen ute med 62 grader inne i kupeen. Sist gang denne sto ute i varmen så var det noen plastdeler inne i bilen som sprakk opp som måtte byttes, da var det i gang med hele greia på nytt igjen...
Er så skuffet, for bilene er jo fantastiske å kjøre med, men serviceapparatet kunne vært forbedret.

Sandvika

Tesla har nok en triage, jeg ventet 3/4 år på å få fikset dørhåndtak bak. Så døde MCU på en søndag, leverte bilen mandag morgen. Allerede 07:15 på tirsdag kunne jeg hente bilen. Da hadde de på under et døgn fra jeg kontaktet dem byttet til ny skjerm. Ny MCU hadde LTE (hadde 3g) og mener bestemt klarere farger på skjermen. 

Motorwatt

@Sandvika: Hvor er bekymringen? Dette er da slik det burde være. Eller er det spesielt at de faktisk klarer å reparere en bil i rimelig tid?
Tesla S75D - 09/2018

JorgenM

Ikke som jeg vet.

Fikk også den feilmld endel ganger før jeg endelig fikk bestilt time i Skodje/Ålesund.
Hvis det er Trondheim du prøver på så har ikke de ledige timer før et stykke ut i november (4. november da jeg forsøkte for 2-3 uker siden).
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Klykken

Sitat fra: JorgenM på fredag 02. august 2019, klokken 17:03
Ikke som jeg vet.

Fikk også den feilmld endel ganger før jeg endelig fikk bestilt time i Skodje/Ålesund.
Hvis det er Trondheim du prøver på så har ikke de ledige timer før et stykke ut i november (4. november da jeg forsøkte for 2-3 uker siden).
Desember står det nå. Kan ikke kjøre 70mil til Ålesund bare for en fattig service - det er langt over min grense i alle fall. Bilen får heller falle sammen og hentes på plattbil.

Edit:
Der gikk det f*en meg gjennom! Og fikk 12.sept. nå - forstå det den som kan.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Sandvika

Sitat fra: Motorwatt på fredag 02. august 2019, klokken 15:10
@Sandvika: Hvor er bekymringen? Dette er da slik det burde være. Eller er det spesielt at de faktisk klarer å reparere en bil i rimelig tid?
Var ikke noen annet enn en observasjon over at Tesla prioriterer. Bra at det alvorligste tas umiddelbart, men også lavere prioritet burde tas i rimelig tid.

JorgenM

Sitat fra: Klykken på fredag 02. august 2019, klokken 19:36
Kan ikke kjøre 70mil til Ålesund bare for en fattig service
70? :)
45 mil hver vei for meg, via Dombås. Er da ikke så mye lengre fra deg :)

September, da var du heldig ja. Sikkert en avbestilling  :+1:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA