Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Sveinung1954

Sitat fra: VAG på fredag 25. januar 2019, klokken 10:10
En gladmelding, blandt alt det negative....

Da har jeg, nok en gang, hatt god service fra Drammen sin Mobile Service.

Kan vel kansje diskuteres hvor stor gladmelding det kan være at du nok engang har hatt behov for service...
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

emurof

Hva må til for å få Mobile Service på besøk da?

OhmPaPa

Sitat fra: emurof på fredag 25. januar 2019, klokken 17:33
Hva må til for å få Mobile Service på besøk da?

De kom til meg da ene fobben røyk. Minst 4 timer t/r.

Klykken

Det tilbys vel ikke overalt, eller? Tror ikke de har det i Trondheim.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3


Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

JorEl

#997
Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 25. januar 2019, klokken 18:42
Sak i dn i dag om servicesituasjonen:

https://www.dn.no/motor/tesla/tesla-norge/elbil/klart-for-storinnrykk-av-tesla-model-3-ruster-opp-verkstedene-for-a-unnga-ny-kollaps/2-1-527530
DN følger vist med på elbilforum ???
-Jeg kan ikke skjønne at dette kan ende i noe annet en total kollaps, skriver en Tesla-eier på elbilforum.

Ble litt nyskjerrig så jeg søkte på -total kollaps-  8)
Da havnet jeg noen sider tilbake i denne tråden, ca s 64 ;) Gratulerer på vegne av forumet ;D
Edit; forresten...TeslaRangers welcome
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Muffinman

Jøss, reklame for elbilforum :)

Da må vel noen snart få ræva i gir og reparere forumet slik at det virker som det skal. Slik det er nå er det meningsløst å legge tid og energi i å lage innhold som er nyttig for andre eiere - plutselig er alt borte.

Tipper at det er nok kompetente ildsjeler som gjerne bidrar både med å løse de tekniske flokene samt drift. Elbilforeningen må bestemme seg.

JorEl

Jeg prøver å lukke øynene til det jeg ikke forstår og som er bakstreversk(elsker giftbiler, når man har el) eller for å lære av dere andre. Der skal du ha skryt MR.Muffin + endel andre :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

jkirkebo

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 25. januar 2019, klokken 18:42
Sak i dn i dag om servicesituasjonen:

https://www.dn.no/motor/tesla/tesla-norge/elbil/klart-for-storinnrykk-av-tesla-model-3-ruster-opp-verkstedene-for-a-unnga-ny-kollaps/2-1-527530

Jeg liker dette utsagnet:

"–Vi har signert kontrakter for eiendom til nye servicesentre i Åsane og Sarpsborg, og jobber for å få dem i drift så fort som mulig. Vi kommer også til å utvide servicesenteret vårt i Stavanger, skriver Sandvold Roland i en epost."
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

JorEl

Stavanger er nok "mitt" servicesenter, regner med at jeg slipper og besøke dem før 20k-service :-X
Kjekt viss Tesla og Roland har en "masterplan" for oss i Norge :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

kakemiks

#1002
Fikk problemer med at vinduet ved førerdøren ikke ville gå opp (eller ned) i forrige uke. Selv med oppvarming i 15 til 20 minutter i forkant hjalp ikke - det hadde fryst godt inne i døren etter mye snø og kulde. Tror jeg vart litt vel overivrig med å dra opp og ned vinduet helt til at regulatoren til vinduet knakk (tror jeg, det var i alle fall ikke en god lyd som kom).

Ringte inn til Tesla Trondheim (tok 30min), forklarte problemet og fikk beskjed om at de ikke hadde delene på lager og at jeg ville bli kontaktet så fort de hadde det.

Fryktet det verste, men dagen derpå får jeg en telefon om at de hadde fått delen og at jeg kunne levere bilen til de. 
Dessverre vart bilen stående til dagen etter (men jeg fikk leiebil). 
De fikset problemet innen 48 timer etter at jeg kontaktet de - om et problem som var forholdsvis ugreit på denne tiden av året :)

(Og jeg har nå i ettertid lært meg trikset med å fjerne is i sprekken mellom vindu og dør med å dra et kort att og fram i stedet for å fikle for mye med å dra vinduet opp/ned).

Første møtet med Tesla Service og jeg er forholdsvis fornøyd, det eneste er at nå skurrer høytaleren i døra ved en viss frekvens (bass) på et visst volum. Lurer på om det er en kabel som ligger løst en eller annen sted, men jeg vurderer å ta en titt på det selv.

2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP, FSD

Klykken

Tesla Trondheim synes jeg er meget behagelige å ha med og gjøre. Fryktet det verste selv første gangen noe oppstod pga alt oppgulp i media og klaging av personer på bl.a. dette forumet og rundt om på nett, men stort sett alt har gått på skinner her og iht forventninger og vel så det. Meget fornøyd! :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

nie

Ser at sjefen sjøl er i Norge for å snakke om service-kapasitet.
Hvordan er egentlig status for rundtomkring i Norge før Model 3-rushet starter?

Personlig hadde jeg ekstremt dårlige erfaringer med Tesla Kokstad med forrige bil (Model S). Lange ventetider for å slippe til og lange ventetider på deler etter at bilen hadde fått en diagnose.

Men nå har jeg hatt X75 i 1,5 år uten særlig behov for å Tesla Kokstads tjenester så jeg har rett og slett ikke kontroll på situasjonen der ute;

Kaver de fortsattt...?
...eller har de akkurat fått hodet over vannet før 3-er bølgen kommer og utsletter de...?
...eller har de rett og slett fått full kontroll og sitter med beina på bordet, klar for å ta imot og fikse alle 3-ere med alle sine barnesykdommer?

(Ser at det er en annen tråd om selve Musk-besøket men den ser ut for å være ødelagt av diskusjoner om CO2-utslipp fra flyet til Musk....)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA