Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

Black Stallion

Bestilt service hos Drammen den 6/2/19. Fikk time 6/6/19.

THE

Synes situasjonen på Kokstad var mye bedre i høst enn tidligere. Tror det er lang ventetid på småplukk ennå, men har inntrykk av at klarer å presse inn mer kritiske ting på kort varsel. Håper de får en stabil arbeidsstokk, og får bygd kompetanse både blant mekanikere, teknikere, logistikk og kundebehandlere. Jeg velger å være optimist, og har heldigvis ikke hatt problemer av noe slag med bilen det siste halvåret/20000 km. Alt plukket var egentlig tilstede ved overlevering, og håpet er at kvalitetskontroll på fabrikk blir bedre og bedre, det vil lette situasjonen på SC mye.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Einstein

Prøvde å bestille 80.000 service + utbedring av noen andre småting på Rud i forrige uke.
Etter 10 minutter med tasting fikk jeg beskjed om at de var fullbooket...

De kunne ikke gi meg noen time, men skulle sende mail når noe dukket opp. Det siste der merker jeg at jeg ikke fester så stor tillit til :-(

Grå S60, P59xxx (loaner kjøpt av Tesla juni 15)

THE

Det er vel ingen god grunn til at Tesla S og Tesla X skal ha behov for service hver 20000 km/12 mnd?

Hvis Tesla endrer serviceintervall slik at det blir tilsvarende som for Model 3 som har serviceintervall på 40000 km /24 mnd så vil det nok hjelpe betydelig på ventetider.



Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Jeronan

#1009
Sitat fra: THE på mandag 11. februar 2019, klokken 12:08
Det er vel ingen god grunn til at Tesla S og Tesla X skal ha behov for service hver 20000 km/12 mnd?

Hvis Tesla endrer serviceintervall slik at det blir tilsvarende som for Model 3 som har serviceintervall på 40000 km /24 mnd så vil det nok hjelpe betydelig på ventetider.

Unless you are in some kind of Private Lease contract, which requires you to follow all service intervals, then you can easily do the service every 40k KM.

Have you seen what they do with the 20k KM service? lol. Asking 5700 NOK for changing wipers, spylervaske and keyfob batteries. Deck rotation I do myself when needed, but unless you drive an insane amount of KM's you don't need to do this in between changing Summer/Winter tires intervals!

They used to do the Cabin filter as well, but not even that anymore. So the whole 20k KM service is just a cash grab!

The 40k KM service, that is another matter, since they actually do a bit more like changing brake fluid, AC filter (HEPA?) and Cabin filter.  Still at a steep price! 7600 NOK for our Model S.


Like I said before, if you happen to drive very little KM's a year, like 10-12k KM only... then yes it might be wise to do the 20k KM service in the end of the 2nd year, so your car gets checked out ( flerpunksinspektion ).
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Ampéreson

Sitat fra: THE på søndag 10. februar 2019, klokken 17:18
Synes situasjonen på Kokstad var mye bedre i høst enn tidligere. Tror det er lang ventetid på småplukk ennå, men har inntrykk av at klarer å presse inn mer kritiske ting på kort varsel. Håper de får en stabil arbeidsstokk, og får bygd kompetanse både blant mekanikere, teknikere, logistikk og kundebehandlere.

Samme erfaring her, om man spør etter en service selv derimot, tar det lang tid. Har noen parkeringsbremser som låser seg av og til, ikke noe stort problem til det blir et stort problem selvfølgelig. I samme slengen tok jeg en garantiutløps sjekk hos NAF, fant noe småplukk. Sa ifra at jeg trengte å få utbedret dette i begynnelsen av Desember, fikk beskjed i midten av Januar at jeg hadde fått tid 16. Mai. Og det er jo ganske langt frem i tid uansett hvordan man ser på det.

Selv har jeg kun hatt service på bilen en gang og det var ved 40 000, den er nå gått 60 000, planlegger ikke å ta service igjen før den er gått 80 000. Den har vært inne flere ganger enn jeg kan telle og skiftet ganske masse, alt fra bremser, kjølesystem, til motor og drivverk.

Alt i alt meget fornøyd med bilen og utbedringene, minus er ventetiden på service man spør om selv.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

THE

@Jeronan, jeg kjører ca 40000 km i året, og har funnet ut at jeg bare tar de store servicene (40, 80, 120 tusen osv.) I tillegg vil jeg nok bestille 80000 km service hos Sandven i Bergen i stedet for på Kokstad.

Har nå to ting som står igjen som Tesla skal fikse på bilen. Gul ramme på hovedskjermen og en FOB som er død etter service i høst. FOB kan jeg få fikset kjapt sa de på Kokstad, men orker ikke å kjøre 2x200 km for å få programmert en ny nøkkel, så må ta det når jeg er i nærheten av et Service center uansett. Gul "ramme" på skjermen skulle fikses 20. januar, men ble ringt opp noen dager før om at de ikke bytter disse lenger i påvente av en permanent fiks. Regner med at jeg må kjøre med skjermen slik den er lenge, spesielt siden TM3 rushet starter nå. Alt fungerer jo uansett, så har ikke noe hast for min del. Regner med at Tesla rydder opp etterhvert, og nå har jo the big boss Musk vært i Norge og fortalt hvor skapet skal stå, så nå blir nok alt så mye bedre.... eller kanskje ikke.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

1000kwh

Sitat fra: THE på mandag 11. februar 2019, klokken 12:45
@Jeronan, jeg kjører ca 40000 km i året, og har funnet ut at jeg bare tar de store servicene (40, 80, 120 tusen osv.) I tillegg vil jeg nok bestille 80000 km service hos Sandven i Bergen i stedet for på Kokstad.

Har nå to ting som står igjen som Tesla skal fikse på bilen. Gul ramme på hovedskjermen og en FOB som er død etter service i høst. FOB kan jeg få fikset kjapt sa de på Kokstad, men orker ikke å kjøre 2x200 km for å få programmert en ny nøkkel, så må ta det når jeg er i nærheten av et Service center uansett. Gul "ramme" på skjermen skulle fikses 20. januar, men ble ringt opp noen dager før om at de ikke bytter disse lenger i påvente av en permanent fiks. Regner med at jeg må kjøre med skjermen slik den er lenge, spesielt siden TM3 rushet starter nå. Alt fungerer jo uansett, så har ikke noe hast for min del. Regner med at Tesla rydder opp etterhvert, og nå har jo the big boss Musk vært i Norge og fortalt hvor skapet skal stå, så nå blir nok alt så mye bedre.... eller kanskje ikke.
Jeg mener jeg fikk to gule streker på skjermen nå nylig på vår 2017 75D.

Håper de kan skifte skjerm på neste planlagt service.

Jeronan

Sitat fra: 1000kwh på mandag 11. februar 2019, klokken 12:49
Sitat fra: THE på mandag 11. februar 2019, klokken 12:45
@Jeronan, jeg kjører ca 40000 km i året, og har funnet ut at jeg bare tar de store servicene (40, 80, 120 tusen osv.) I tillegg vil jeg nok bestille 80000 km service hos Sandven i Bergen i stedet for på Kokstad.

Har nå to ting som står igjen som Tesla skal fikse på bilen. Gul ramme på hovedskjermen og en FOB som er død etter service i høst. FOB kan jeg få fikset kjapt sa de på Kokstad, men orker ikke å kjøre 2x200 km for å få programmert en ny nøkkel, så må ta det når jeg er i nærheten av et Service center uansett. Gul "ramme" på skjermen skulle fikses 20. januar, men ble ringt opp noen dager før om at de ikke bytter disse lenger i påvente av en permanent fiks. Regner med at jeg må kjøre med skjermen slik den er lenge, spesielt siden TM3 rushet starter nå. Alt fungerer jo uansett, så har ikke noe hast for min del. Regner med at Tesla rydder opp etterhvert, og nå har jo the big boss Musk vært i Norge og fortalt hvor skapet skal stå, så nå blir nok alt så mye bedre.... eller kanskje ikke.
Jeg mener jeg fikk to gule streker på skjermen nå nylig på vår 2017 75D.

Håper de kan skifte skjerm på neste planlagt service.

They won't! They have now stopped changing screens and are waiting for a permanent fix!  I got the dreaded yellow ring around the screen too last year ( Model S 75D late 2017).
I have talked with Tesla Skodje - Ålesund, where I am now going to do the 40k KM service + other fixes (since SC's in Oslo area are a complete disaster at the moment) and they told me they were no longer allowed to replace screens.

Current estimate for possible permanent fix (most likely different screen supplier perhaps?) is this Summer.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

RaBalder

Det tar nå kortere tid å spesialbestille en ny bil, få den produsert i USA og levert til Norge med båt.....
...enn å få bilen inn på en verkstedtime.

Latterlig heh....  ::)

ventle

Sitat fra: Einstein på mandag 11. februar 2019, klokken 11:43
Prøvde å bestille 80.000 service + utbedring av noen andre småting på Rud i forrige uke.
Etter 10 minutter med tasting fikk jeg beskjed om at de var fullbooket...

De kunne ikke gi meg noen time, men skulle sende mail når noe dukket opp. Det siste der merker jeg at jeg ikke fester så stor tillit til :-(

Da har ting blitt verre igjen. Forespurte om 100.000-service i desember og ba om å få time hos det senteret i/rundt Oslo med kortest ventetid, og svaret da var at jeg kunne få time på Rud i slutten av mars.

HelectriC

Sitat fra: ventle på tirsdag 12. februar 2019, klokken 10:02
Sitat fra: Einstein på mandag 11. februar 2019, klokken 11:43
Prøvde å bestille 80.000 service + utbedring av noen andre småting på Rud i forrige uke.
Etter 10 minutter med tasting fikk jeg beskjed om at de var fullbooket...

De kunne ikke gi meg noen time, men skulle sende mail når noe dukket opp. Det siste der merker jeg at jeg ikke fester så stor tillit til :-(

Da har ting blitt verre igjen. Forespurte om 100.000-service i desember og ba om å få time hos det senteret i/rundt Oslo med kortest ventetid, og svaret da var at jeg kunne få time på Rud i slutten av mars.

Ikke så verst det, Kokstad har ikke noe i det hele tatt før mai :(
ioniq 5

MrBacardi

Sitat fra: Jeronan på mandag 11. februar 2019, klokken 12:29
They used to do the Cabin filter as well, but not even that anymore.

Hvor har du det fra?

På serviceskjemaet "SC-15-00-001 R4" fra forrige service nå i januar, så skal cabin filter byttes hver 20.000 km. Det har også vært tilfelle på min bil de forrige servicene, sjekket R3-skjemaet fra forrige service også.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

mthoring

Ba om en time for ikke kritisk feil for 2 uker siden, fikk time 22/2 på Rud. Synes det er innafor. Pleier å bestille time via mail, tar et par dager å få svar.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Alfa Bergen

Sitat fra: mthoring på tirsdag 12. februar 2019, klokken 19:15
Ba om en time for ikke kritisk feil for 2 uker siden, fikk time 22/2 på Rud. Synes det er innafor. Pleier å bestille time via mail, tar et par dager å få svar.
En ting skal Tesla på Kokstad ha: De har i løpet av det siste året svart på Mail i løpet av noen timer samme dag.
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA