Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

hemi

Jeg tror problemet mye er folk, og ikke bare organisasjon

Vi sliter med det samme hos oss, vi har klare rutiner, dokumentasjon og oppfølgning, men det svikter stadig i ymse ledd.

Enkle rutiner der de skal sjekke ting, og hake av skjema med kommentar på status på det de sjekker blir bare haket av med status fra sist gang, uten at de gidder gå ut og sjekke... Dette skjer litt uavhengig om de er 20,30 eller 40 år.

Mange som jobber om dagen mangler litt eierskap og ære rundt det de jobber med og gjør.

En kunde sa så fint, du har medarbeidere, merarbeidere og motarbeidere 

Hyperstress

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 09. januar 2019, klokken 00:16
Bestilte time til service og rep i juli, hadde bilen inne i des, men de manglet deler til garanti rep på understell så den må inn igjen. - i mars.. Tar tid disse servicegreiene. Og jeg må kjøre 20 mil til Brumunddal, for i Oslo var det enda lenger ventetid.
Og i kveld fant jeg ut at bilen ikke tar hurtiglading heller, så må inn i tillegg for å fikse det.. :/ (for øvrig for andre gang)
De så ikke lyst på fremtiden i Brumunddal nå når M3 flommer inn. Jeg kan ikke skjønne at dette kan ende i noe annet en total kollaps.
Må gå i tenkeboksen om jeg tør beholde bilen. Kanskje kjøpe en e golf eller noe i stedet, men kjipt å være uten tesla også..
Hadde tesla sagt at de planlegger å tidoble antall servicesenter de neste par årene så hadde det vært litt mer betryggende, men det snakkes bare om mindre tiltak som ikke vil monne i det hele tatt, dessverre.
De mener at det ikke er kritisk nok at bilen ikke tar DC lading, og at jeg må vente i den lange køen for utbedring... Og jeg som skal på kostbar langtur neste helg :(
Tror jeg fikk bekreftelsen jeg trengte - bilen går nok ut på finn.
Må bare få reparert alle tingene først.. Det kan ta tid.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Wibla

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 09. januar 2019, klokken 15:36
De mener at det ikke er kritisk nok at bilen ikke tar DC lading, og at jeg må vente i den lange køen for utbedring... Og jeg som skal på kostbar langtur neste helg :(
Tror jeg fikk bekreftelsen jeg trengte - bilen går nok ut på finn.
Må bare få reparert alle tingene først.. Det kan ta tid.
Høres ut som at du må klage litt mer høylytt, for det er jo helt nisse.
2018 Tesla Model S 75D

Klykken

Bestilte vanlig service hos Tesla Trondheim nå, med noe småtterier i tillegg - som rakling i forstillinga over ujevn vei, og noe knirk/raping ved fullt pådrag ved standard høyde på fjæringa. Samt at ene rulleknappen på rattet har streiket. Tar hele dagen å fikse. Første ledige heldagstime var 30.april.
Får lånebil mens jeg venter. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Cowboystrekk

Sitat fra: Klykken på torsdag 10. januar 2019, klokken 15:02
Bestilte vanlig service hos Tesla Trondheim nå, med noe småtterier i tillegg - som rakling i forstillinga over ujevn vei, og noe knirk/raping ved fullt pådrag ved standard høyde på fjæringa. Samt at ene rulleknappen på rattet har streiket. Tar hele dagen å fikse. Første ledige heldagstime var 30.april.
Får lånebil mens jeg venter. :)
Tesla Tr.h fikser det som må fikses svært kjapt er mitt inntrykk, kan det vente noen uker\måneder og ikke er kritisk så tar det litt tid.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Klykken

Ja, har bare gode erfaringer fra Trondheim. De er alltid trivelige og imøtekommende. Hadde en kritisk sak sist sommer rett etter at jeg kjøpte bilen brukt, hvor den døde helt. Ble tauet til Trondheim, og fikset opp iløpet av tre uker. Ledningnettet bak på venstre side hadde et brudd. Har også fått skiftet chrome-lista bak og byttet til 4G-modul innen noen uker fra bestilling.

Er ingenting kritisk med min bil og jeg sa at jeg ikke hadde noe hastverk med dette, og at de gjerne kunne prioritere de som virket å ha det travelt. Antageligvis derfor jeg havnet "bakerst i køa". Det gjør meg ingenting. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

fonberg

Jeg har også gode erfaringer med Trondheim, gjennom fem år nå. Nyeste eksempel: Sendte sist torsdag mail om utvendig dørhåndtak som ikke går inn, purret i dag med en feilmelding jeg får ang. AP (som likefullt stort sett virker som den skal). Fikk svar i dag, satt opp på time 24.1.

Edit: Haha, ved nøyere ettersyn så jeg at timen var 24. APRIL, ikke JANUAR.
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

AJ82

- 2024 Polestar 3
- 2022 Kia EV6
x 2022 Mercedes EQE 43 AMG
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Muffinman

o.b.lix

I følge ryktemakerene på facebook, skal Tesla åpne i Åsane i september, og de skal du kun ta service/rep på model 3, dvs på Kokstad/Minde skal de kun ta model S og X...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Jeronan

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 16. januar 2019, klokken 11:43
I følge ryktemakerene på facebook, skal Tesla åpne i Åsane i september, og de skal du kun ta service/rep på model 3, dvs på Kokstad/Minde skal de kun ta model S og X...

That would actually make sense. Since Model S/X are mostly alluminium and Model 3 mostly steel, it is actually not that bad of an idea to start using Seperate Service centers for S/X and 3/Y (since Y will be same platform as 3).
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Muffinman

Det der gir jo ingen mening. Det er ikke karosseriverksteder vi snakker om.

Veggen

Tesla mobile service funker ihvertfall bra.
Meldte inn 12V batteri varsel forrige uke, og i dag kom det en hyggelig amerikaner og byttet batteriet hjemme i min egen garasje mens jeg var på jobb.
Blir ikke behageligere enn det.

Jeronan

Sitat fra: Muffinman på onsdag 16. januar 2019, klokken 14:22
Det der gir jo ingen mening. Det er ikke karosseriverksteder vi snakker om.

But Elon Musk has said they have intention to bring some of the repair work in-house and then this would be a logical first step in this process, by spreading the Model 3/Y and Model S/X over different service centers.

Though, that said. No idea how he thinks the current Service Centers in Norway are going to find the capacity to do this, since they can't even handle normal service and repairs already.  :o
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA