Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

Big T.

Har akkurat kjøpt en brukt Tesla 70D i Bergen.

Forrige eier har time på service der 24 Jan.19.
Trodde man skulle få prioritert service i Oslo området ved flytting av service,men det ble time i slutten av April-19.

Noen som vet når Karihaugen Service senter skal starte opp?

Er kortere ventetid å mota en M3,enn å få service på bilen..

Det er for dårlig,Tesla...

Motorwatt

Har du noe alvorlig feil med bilen, eller er bare vanlig service? Alvorlige feil blir prioritert, men ikke service. Mangel på utført service knyttes ikke opp mot garanti/reklamasjon.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

martins

Nå begynner jeg virkelig å bli lei av ventetiden på servicesentrene:

• Bestilte service 16 april 2018. Første ledige time jeg kunne få var 2 August
  • Da jeg hentet bilen 3 August fikk jeg beskjed om at det var endel arbeid som måtte gjøres på garantien + justering av hjulstilling (Back/fore links etc.). Da måtte jeg få ny time. Første ledige 27 November. 
  • En uke før timen fikk jeg beskjed om at timen min var flyttet til 8 Januar grunnet mangel på deler
  • I dag 07 Januar fikk jeg en telefon der jeg fikk beskjed om at timen min måtte flyttes til slutten av februar grunnet underbemanning. Etter en liten diskusjon fikk jeg heldigvis beholdt timen min siden de hadde flyttet den så mange ganger allerede
Med andre ord har det nesten gått ett år fra jeg bestilte time i april 2018 til jeg nesten fikk time i slutten av februar 2019. Dette er uholdbart, og det er nå rett før jeg selger bilen da jeg ikke orker mer av dette. Jeg er kjempefornøyd med bilen, men systemet rundt fungerer ikke. Hvordan skal dette fungere når Model 3 kommer ut i markedet? Alt kommer til å kollapse.
Dette gjelder servicesenteret i Stavanger. Jeg bor på Haugalandet så det er ikke bare for meg å bytte dato eller svippe innom når Tesla sier hopp.
Burde virkelig vært et servicesenter på Haugalandet også. Må da være nok biler her til at det kan svare seg.
Skulle gjerne hatt kontaktinformasjonen til noen andre i Teslasystemet enn servicesentrene som kan svare på hva planen rundt utbygging av servicesentrene er fremover. Hjelper ikke meg at de bygger ut i Oslo.  :P

Muffinman

Ja, utrullingen av Model 3 kan fort vise seg å bli være eller ikke være for Tesla i Norge. Forhåpentligvis blir ikke disse beheftet med mange feil. Tipper dog at det foregår heftig arbeid i kulissene for å løse problematikken, og at  det vil bedre seg raskt når tiltakene - som det helt sikkert tar mye tid å få satt i verk - begynner å virke.

ventle

Prøvde å bestille servicetime i Trondheim nå, etter å ha gitt opp Oslo fordi jeg ikke kan få service innen jeg har kjørt de 5000 kilometrene jeg har igjen av nybilgarantien. Andre har nevnt at de har vært fornøyde med Trondheim, men nå har det tydeligvis skjedd noe, for nå er det tre måneder ventetid her også. Så spurte jeg om han kunne sjekke Brumunddal, som også er et alternativ for meg, og som også har vært nevnt som bedre tidligere, men heller ikke der var det noe ledig før i april. Ble tipset om å prøve Ålesund, men det er en kjøretur på 100 mil som jeg må ta ut en feriedag og sette av ei hel helg for å få ordnet.

Jeg synes det var noen som mente at ting var i ferd med å bedre seg, men nå ser det altså ut til å være i ferd med å kollapse på samtlige servicesenter, ikke bare de som har hatt problemer tidligere.

Øyvind.h

Det enorme senteret på Karihauen er vel forsinket pga noen søknader som ikke er på plass? Det skulle være løsningen i Oslo i hvert fall, men løsningen er ikke på plass pt.
I Trondheim tror jeg en stengt service-lokasjon skulle gjenåpne, men usikker på status.

Gå inn på Mytesla og bruk eskaleringsfunksjonen der. Da kan du sende melding rett til amerikansk ledelse.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Muffinman

Sitat fra: ventle på mandag 07. januar 2019, klokken 18:00
for nå er det tre måneder ventetid her også.
Når jeg gav opp i Trondheim var hadde det bikket 5 måneder ventetid. Men det var tre år siden.

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emurof

Jeg regner med at Avis ikke vil akseptere noen lange ventetider og forsinkelser på reparasjoner og service...

SHN

Jeg avbestilte Model 3 på grunn av utfordringene som Tesla har. Hadde tenkt å bytte ut Model S med Model 3 som jeg hadde ventet på siden jeg reserverte 31/3-2016. Var positiv først, og la inn bestilling på M3P 5. desember i god tro at Tesla kunne gjøre garanti reparasjoner på dørhåndtak og setejusteringer innen leveringen av Model 3. Siden Tesla har 4 måneders ventetid på service i Norge, forsøkte jeg ha få time i Sverige. Tesla Sverige var positiv i utgangspunktet, men kom igjen en uke senere og sa de ikke kunne reparerer norske biler. Endte opp med en Service time i mars i Trondheim. Det blir for sent med tanke på salg av Model S. Har fått tilbud på innbytte, men som alle vet ligger prisen godt under hva markedet betaler ved privatsalg. Frem til Model S-en har vært på service, er den mindre verdt enn etter reparasjonene. Det skyldes manglende kvalitet hos Tesla. Da er det ikke riktig at jeg eller andre i samme situasjon skal ta den kostnaden ved å bytte til en annen Tesla modell. At Tesla har ordnet loaner gjennom Avis for å bøte på utfordringene med lange ventetider på service hjelper ikke meg eller andre som ønsker bytte modell. Jeg valgte derfor å avbestille Model 3 og beholde Model S-en inntil videre. Har heller en plan B - Taycan ;)
Trøndelag  ◊  e-Golf 2014 - solgt  ◊  TMS 90D 2016 - solgt ◊ Taycan 4S+ 2020

weld77

Stakk innom Oslo Nord i dag tidlig for å sjekke om de kunne ta en sak på drop-in, da jeg stod i køen utenfor ble jeg informert av en dame fra Tesla om at Oslo Nord var stengt for drop-in frem til 1. Februar. Snakket med Tesla på telefon senere på dagen, og da jeg nevnte det ble fyren på telefon genuint overrasket - det hadde han ikke hørt noe om.

RaBalder

Sitat fra: weld77 på mandag 07. januar 2019, klokken 22:03
Stakk innom Oslo Nord i dag tidlig for å sjekke om de kunne ta en sak på drop-in, da jeg stod i køen utenfor ble jeg informert av en dame fra Tesla om at Oslo Nord var stengt for drop-in frem til 1. Februar. Snakket med Tesla på telefon senere på dagen, og da jeg nevnte det ble fyren på telefon genuint overrasket - det hadde han ikke hørt noe om.

Høres jo ut som bare rot hos Tesla....  >:(

notonlyonlybutbut

Da var det min tur med problemer. Luftfjæring konket før helgen så bilen kunne betegnes som ekstrem "low-rider". Hadde litt e-postutveksling med "Customer Support" og ble enig å dra innom Tesla Skøyen. Stilte opp kl 08:30 i går morges og blir møtt av en lapp på døren hvor det står at de ikke tar drop-in før 14. januar, men fikk likevel levert bilen, hos en meget forståelsesfull Tesla representant. Ble informert om at det kunne ta litt tid før de fikk sett på den. De hadde heller ikke lånebil inne, men skulle bli kontaktet så raskt de fikk inn en. Kl 12:37 i dag blir jeg oppringt om jeg kan hente bilen ferdig fikset. Følgende byttet: "Replace RH Rear Air Spring Due To Leaking.
Replaced damper valve block and compressor.". Tipp, topp service og  :+1: her. Så alvorlige feil er i hvert fall i dette tilfellet ordnet opp i et "rasende" tempo.
Før Grå/grå SP85+
Nå Blå S100D

Sportsedan

Hei,
kjøpte en Tesla s 85d for ca 1 år siden og fikk bestilt service på Karihaugen. Viste seg at det var 5 måneders ventetid og må si jeg stusset over det. Da jeg endelig skulle inn med bilen til avtalt tid spurte jeg kundebehandleren om når jeg kunne hente igjen bilen på ettermiddagen. Han så dumt på meg og sa at denne får du ikke tilbake i dag men at jeg ville bli kontaktet når bilen var klar. Gikk et par dager uten at jeg hørte noe og tok kontakt med verkstedet. Viste seg da at de ikke hadde begynt på bilen ennå og at de heller ikke kunne si når de skulle begynne med den, kunne fort ta noen uker. Trodde først ikke det jeg hørte men kundebehandleren forsikret meg om at jeg hadde hørt rett. I utgangspunktet så var jo denne tilbakemeldingen helt uakseptabel og spurte da om lånebil mens min bil sto inne. Fikk beskjed om at det hadde de ikke inne da alle var ute hos kunder!? Må si jeg har blitt helt sjokkert over den kundebehandlingen Tesla bedriver og jeg skjønner ikke i det hele tatt hvordan dette firmaet kan overleve. Jeg har hatt en del biler oppigjennom tiden men aldri opplevd maken til dårlig service. Hvis dette selskapet ikke engang klarer å håndtere service av sine egne biler så mener jeg de ikke har livets rett, helt latterlig!
Jeg har bestemt meg for at denne bilen nå skal legges ut for salg da jeg rett og slett ikke tar sjansen på at dette selskapet overlever. E rimelig sikker på at når konkurrentene nå kommer med konkurransedyktige biler så vil Tesla oppleve et mannefall når det gjelder kunder. Tror folk rett og slett ikke gidder å finne seg i sånn slett service...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA