Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fakkeltog mot Ishavsveien

Startet av kringon, søndag 16. november 2014, klokken 08:44

« forrige - neste »

kringon

Nok er nok.

Ishavsveien har jo ikke en gang begynt å grave / tilrettelegge for laderene sine på jaren eller noen av de tildelte områdene langs E18.

Prisene de har lansert der de har lading er helt horrible kontra sine konkurenter.

Hvordan kan det ha seg at ikke Transnova har trukket støtten? Hva gjør elbilforeningen for å belyse problemet? Her trengs det politisk press, da markedskreftene ikke greier å ordne opp i dette selv ( i og med at vi har en lat og doven statlig pengesekk som gir fra seg midler uten å stille skikkelige krav / følge opp de kravene).

Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

hdh

Ishavsveien fremstår mer og mer som svindel synes jeg. Hvor pengene fra Transnova har tatt veien er ikke godt å si, men ladestasjoner virker ikke å være det som er prioriteten der i gården. Har brukt Ishavsveien én gang, det var i nøden og rett etter jeg hadde fått bilen. Da var det ladestasjonen v. Marché Rygge jeg brukte. Hadde ordnet med app og alt på forhånd. Ventet til jeg fikk klarsignal på displayet på laderen og plugget i. Etter 10 min. konket jævelskapen ut og nektet å lade mer, allikevel kostet dette meg 220,-. Dette var type2 43KW.
-Sort '14 Renault Zoe Intens

-Race Blue '24 Skoda Enyaq IV80X Sportline

svingen

#2
litt vanskelig sak det her får elbil foreningen vil jeg tro.
elbil foreningen får en del penger får og drifte http://nobil.no/ det er den hvor alle ladestasjonene ligger,det får dem fra Transnova,så att dem skal kritisere transnova er kanskje ikke så lett?
Jeg har selv forsøkte og få fortgang i det her,men det er ikke spesielt enkelt.

Transnova ga ingen regler på første utlysingen og har derfor begrenset med faktisk valg rent juridisk vil jeg tro?
Dem har fått flere frister som dem ikke har holdt.
Jeg var i dialog med transnova i juni og da skulle dem være opp innen 30 august,så ble det utsatt til 31 oktober og enda ikke lader opp.
Sendte mail til dem 3 november og spør hva dem skal gjøre videre har enda ikke fått noe svar.
forsøkte og "eskalere" den saken her til stortinget men dem gjør eller ingen ting.
jeg venter veldig på lader på gran så vi kan kjøre elbil til gjøvik (jada kan kjøre rundt via E6 men tar jo litt lengre tid)
se og vedlegg fra samferdseldepartement skrot folk.

Når det gjelder penger så skal ingen ting utbetale før stasjonene er opperative,så dem skal i teorien ikke fått noe penger.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

hdh

Sitat fra: svingen på søndag 16. november 2014, klokken 14:27
litt vanskelig sak det her får elbil foreningen vil jeg tro.
elbil foreningen får en del penger får og drifte http://nobil.no/ det er den hvor alle ladestasjonene ligger,det får dem fra Transnova,så att dem skal kritisere transnova er kanskje ikke så lett?
Jeg har selv forsøkte og få fortgang i det her,men det er ikke spesielt enkelt.

Transnova ga ingen regler på første utlysingen og har derfor begrenset med faktisk valg rent juridisk vil jeg tro?
Dem har fått flere frister som dem ikke har holdt.
Jeg var i dialog med transnova i juni og da skulle dem være opp innen 30 august,så ble det utsatt til 31 oktober og enda ikke lader opp.
Sendte mail til dem 3 november og spør hva dem skal gjøre videre har enda ikke fått noe svar.
forsøkte og "eskalere" den saken her til stortinget men dem gjør eller ingen ting.
jeg venter veldig på lader på gran så vi kan kjøre elbil til gjøvik (jada kan kjøre rundt via E6 men tar jo litt lengre tid)
se og vedlegg fra samferdseldepartement skrot folk.

Når det gjelder penger så skal ingen ting utbetale før stasjonene er opperative,så dem skal i teorien ikke fått noe penger.

Tror det beste vi kan håpe på er vel at de enten går konkurs og at da konsesjonene deres blir lagt ut på nytt. Eller at de blir kjøpt opp av en av de mer seriøse aktørene ,og at de da setter opp ladestasjonene.
-Sort '14 Renault Zoe Intens

-Race Blue '24 Skoda Enyaq IV80X Sportline

kringon

Venter også på lader på hønefoss / gran / jaren slik at man kan nå Hov / Gjøvik uten problemer.

E6 føles ut som en gedigen omvei.

Skal fra norefjell til Hov (ca) i vinter og det blir jo nesten umulig uten en skikkelig ladestopp gran / jaren e.l.

Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

posan


Rav4_EV

Ishavsveien har brutt siste frist fra Transnova. De har klaget på avgjørelsen til Samferdselsdepartementet. Saken behandles der som klagesak.

Spørsmålet er nå om andre slipper til,og at de ønsker det. (penger til investering)

Man kan gjerne lynsje Ishavsveien men forbrukermakten er vel større ovenfor billeverandørene.

Artig at man kjøper bil av A og klager til B for manglende lademuligheter.

Selv har jeg kjørt Nøtterøy-Stockholm t/r i helgen uten noen som helst ladeproblemer.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

fredag

Sitat fra: Rav4_EV på mandag 17. november 2014, klokken 08:09
Ishavsveien har brutt siste frist fra Transnova. De har klaget på avgjørelsen til Samferdselsdepartementet. Saken behandles der som klagesak.

Spørsmålet er nå om andre slipper til,og at de ønsker det. (penger til investering)

Man kan gjerne lynsje Ishavsveien men forbrukermakten er vel større ovenfor billeverandørene.

Artig at man kjøper bil av A og klager til B for manglende lademuligheter.

Selv har jeg kjørt Nøtterøy-Stockholm t/r i helgen uten noen som helst ladeproblemer.

Jeg synes du bommer litt om å "klage til B for manglende lademuligheter" i denne sammenhengen.

Transnova deler ut fellesskapets penger. Skattebetalernes penger. Det er våre penger, og det er klart at vi alle også bør være opptatt av at disse brukes fornuftig.

Som elbilist er det også trist at et firma blokkerer utbygging av ladestasjoner i sentrale strøk. De gjør elbil-saken en bjørnetjeneste. De gjør det vanskeligere å være elbilist i Norge. Klart vi skal være sinte på dem for det. Enda værre er det at Ishavsveiens ladestasjoner er så dyre å bruke at det er negativt for elbilismen i Norge.

Men Ishavsveien er et firma. De skal tjene penger. Støtten fra Transnova er nok en vesentlig del av selskapets aktiva. De håper vel at de kan bli kjøpt opp av noen, og at eierne dermed kan få igjen litt av det de har skutt inn i firmaet. Så er spørsmålet om vi synes det er greit at støtte fra Transnova holdes som gissel for aksjonærene til Ishavsveien, eller om vi ønsker at støtten fra Transnova faktisk skal brukes til å bygge ut ladestasjoner.

Hvis Ishavsveien blir kjøpt opp av en stor og erfaren ladeoperatør som vil investere i ladeinfrastruktur i Norge, som feks Clever, E.On, FastNed, Vattenfall, Essent/RWE eller The New Motion, uten at det blir altfor fordyrende for den nye aktøren, så hadde det kanskje vært mulig å tilgi dem.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

svingen

@fredag som du ser i signaturen til Rav4_ev pusher han zoe som støtter 22kw lading som koster slik og ingen ting å sette opp og dem setter opp flere hundre slik nå om dagen,han mener nissan/andre bør Gjøre det samme og når dem ikke Gjør bør alle kjøpe zoe,fint får dem som skal ha seg ny bil men lite vi som har alt kjøpt bil kan Gjøre med det dessverre. Hjelper ikke att de som kan hjelpe oss dvs transnova eller ikke Gjør noe.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)


Lars C. Krogenæs

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

fredag

Sitat fra: X-Trail på mandag 17. november 2014, klokken 20:16
http://www.nrk.no/buskerud/ladestasjoner-pa-e18-i-det-bla-1.12048304

Hva eller hvem er det EVU og Rune Haaland egentlig står for nå for tiden?

PR/lobbyvirksomhet?

Tydeligvis ikke elbilistene, i hvert fall.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Vind

#12
Ishavsveien har ikke bare gjort seg til uvenn med alle kundene sine med en "umulig" pris politikk , Når de i tillegg ikke overholder offentlige krav - og dette er jo ikke første gang,,,  så må faktisk Transnova "dra ut pluggen"

Utbygging av hurtigladernettet er den største brems for elbiler akkurat nå
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Lars C. Krogenæs

Det er vel ingen som kommer til å velge en hurtiglader fra dette selskapet, dersom det er alternative hurtigladere i nærheten. Tror heller ikke vi får oppleve at selskapet kommer til å sette opp hurtigladere slik selskapets innleide konsulenter og lobbyist påstår. De har vel påstått dette i noen år nå....

Transnova/Enova burde nå bevilge penger til utbygging av hurtigladere fra andre aktører tett opptil de stedene Ishavsveien AS har fått bevilget penger, slik at friske aktører med evne og vilje kan komme på banen. Vi ser at Grønn kontakt og Fortum greier å bygge ut og levere, samt at de har fokus på kundene, noe som er en stor fordel hvis man ønsker kunder.

Lars
(Som alltid yttrer jeg meg som privatperson slik jeg har lovfestet rett til jfr. grunnloven § 100).
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

svingen

svarte på mailen jeg fik fra samferdselsdepartementet og spurt om innsyn i klagen som ishavsveien leverte,ville og ha info hvordan jeg kan følge opp den saken her,spent på om jeg får :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA