Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fakkeltog mot Ishavsveien

Startet av kringon, søndag 16. november 2014, klokken 08:44

« forrige - neste »

svingen

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

hdh

Godt å se at Ishavsveien blir satt på plass og at det blir gitt et klart signal om at denne type spekulasjon i lademarkedet ikke vil bli tolerert. Får håpe Transnova er rask på labben nå og lyser ut disse støttemidlene igjen fortere enn svint. Tviler ikke på at både Fortum og Grønn Kontakt står og tripper på dørstokken for å få bygge ut.

Så er jo spørsmålet hva som vil skje med Ishavsveien fremover nå.
-Sort '14 Renault Zoe Intens

-Race Blue '23 Skoda Enyaq IV80X Sportline

Gordon Retriever

Sitat fra: SamferdelsdepartementetIshavsveien AS har i prinsippet blokkert utvikling av et tilbud langs E18 sørover fra Drammen

Dette må nesten kunne kalles et knusende nederlag på Ishavsveiens anke.

Sitat fra: SamferdelsdepartementetDet er viktig at Transnovas rolle forstås i markedet. Det gis støtte for å redusere risiko i et nytt marked for å sikre brukerne tilgang til hurtiglading. Det skal også bemerkes at det er en prioritert oppgave å få etablert lademuligheter langs de viktigste transportkorridorene, og at midler som settes av til dette formålet benyttes

Klok av skade har Transnova i årets gitt klare tidsfrister ved årets utdeling av tilsagn om støtte til hurtigladere.  Ishavsveien har dermed kun noen få måneder på seg for å sette i drift hurtigladerne de har fått tilsagn på langs viktige transportkorridorer som E6, E16, E136 og riksvei 15.

Men hva vil Ishavsveien velge?

  • Imponere alle ved å få opp hurtigladerne innen februar.
  • Same procedure as last year:  Søke om utsettelse og klage til Samferdselsdepartementet hvis Transova gir avslag.
  • Bukke høflig ut og overlate utbyggingen av strekningene til andre aktører.

Ohm

De har uansett klart å lure til seg noen millioner fra det offentlige, så Ishavsveien er vel fornøyd uansett. Tris sak dette, på alle punkter. Det gjør at infrastrukturen er flere år forsinket.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

hdh

Sitat fra: Ohm på lørdag 29. november 2014, klokken 22:40
De har uansett klart å lure til seg noen millioner fra det offentlige, så Ishavsveien er vel fornøyd uansett. Tris sak dette, på alle punkter. Det gjør at infrastrukturen er flere år forsinket.

Blir midlene utbetalt på forhånd, eller er dette noe Transnova ikke gir fra seg før det er sikkert at prosjektet blir fullført/er påbegynt?
-Sort '14 Renault Zoe Intens

-Race Blue '23 Skoda Enyaq IV80X Sportline

Hyperstress

Rimelig sikker på at penger ikke utbetales på forhånd. Vet i alle fall at det ble holdt tilbake penger ved ett tilfelle da de ikke fikk på plass live oppdatering til NOBIL, noe som var ett av kriteriene.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Gordon Retriever

#36
Det er nå offisielt at Grønn kontakts ladestasjon i Skjåk kommune er aktiv. (Chademo, CCS, 2x 22kW). Ladestasjonen er knapt 100km unna laderen på Kvam i Gudbrandsdalen, og gjør det mulig å kjøre ikke-Tesla mellom Østlandet og Stryn i Nordfjord.

Det kan dermed synes usikkert om ladestasjonen i nabokommunen Lom, som Ishavsveien har fått tilsagn om Transnovastøtte til under 20km unna, noen gang vil bli realisert.

hgs

Sitat fra: Gordon Retriever på fredag 02. januar 2015, klokken 22:08
Det er nå offisielt at Grønn kontakts ladestasjon i Skjåk kommune er aktiv. (Chademo, CSS, 2x 22kW). Ladestasjonen er knapt 100km unna laderen på Kvam i Gudbrandsdalen, og gjør det mulig å kjøre ikke-Tesla mellom Østlandet og Stryn i Nordfjord.

Faktisk bare Tesla som ikke har hurtiglader på denne strekningen  :P
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Gordon Retriever

Jo, men Tesla vil som regel likevel nå fram til supercharger på Sandane, mens billigere elbiler vil trass i lademulighet i Bismo fortsatt måtte leve med risikoen for å strande i Stryn pga. manglende hurtiglademulighet vest for fjellet.

Kjehorn

Nå har Ishavsveien kommet med hurtiglader Combo på Storebaug vest/øst på Rygge

Lars C. Krogenæs

SMS-lading kr 240 pr lading eller App-lading kr 220 pr lading

Velkommen!
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Kent

Ikke har de tatt seg bryet med å oppdatere internettsidene sine heller.
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

Kent

#42
Sitat fra: nime01 på mandag 12. januar 2015, klokken 15:37
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på mandag 12. januar 2015, klokken 15:30
SMS-lading kr 240 pr lading eller App-lading kr 220 pr lading

Velkommen!
Må man stå en time vinterstid er det ikke så ille, bare marginalt dyrere enn hva Fortum kommer til å koste etterhvert (og helt sikkert Grønn Kontakt også). På Ishavsveien kan man jo stå hur lenge som helst, det kommer garantert ingen andre, så man får fulladet om man gidder å vente.

Det stemmer vel ikke, ishavsveien har maxtid ifølge internettsiden deres.
Sitat fra: http://www.ishavsveien.no/aktuelt/
Fra og med i dag er ladetiden maks 30 minutter i perioden april-september og 40 minutter i perioden oktober-mars.

Men nå står det ganske mye fantasihistorier på den siden og da, så man kan vel ikke ta alt for god fisk :)
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

emil

Sitat fra: nime01 på mandag 12. januar 2015, klokken 15:37
Må man stå en time vinterstid er det ikke så ille, bare marginalt dyrere enn hva Fortum kommer til å koste etterhvert (og helt sikkert Grønn Kontakt også). På Ishavsveien kan man jo stå hur lenge som helst, det kommer garantert ingen andre, så man får fulladet om man gidder å vente.

Eks 60min x 3,50*/min = 210kr  (* = mitt estimat, siden de har sagt at minuttprisen skal opp)

Du er glad i å klage over prisingen til Fortum. Hvordan har det seg at du vet hvilke priser Fortum og GrønnKontakt kommer til å ha i fremtiden?

Min gjennomsnittsalding på Fortum er ca 20 minutter og det koster 50kr og ikke over 200kr.

Panduck

Sitat fra: Kent på mandag 12. januar 2015, klokken 15:43
Det stemmer vel ikke, ishavsveien har maxtid ifølge internettsiden deres.

Dette opplevde ikke jeg når jeg ladet. Ladet vel i 55min, ingen andre som var der for å lade, så da ladet jeg det jeg trengte for å komme meg hjem. Hadde sluppet å bruke denne laderen dersom Fortum sin hadde fungert :|

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA