Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service E-UP

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:43

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: epifant på onsdag 20. desember 2017, klokken 23:23
Det ble uavhengig verksted, og de testet og la ved utskrift av spenningsnivået på samtlige 100 celler :+1:
Ehm:

1. hvor får de slikt fra? Er det noe man får lest av fra BMS for hver celle med diagnose mener du?
2. Er det ikke 204 celler i e-Up sin batteripakke?

epifant

1. Delphi DS diagnosesystem.
2. Det stemmer. 204 celler/102 cellepar. Liten unøyaktighet fra min side. Utskriften jeg fikk har 102 punkter.
Edison's electric light did not come about from the continuous improvement of the candle

Iluvmyup

Sitat fra: epifant på onsdag 07. februar 2018, klokken 23:07
1. Delphi DS diagnosesystem.
2. Det stemmer. 204 celler/102 cellepar. Liten unøyaktighet fra min side. Utskriften jeg fikk har 102 punkter.

Hva viste utskriften da? Hadde du tapt mye kapasitet?

jonnis

Min er gått ca 60 000 og er over 4 år. Når er det man skal ha utvidet service?

Pris:
Inspeksjon 1 795,19
Tilleggsarbeid: Pollenfilter 782,14
Vannavløpsslanger Kontroller takluke 248,75
Miljøgebyr 99,00
Totalt å betale: 2 925,00
Svart VW e-up!
Teknikkpakke og panoramasoltak.
Utlevert 4 mars! :)

Radiobil1

Sitat fra: epifant på onsdag 20. desember 2017, klokken 23:23
Det ble uavhengig verksted, og de testet og la ved utskrift av spenningsnivået på samtlige 100 celler :+1:

Redigert: samtlige 102 cellepar, skal det være.

Hvilket verksted var det som hadde slikt utstyr?

epifant

#65
Sitat fra: Iluvmyup på søndag 11. februar 2018, klokken 12:02
Sitat fra: epifant på onsdag 07. februar 2018, klokken 23:07
1. Delphi DS diagnosesystem.
2. Det stemmer. 204 celler/102 cellepar. Liten unøyaktighet fra min side. Utskriften jeg fikk har 102 punkter.

Hva viste utskriften da? Hadde du tapt mye kapasitet?

Vet ikke, kan man se det kun ut fra cellespenningen?
EDIT: jeg bad aldri om noe batteritest, dette ble gjort uoppfordret fra deres side.

Sitat fra: Radiobil1 på tirsdag 07. januar 2020, klokken 10:13
Sitat fra: epifant på onsdag 20. desember 2017, klokken 23:23
Det ble uavhengig verksted, og de testet og la ved utskrift av spenningsnivået på samtlige 100 celler :+1:

Redigert: samtlige 102 cellepar, skal det være.

Hvilket verksted var det som hadde slikt utstyr?

Asbjørns bilverksted i Lillesand.
Edison's electric light did not come about from the continuous improvement of the candle

halvard

Fikk utført første service på min i dag, hos Møller Bil Stavanger: 3.293 kr.

Det var inkludert pollenfilter, sjekk/rens av drenering for takluke og ladeluke, samt at det visstnok manglet et klistremerke på batteriet.
Snart: Tesla Model 3 LR AWD
VW e-up! 2018 🚙

Elekrofantast

Service utført hos Møller bil Oslo Vest oktober 2020

4013;- (!!!)

Bilen er en 2017 modell som har gått 16000km.

Utvidet inspeksjon uten utbedringer 2393 !!
Rengjøre og smøre glasstak 531
Bremsevæske skift 988
Miljøavgift 99

Hvor ble det av de rimelige elbil
-servicene som selgerne hos møller bil predikterte da eup og egolf ankom landet?

"På en elbil er servicene så billig da det praktisk talt ikke er noe å skifte på de annet enn bremsevæske og kupefilter"...


Og elbilene skal på service hvert år...

Neste år skal pollefilter skiftes. Et filter koster alt fra 150 til 350 cirka. Skal de slenge på noe annet dyrt inspeksjonsdritt i tillegg fyker prisen på over 3000. Den servicen gjør jeg selv.

Takk for meg Møller Bil. Dette er svindel

andersno

Er det noen som har en oversikt over hva sjekkpunktene på inspeksjonsservice er? På vår bil er garantien gått ut for lenge siden så hvis service går på å sjekke at lys funker og at hjulene henger fast så er det ikke så mye hast med å ta denne servicen som bilen maser om nå. Syns også det er spesielt at det er service hvert år på denne bilen.

Pollenfilter bør dere alle skifte selv. Det er virkelig ekstremt enkelt, tar ca 1 min og koster ikke mange kronene å kjøpe.

igniztion

2014 e-Up 75000km

Inspeksjon 1 015,21,-
Utvidet serviceomfang 290,06,-
Bremsevæskeskift 717,32,-

Totalt 2023,-

Gumpens Auto Vest - Kristiansand
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Daruu

Min 2020 varslet om service i vår, da den var 1 år gammel. Var inne - fikk beskjed om at det var 2 år/30k serviceintervaller så ingen service ble tart - men jeg har jo 3 år/45k serviceavtale. Gjør de da nok en service på 3 år/45k km tro? Har noen andre med 2020 modell evt vært inne etter 1 år?
2020 VW Eup range

små_bil_elsker

Har nå fått en klunke lyd på min Skoda Citigo, som kommer fra forstillingen. Nylig byttet om dekkene til sommerdekk og undersøkte litt. Konkluderte med at det er en knekt fjær på h.s.
Bilen har en serviseavtale fra Skoda opp til 45.000km/3år, og har rullet 42.000km.
Lurer på om om dette blir dekket av avtalen eller må jeg punge ut selv? Skjønner at det er en slitasjedel, men må bare få bekreftelse på noen som har forståelse for avtalen bedre enn meg.
VW e-up! 2014
Skoda Citigo iV e 2020

arthur

Lov å spørre, men vil gi deg svært dårlige odds, tilnærmet lik null.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Elmo

Sitat fra: små_bil_elsker på tirsdag 05. april 2022, klokken 18:04
Konkluderte med at det er en knekt fjær på h.s.
Bilen har en serviseavtale fra Skoda opp til 45.000km/3år, og har rullet 42.000km.
Knekt fjær har ingenting med slitasjedeler å gjøre. Det må gå på garanti, så ikke avhengig av serviceavtale heller.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

små_bil_elsker

Sitat fra: Elmo på tirsdag 05. april 2022, klokken 22:47
Sitat fra: små_bil_elsker på tirsdag 05. april 2022, klokken 18:04
Konkluderte med at det er en knekt fjær på h.s.
Bilen har en serviseavtale fra Skoda opp til 45.000km/3år, og har rullet 42.000km.
Knekt fjær har ingenting med slitasjedeler å gjøre. Det må gå på garanti, så ikke avhengig av serviceavtale heller.
Har ikke opplevd noe lignende på mine tidligere biler heller, har generelt dårlig dialog når det kommer til Møller/Skoda med mine tidligere besøk ang. garanti saker. Så det blir spennende å se hva dem sier:D
VW e-up! 2014
Skoda Citigo iV e 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA