Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service E-UP

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:43

« forrige - neste »

HaraldElBil

Bilen (Skoda Citigo IV 2020) nærmer seg 30.000 og jeg brukte mitt bilhold-websiden for å sjekke pris på service hos Møller Etterstad (Oslo):

Pris: 6 306 kr
Dette arbeidet er anbefalt for denne bilen nå:
Skifte pollenfilter 30 000 km / 24 måneder
Inspeksjon
Bremsevæskeskift 24 måneder
Rense trommelbremser 24 måneder

Jeg tror de er spinnville! Det er mer enn jeg noen gang har betalt for service på dieselbilen.

Elbil er bedre enn sex

#76
Sitat fra: HaraldElBil på onsdag 15. juni 2022, klokken 10:22
Bilen (Skoda Citigo IV 2020) nærmer seg 30.000 og jeg brukte mitt bilhold-websiden for å sjekke pris på service hos Møller Etterstad (Oslo):

Pris: 6 306 kr
Dette arbeidet er anbefalt for denne bilen nå:
Skifte pollenfilter 30 000 km / 24 måneder
Inspeksjon
Bremsevæskeskift 24 måneder
Rense trommelbremser 24 måneder

Jeg tror de er spinnville! Det er mer enn jeg noen gang har betalt for service på dieselbilen.

Prøv Møller Hvam.
Jeg sendte Møller Hvam en prisforespørsel via Mitt Bilhold, og tilbudet som kom tilbake var samlet kr 4 385,- for inspeksjon (kr 2.514,-), skift av bremsevæske (kr 1.085,-) og kupefilter (kr 786,-).

Mekonomen Lillestrøm skal ha kr 4.158,- for tilsvarende jobb.
Møller Hvam fikk selvsagt oppdraget når forskjellen var så liten.

Ingen av de nevnte smøring av tromler, men bilen er ikke kjørt mer enn 12.000 km heller.
Jeg har riktig nok en 2020 Seat Mii, men det er jo samme bilen med samme service-innhold.

EDIT: Prisen som kom opp i Mitt Bilhold-appen var ca kr 4.800,- FØR forespørselen ble sendt inn, så reelt tilbud var ca 500 kroner rimeligere.
Teslaeier: "Kan du navnet på en bra elbil?"
Svar: "Skoda? Audi? Hyundai? Porsche?"
Teslaeier: "DIN ELENDIGE TESLA-HATER!!"

HaraldElBil

Jeg ba om et mer spesifisert tilbud og fikk da dette:
Du kan ikke vise dette vedlegget.

HaraldElBil

Sitat fra: Dieselelbil på onsdag 15. juni 2022, klokken 12:44
Prøv Møller Hvam.
Jeg sendte Møller Hvam en prisforespørsel via Mitt Bilhold, og tilbudet som kom tilbake var samlet kr 4 385,- for inspeksjon (kr 2.514,-), skift av bremsevæske (kr 1.085,-) og kupefilter (kr 786,-).

Hvor lenge er det siden du sendte inn prisforespørselen? For det som kommer opp i mitt bilhold for Møller Hvam nå er totalt 6310 kroner

HaraldElBil

Sitat fra: snakkesalig på onsdag 15. juni 2022, klokken 15:07


2718 kroner (for inspeksjon), hva er det, 2-2.5 timer? Skulle likt å sett den mekanikeren som bruker særlig mer enn halvtimen på det.

De sier selv:
Sjekkpunkter service for e-up! og e-Golf

  • Bilen prøvekjøres
  • Ladekabel: Sjekk tilstedeværelse og funksjon
  • Kontroll av 12v batteri med batteritester
  • Ladekontakt: Sjekk for skade og kontroll av pakninger
  • Sjekk av varselklistermerker for høyspenning
  • Høyvoltskabler og komponenter: Sjekk for skade og kontroll av innfestinger
  • Motor og komponenter i motorrommet, fra underside og overside: Visuell kontroll for lekkasjer og skader
  • Girkasse, differensial, og drivakselmansjetter: Visuell kontroll for lekkasjer og skader
  • Kjølesystem kontrolleres for frostbeskyttelse og nivå
  • Kjølesystem for elektrisk motor: Kontroll av nivå
  • 12v batteri: Sjekk ladetilstand, lades om nødvendig
  • Bremser, foran og bak: Sjekk slitasje av bremseklosser og tilstand til bremseskiver
  • Bremsesystem og støtdempere: Sjekk for lekkasje
  • Horn: Sjekk av funksjon
  • Lyktespylersystem: Sjekk av funksjon
  • Spylervæske: Sjekk av nivå og frysepunkt
  • Hovedlys: Sjekk av funksjon
  • Kurvelys: Sjekk av funksjon
  • Lysautomatikk: Sjekk av funksjon
  • Baklys: Sjekk av funksjon
  • LED-lys kontrolleres
  • Vindusspyler: Sjekk av funksjon, justering om nødvending
  • Viskerblader: Kjøres i serviceposisjon og sjekkes for skade. Kontroll av startposisjon
  • Kontroll av bremsevæskenivå
  • Kontroll av lufttrykk i dekkene
  • Kontroll av mønsterdybde i dekkene
  • Kontroll av dekkreparasjonssett
  • Tillegg ved soltak: Sjekk av funksjon, kontroll av drenering, og smøring med spesialfett

Merkelig nok koster stor service bare 4490 hvis bilen er 5 år eller eldre:
https://blogg.eabryn.no/volkswagen-kampanje/servicetilbud-e-golf-og-e-up/

Det er vel klassisk tilbud og etterspørsel, at når bilen er utenfor garanti er folk mer trolig til å bruke en tredjepart, og VW/Møller må derfor konkurrere på pris.

Elbil er bedre enn sex

#80
Sitat fra: HaraldElBil på onsdag 15. juni 2022, klokken 14:40
Sitat fra: Dieselelbil på onsdag 15. juni 2022, klokken 12:44
Prøv Møller Hvam.
Jeg sendte Møller Hvam en prisforespørsel via Mitt Bilhold, og tilbudet som kom tilbake var samlet kr 4 385,- for inspeksjon (kr 2.514,-), skift av bremsevæske (kr 1.085,-) og kupefilter (kr 786,-).

Hvor lenge er det siden du sendte inn prisforespørselen? For det som kommer opp i mitt bilhold for Møller Hvam nå er totalt 6310 kroner

Bestilte 8. juni 2022.

Teslaeier: "Kan du navnet på en bra elbil?"
Svar: "Skoda? Audi? Hyundai? Porsche?"
Teslaeier: "DIN ELENDIGE TESLA-HATER!!"

arthur

Et pollenfilter får man til under hundrelappen og tar fem minutter å skifte, trenger ikke engang verktøy!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

HaraldElBil

Prøvde å prute på serviceprisen på en Skoda Citigo hos Møller, ved hjelp av et tilbud
en av dere hadde på Seat Mii, og fikk dette til svar:
Du kan ikke vise dette vedlegget.

SitatVi kan ikke sammenligne Seat og Skoda da de har forskjellig serviceintervall og sjekkpunkter fra fabrikken.

Atte det var hæ?

Er ikke disse tre bilene så godt som identiske? Er det ikke samme bremsetromler for eksempel?

Bremsevæskeskift var 1668 kr på Skoda, 1084 på Seat.

hELgenen

Sitat fra: HaraldElBil på mandag 04. juli 2022, klokken 14:47
Prøvde å prute på serviceprisen på en Skoda Citigo hos Møller, ved hjelp av et tilbud
en av dere hadde på Seat Mii, og fikk dette til svar:
Du kan ikke vise dette vedlegget.

SitatVi kan ikke sammenligne Seat og Skoda da de har forskjellig serviceintervall og sjekkpunkter fra fabrikken.

Atte det var hæ?

Er ikke disse tre bilene så godt som identiske? Er det ikke samme bremsetromler for eksempel?

Bremsevæskeskift var 1668 kr på Skoda, 1084 på Seat.

Det er ulike kunde segmenter - det er jo det samme med Audi - du betaler ekstra mye der for akkurat samme
service sammenlignet med VW. Nå blir jo bilene mer og mer like da de bygges på samme plattform, men
der det er mulig å ta ut ekstra marginer så gjøres nok det....

HaraldElBil

Sitat fra: hELgenen på mandag 04. juli 2022, klokken 15:02


Det er ulike kunde segmenter - det er jo det samme med Audi - du betaler ekstra mye der for akkurat samme
service sammenlignet med VW. Nå blir jo bilene mer og mer like da de bygges på samme plattform, men
der det er mulig å ta ut ekstra marginer så gjøres nok det....

Ja, det er jo det, og det er idiotisk. Derfor har de nok billigere service når de er 5 år, for da har de faktisk konkurranse fra andre verksted.

SitatPrisene våre er markedstilpasset for Skoda og kan ikke sammenlignes med Seat på lik linje som at man ikke kan sammenligne Skoda med Volkswagen eller Audi. 

Elbil er bedre enn sex

#85
Sitat fra: hELgenen på mandag 04. juli 2022, klokken 15:02
Sitat fra: HaraldElBil på mandag 04. juli 2022, klokken 14:47
Prøvde å prute på serviceprisen på en Skoda Citigo hos Møller, ved hjelp av et tilbud
en av dere hadde på Seat Mii, og fikk dette til svar:
Du kan ikke vise dette vedlegget.



SitatVi kan ikke sammenligne Seat og Skoda da de har forskjellig serviceintervall og sjekkpunkter fra fabrikken.

Atte det var hæ?

Er ikke disse tre bilene så godt som identiske? Er det ikke samme bremsetromler for eksempel?

Bremsevæskeskift var 1668 kr på Skoda, 1084 på Seat.

Det er ulike kunde segmenter - det er jo det samme med Audi - du betaler ekstra mye der for akkurat samme
service sammenlignet med VW. Nå blir jo bilene mer og mer like da de bygges på samme plattform, men
der det er mulig å ta ut ekstra marginer så gjøres nok det....

Fantasien for oppkonstruerte argumenter for å ta mer betalt for samme jobben er god hos Møller. Ringte akkurat 'min' Møller og spurte bla om dette. Svaret var at Sjekkpunktene og materiell er akkurat det samme, og at det var ukjent for dem at prisen varierer mellom e-UP, Mii og Citigo, og ettersom jeg bytter pollenfilter selv er prisen nå kr 3 600,-.
Be om pristilbud på Møller Hvam og se hva som skjer er mitt råd.
Teslaeier: "Kan du navnet på en bra elbil?"
Svar: "Skoda? Audi? Hyundai? Porsche?"
Teslaeier: "DIN ELENDIGE TESLA-HATER!!"

HaraldElBil

Sitat fra: Dieselelbil på tirsdag 05. juli 2022, klokken 13:15
Fantasien for oppkonstruerte argumenter for å ta mer betalt for samme jobben er god hos Møller. Ringte akkurat 'min' Møller og spurte bla om dette. Svaret var at Sjekkpunktene og materiell er akkurat det samme, og at det var ukjent for dem at prisen varierer mellom e-UP, Mii og Citigo, og ettersom jeg bytter pollenfilter selv er prisen nå kr 3 600,-.
Be om pristilbud på Møller Hvam og se hva som skjer er mitt råd.

Som sagt så gjort! Har sendt de en epost nå.

Spørs om de ser at bilen allerede ligger inne med et tilbud og da ikke går lavere enn det.

Oppdaterer tråden når jeg får svar

HaraldElBil

Der kom prisen fra Møller Hvam, og den var ikke overraskende identisk med hva Møller i Oslo skulle ha:

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Elbil er bedre enn sex

#88
Sitat fra: HaraldElBil på onsdag 06. juli 2022, klokken 11:32
Der kom prisen fra Møller Hvam, og den var ikke overraskende identisk med hva Møller i Oslo skulle ha:

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Dette er jo komisk. Jeg skal prøve å sende deg en PM med bilnummeret mitt, så kan du ringe og spørre om hvorfor det er slik. Om så kan du også opplyse om at JEG fikk i alle fall beskjed om at det er samme pris for alle tre utgavene.
Teslaeier: "Kan du navnet på en bra elbil?"
Svar: "Skoda? Audi? Hyundai? Porsche?"
Teslaeier: "DIN ELENDIGE TESLA-HATER!!"

HaraldElBil

Sitat fra: Dieselelbil på onsdag 06. juli 2022, klokken 13:53
Dette er jo komisk. Jeg skal prøve å sende deg en PM med bilnummeret mitt, så kan du ringe og spørre om hvorfor det er slik. Om så kan du også opplyse om at JEG fikk i alle fall beskjed om at det er samme pris for alle tre utgavene.

Jeg fikk eposten din, takk for det!

Har nå fått et bedre tilbud fra Møller Hvam og går for de, selv om jeg da må reise litt lenger. Jeg kommer også til å vurdere å flytte service på dieselbilen til Møller Hvam bare på trass. Møller i Oslo kan ta seg en bolle.

Du kan ikke vise dette vedlegget.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA