Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service E-UP

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:43

« forrige - neste »

odahle

Sitat fra: Iluvmyup på torsdag 26. november 2015, klokken 09:02
2300kr for service hos møller bil Gandal/Sandnes, 30,000km

Dette var inkl. justering av kjørelys 100 kr.

Skuffet av at ingenting som har med batteriet ble sjekket utenom å se på det fysisk. Batteriet er jo 80% av bilen :)
Jeg spurte om dette da jeg hadde bilen inne i oktober. Fikk beskjed om at det pr. nå ikke var mulig å se tilstanden på batteriet, men at det ville komme snarlig. Forøvrig helt enig med deg, nokså håpløst at det ikke er en av tingene de "sjekker" på service. Det er vel også ofte noe som kundene ønsker å vite, mtp. rekkevidde osv.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

Turist

Tilbudet fra Oppegård bil var på 2101 kroner. Prislappen kom på 2127 kroner (26 kroner fordi de fylte på 1 dl frostvæske - helt normalt, sa verkstedmottaket). Pollenfilter til 621 kroner var inkludert.
Tidligere 1: Think Classic 2001 (Blåbæret)
Tidligere 2: Mitsubishi i-Miev (Millenium)
Tidligere 3: VW e-Up! (Snøballen)
Tidligere 4: VW e-Golf
Tidligere 5: VW ID.4 1st (Overformynderiet)
Nå: Skoda Citigo-e iv (Tyttebæret)

nortrahof

E-UPen maser om service drøye 2 år etter den ble levert.
Har kontaktet mitt lokale VAG-verksted og forhørt meg om hva de gjør på denne service og hva det koster.

Dette er utelukkende en inspeksjonsservice der de "teller hjul" og krysser av på punkter om slitt vinduspussergummi, pærer som er defekt og sjekker lufttrykk i hjul. De gjør i utgangspunktet ikke noe med bremser og tilstandsmåling av batteri - men de bytter pollenfilter uansett tilstand!

Dette er saker som en normal bilfører/eier kontrollerer regelmessig.

Da synes jeg det i utgangspunktet er å betale for det man normalt skal sjekke selv - og for to "lapper" er det for stiv pris i forhold til en PKK som er mer omfattende.

De truer med at mobilitetsgarantien opphører dersom man unnlater å ta "service" - men reklamasjonsfristen er fortsatt den samme om man unnlater dette.
- Et enkelt valg for meg - jeg hopper over alle "inspeksjonsservicer".
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

Iluvmyup

Sitat fra: nortrahof på torsdag 03. desember 2015, klokken 15:37
De truer med at mobilitetsgarantien opphører dersom man unnlater å ta "service" - men reklamasjonsfristen er fortsatt den samme om man unnlater dette.
- Et enkelt valg for meg - jeg hopper over alle "inspeksjonsservicer".

Hva menes med mobilitetsgaranti ? At bilen blir tauet dersom du går tom for strøm el lign. ?

hstad

Drivstoffmangel dekkes ikkje av mobilitetsgaranti, så da spørs det vel om tomt batteri dekkes :)
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015, solgt Desember 2022 etter 127 000 problemfrie kilometer
Hvit Tesla Model 3 SR, ny 27.12.2022, EF19xxx

nortrahof

Etter det jeg har forstått, er mobilitetsgaranti en "gratis henteordning" dersom bilen får et havari/komponentsvikt der den ikke kan kjøres videre. Da er punktering og tomkjøring unntatt.
Uten mobilitetsgaranti kan man risikere å måtte bringe bilen til forhandler selv med de kostnader/ulemper det måtte medføre. - Uansett er reklamasjonsfristen uforandret.
Da en slik henting koster rundt NOK 500, vil man måtte ha 2 slike driftsstanser i året for å komme opp i det en service koster. Det tror jeg ingen har?

Erfaringsmessig kan useriøse forhandlere gi dårligere kundebehandling og "være generelt vanskelige" om du ikke har tatt service. - Men man er vel medlem i Elbilforeningen, så de hjelper vel til med klagebehandlingen om det trengs?
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

03sib113

1603 kroner på Møller i Tønsberg. De hadde tilfeldgivis en 20 % rabatt på service kampanje nå.

Da justerte de lysene, og "justerte" frostvæsken til rett temp, og fyllte på spylervæske til 15 kroner.
2020 (-1) Deep Blue Metallic Model 3 LR
2013 Tungsten E-Up!

suprals

#37
Min Vw e-Up skal have 2 år service    http://www.vw-soenderborg.dk/ Ved Vw i Sønderborg syd-Danmark.
Koster det 700 Dkr.
Lasse Sell Tesla S

shufu

Hei,

Jeg har akkurat bestilt service for mitt 2014 e up hos Møller. Jeg ser at støv-/pollenfilter skift belastes 549,- NOK. Jeg vurderer å gjøre dette selv siden et filter koster mellom 100 til 150 NOK max.
Er det andre som tenker sånn?
Er det kun et filter på passasjer side som må byttes eller er det noe annet nær motor som må også skiftes?
Er det noen som gjorde dette tidligere? Og hvor har dere kjøpt filter?

Takk.
2016 S70(/75)D Hvit
2014 VW e-up

Terjer

Jeg tok nettopp 90.000 km service på Møller Romerike. Den kostet kr. 1 593,90 + 549,00 for pollenfilter, totalt kom det på 2 143,00

Bremseskivene foran begynner å bli dårlige, ikke så mye pga slitasjen, men pga rust. De holder ei stund til, men kanskje ikke til neste service sa de.

Jeg spurte om de kan kontrollere batteriets tilstand, men det var ikke bare-bare... Det var vist et stort "apparat" som settes i gang da, dyrt, tidkrevende og komplisert. Jeg spurte om det fordi jeg ønsker å få kontrollert batteriet før garantien går ut ved 160.000 km, og dit er jeg over halvveis allerede etter mindre enn to år. VW har tydeligvis ikke noen måte å kontrollere om batteriet er innenfor det garantien deres sier, ikke fikk jeg svar på hvor stort batteriet er heller, altså hvor mange kWh. Det de kunne opplyse meg om er at batteriet har 6% som ikke er tilgjengelig i bunn og topp, altså 12% men han kunne ikke si meg om det er 12 % av 18,7 kWh som står i brosjyren eller om det er et annet tall de operer med.

Dette er for meg et utrolig viktig spørsmål å få svar på før garantitiden utløper. Jeg vil ha dokumentasjon fra VW på om det er over 70% kapasitet igjen på batteriet når den tid kommer, men må finne ut 70% av hva?

I brosjyrene fra VW står det at batteriet er på 18,7 kWh men jeg får aldri ladet inn så mye strøm på det fra tomt til full.

http://www.volkswagen.no/content/medialib/vwd4/no/pdf/technical-data/e-up-/_jcr_content/renditions/rendition.file/e-up--november-2013.pdf
VW e-up!
MG4

Ellerikke

Lot meg helt frivillig rane av pushern i Kongsberg, 2400,-. Det inkluderte pollenfilter, men hadde behov for oppsmøring av brekket (tromlene bak) som de tok uten videre i tillegg og da var det praktisk med en tur dit. For å få byttet de nedduggete sideblinklysene på reklamasjon hadde jeg jo måttet ta meg bryet for å gi fra meg bilen uansett også...
Om det ikke er noe videre jeg har med originalforhandler å gjøre blir det nok elektrolux-metoden på meg i fremtiden også. De vasker jo tross alt heller ikke bilen for meg for å foreta lakksjekken heller...
Det er rart med det, det er fortsatt gøy å kjøre e-Up! selv etter så mange km...
Blå e-up!

SweetThang

#41
Jeg hadde akkurat min på service. Jeg bruker lokalt VW verksted på Sørlandet (Gumpens Auto Øst). Jeg er veldig fornøyd med de. Tar alltid Passaten min inn dit hvis det er noe som må gjøres.

30 000 km service - 1695 kr.

- Justert nærlys foran
- Kommet med anbefaling om å flekke over steinsprut på panseret. Utført!
- Ikke kontrollert tilstand på lader, tenkte ikke på å ta med den.
- Etterfylt frostvæske, da kjølepunktet var for lavt.
- Korrigert dekktrykk alle 4 hjul
- Anbefalt å bytte dekk bak (korde synlig) Utført, 4 nye dekk.
- Byttet pollenfilter
- Vasket bilen utvendig
- Prøvekjørt.

Helt innafor, syns jeg.
Fornøyd e-up eier.

aageaasved

#42
 3 års service inkl bremsveskeskifte
2600-

fredrikmo

Albjerk Auto Lier
Tid/km service, inspeksjon 1.514,93
Skifte støv-/pollenfilter 646,85

Sum 2.162 inkl mva.

Vurderer å bytte filteret på egenhånd til 1/3 av prisen.
Fredrik

'19 Tesla Model 3 LR RWD

Louise

#44
Ifølge appen "Mitt bilhold" skal bilen min inn til service. Den var ny juli 2014, har kjørt 16 795 km. Var inne hos Møller Bil i Bergen til 2 års service i fjor sommer. Da ble det utført inspeksjon (kr 1594,-), skifte av pollenfilter (kr 664), skiftet vindusviskere (kr 548) og justert lys (kr 198).

Nå har jeg per mail fått pris på 3 års service hos Møller :

Tid/km service, inspeksjon kr 1800,39
Utvidet inspeksjon (tilleggsarbeid) kr 483,-
Bremsevæskeservice (tilleggsarbeid) kr 949,56
Skifte av støv/pollenfilter kr 684,71   
Totalt kr 3918,-

Er dette en pris innenfor normalen ? Ettersom filteret ble skiftet for ett år siden, må det skiftes igjen nå ? Noen som vet hva som ligger i "utvidet inspeksjon" ?

Bor i Bergen. Noen som har god erfaring med andre serviceverksteder enn Møller ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA