Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service e-Golf

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:41

« forrige - neste »

EVisGreat

Autoria follo ga meg disse prisene på servicer:

Første service etter ca 2 år er på 2114 kr.
Årlig etter det.
60000 km utvidet service 2114 kr + 913 girolje + 599 for pollenfilter

endim

2016 egolf 50.000km

Inspeksjon: 2733,-
Utvidet serviceomfang: 1114,-
Bremseveskeskift: 1011,-

Totalt; 4858,-

Møller bil Åsane

offpist

Følgende ble utført hjemme i garasjen i forbindelse med skifte til vinterdekk, ved 92 000 km.

Sjekke bremseklosser og bremseskiver: Gratis. (tar sikte på bytte våren 2019)
Bytte pollenfilter=122 kr fra eBay inkl frakt.
Bytte bremseveske=85 kr på biltema for 1 liter.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

hELgenen

Akkurat lest gjennom tråden - veldig interessant å se sprikende priser. Elbiler har mye,mye færre deler og krever mye mindre vedlikehold enn fossiler. Til tross for dette er service kostnadene nesten på høyde med fossiler - faktisk er de høyere enn enkelte fossiler dersom en går på tvers av merker. Ikke mange av oppgavene krever så veldig kompetanse å gjennomføre heller. OG når en vet at EU har sagt at alle kan gjennomføre service på ikke merkeverksteder og beholde garanti så fremt en bare kan dokumentere at punktene som inngår i service planen er sjekket - vel så er det mye som ligger tilrette for et "cutters for EV" selskap her.  Jeg mener det må være butikk å kjøre service på elbiler innenfor garantitiden til en fast pris på f.eks 2000,- pr. service inspeksjon. Å bytte pollenfilter, skifte bremsevæske, inspisere bremseskiver/klosser osv. er enkle oppgaver.  Og dersom f.eks bremseskiver/klosser må byttes så er det jo samme jobb som det alltid har vært på fossiler og bør prises deretter.

Fagforeningene hos en del bilprodusenter har jo gått ut i media og sagt de frykter elbilen nettopp fordi det er så få deler i produksjonen sammenlignet med fossiler. Det samme bør det gjelde mhp. service - det bør og skal være lettere og billigere å ha service på elbiler - så i mine øyne er dette et service marked som kanskje uavhengige verksted kan spise store deler av?

Turbomannen

Noen som vet hvordan det er med nye eGolf og førstegangs service? Må den på service etter ett år eller to? Tviler på at jeg kjører mer enn 20 000 km de første to årene.

Amatøren

Sjekk status i Car-Net app om hvor lenge det er til den skal inn.

Legger ved bilde dra vår nyeste e-Golf som ikke har rukket å bli en uke gammel enda.

Sitat fra: Profil errorVW e-up! 09.2017 - Puffen
VW e-Golf 08.2018 - Lynet
VW e-Golf 11.2018
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
---------------------------------------------------------
Reservert Audi e-tron (XX.2019?)
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Turbomannen

Det står over 600dager hos min også. Rart at jeg fikk gavekort til 700kr som varer i ett år av forhandler da?

Rossa

Hei, ny her, men har hatt en e-golf siden 2015. Jeg synes prisene på service virker urimelig høye hos Gumpen. Jeg skal ha bilen inn på service neste uke, og jeg har da fått pris på kr 4786. Dette syns jeg er skyhøyt. Den forrige servicen vi hadde på bilen viste at de har i sine sjekkpunkter sjekket at bilens horn fungerer, lys (som man vel får varsel på hvis har mangler), ladekabel ligger i bilen osv osv. Er dette noe vi som forbrukere skal betale over 1000kr timen for at noen sjekker? Jeg kan ikke forstå at det er punkter som trenger å inngå i en service.

Jeg betaler altså like mye for 60000 km service på denne som jeg for noen få år siden betalte for 100.000km service på en Mercedes C-klasse med bensinmotor - på Mercedes-verksted.

Da vi kjøpte E-Golfen fikk vi også pristilbud på BMW i3, hvor vi kunne få serviceavtale 5 år for kr 5000 - det sier litt om hvor store avanser de har på service på elbil.

Kjetil1986

Anbefaler deg å ringe litt rundt til forskjellige Møller forhandlere. Ofte er det stor forskjell på priser  :) :+1:
Model 3 long range 2021

Rossa

Hei,
En liten oppdatering hvor jeg hadde 60.000 km service på Gumpen i dag. Servicen kom pr kr 4884 - jeg måtte skifte batteri i begge nøklene - måtte visstnok påregne skifte to ganger i året på Golf med keyless...

Jeg tar med noen punkter fra servicepunktlisten og spør, er dette en service, eller en fordyret eu-kontroll?
- kontroller kupélys i takkledning, bagasjerom og hanskeromslys.
- ladekabel: kontroller at ladekabel finnes i bilen og kontroller tilstanden til kabelen
- lys foran
- lys bak
- frontrute - kontroller visuelt for skade

Ellers var det sjekk på dekk at de har rett dekktrykk og mønsterdybde - igjen eu-kontroll. Det var noe fornuftig som sjekk av diverse lekkasjer på bremsesystem, motor og gir osv.

Er det noen som vet hvilke sjekkpunkter som må være med for at garantien på bilen skal holde, for dette virker jo bare som tull!

magnetic

virker som den norske importøren er grisk, når man ser prisen på E-Golf i USA. Omtrent samme pris som Hyundai Ioniq.
https://insideevs.com/compare-plug-ins/

Radiobil1

Sitat fra: esvest på søndag 21. januar 2018, klokken 17:28
Blir spennende å se når tiden kommer, men selgeren i KrSand sa 1500 for første service og 3000 for neste. Skal huske dette til den må inn og ta med kun 1500,-   :D

De har nok funnet ut at her var det penger og hente!
En elbil er jo såpass mye enklere enn en petroleumsbil at det skulle egentlig bare mangle at servicer er vesentlig rimeligere.
Hold oss oppdatert om de holder ord?

Hvilke bindinger ligger i garantien, må man bruke VW eller kan man bruke andre godkjente verkstedet?

Håvar

Sitat fra: magnetic på fredag 21. desember 2018, klokken 19:33
virker som den norske importøren er grisk, når man ser prisen på E-Golf i USA. Omtrent samme pris som Hyundai Ioniq.
https://insideevs.com/compare-plug-ins/

Møller? Grisk? Kan jeg aldri tenke meg ::)
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

lars667

Sitat fra: Radiv på søndag 23. desember 2018, klokken 11:04
Sitat fra: esvest på søndag 21. januar 2018, klokken 17:28
Blir spennende å se når tiden kommer, men selgeren i KrSand sa 1500 for første service og 3000 for neste. Skal huske dette til den må inn og ta med kun 1500,-   :D

De har nok funnet ut at her var det penger og hente!
En elbil er jo såpass mye enklere enn en petroleumsbil at det skulle egentlig bare mangle at servicer er vesentlig rimeligere.
Hold oss oppdatert om de holder ord?

Hvilke bindinger ligger i garantien, må man bruke VW eller kan man bruke andre godkjente verkstedet?

Nå kan jeg ikke si det bombesikkert, men det kan vel ikke være andre regler her enn for andre biler, og der er det vel en stund siden det var slik at du måtte ta servce på merkeverksted (sånn var det vel for 15-20 år siden?) Møller lokker med mobilitetsgaranti, men det er det mange verkstedkjeder som også gjør.

https://www.naf.no/om-naf/nytt-fra-naf/fritt-verkstedvalg---fortsatt-garanti/
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

rsomby

Egolf FL på 30.000km service. 2747kr hos Møller Nesttun.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA