Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service e-Golf

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:41

« forrige - neste »

geear

Vet ikke om noen har lagt ut sjekklista for inspeksjon før, men her er den iallfall.

Ganske utrolig å betale for dette vaset, men jeg gjør det KUN fordi det fortsatt er garanti på bilen, og at mange kjøpere er opptatt av stempelet i serviceboka. Hvis ikke hadde jeg målt kokepunkt på bremsevæska, og skiftet kupéfilter.

Kårepåsporet

Er vel greit nok, for den lista der kan jo ikke koste mer en maks 1000-1500 kroner. Antar de har sjekket karosseri mtp rustgaranti?

4Matic Fanatic

Det Møller har vært veldig opptatt av å føre på alle våre servicer er "anmerkning lakksår rundt bilen".
Vedder på det er for å ha ryggen fri om det oppstår rust noe sted - bilene er IKKE full av lakkskader som man skulle tro, og spesielt ikke konebilen som er rullet knapt 27000 på snart 4 år nå.

Det er ingen tvil om at serviceprogrammet på eGolf med årlig service kun er snakk om pengetyn for en latterlig liten jobb sammenlignet med en fossil-Golf..

Cirrisky

Er tid for service på bilen igjen nå, blir vel 2. Eller 3. Gangen, 54000km.

Før har det kosta rundt 2500-3000. Sjekket litt priser nå, møller ville ha ca samme på Oslo vest og Jessheim, ca 5000 (!). Mens Erik Arnesen bil ville ha nermere 6500(!!!).

Synes det var ganske hårreisende priser for en elbil. Noen som har sett noe billigere i Oslo-området?

4Matic Fanatic

Sitat fra: Cirrisky på onsdag 30. januar 2019, klokken 08:21
Er tid for service på bilen igjen nå, blir vel 2. Eller 3. Gangen, 54000km.
På min var det bremsevæskebytte deromkring og det dro dramatisk opp prisen.

El-nino

Fekk tilbud på sevice nr 2 på min 2015 e-golf v/40k km frå Møller, pluss EU-kontroll. Prisen var astronomisk.

Skulle likt å visst kor mange minuttar det tek å utføre denne service/kontrollen. Ein skulle tru at det meste er kontrollert på ein time med effektiv arbeid.

Gjekk så på lokalt bilverkstad, fekk tilbod på halve prisen.

Valet var derfor enkelt.




YngveGS

Sitat fra: El-nino på torsdag 07. februar 2019, klokken 17:29
Fekk tilbud på sevice nr 2 på min 2015 e-golf v/40k km frå Møller, pluss EU-kontroll. Prisen var astronomisk.

Skulle likt å visst kor mange minuttar det tek å utføre denne service/kontrollen. Ein skulle tru at det meste er kontrollert på ein time med effektiv arbeid.

Gjekk så på lokalt bilverkstad, fekk tilbod på halve prisen.

Valet var derfor enkelt.

Kva legg du i astronomisk?

El-nino

Sitat fra: YngveGS på torsdag 07. februar 2019, klokken 20:45
Sitat fra: El-nino på torsdag 07. februar 2019, klokken 17:29
Fekk tilbud på sevice nr 2 på min 2015 e-golf v/40k km frå Møller, pluss EU-kontroll. Prisen var astronomisk.

Skulle likt å visst kor mange minuttar det tek å utføre denne service/kontrollen. Ein skulle tru at det meste er kontrollert på ein time med effektiv arbeid.

Gjekk så på lokalt bilverkstad, fekk tilbod på halve prisen.

Valet var derfor enkelt.

Kva legg du i astronomisk?

Håvar

Inspeksjon              2 582,39
Bremsevæskeskift  1 046,20
Miljøgebyr                    99,00
Totalt                       3 728,00

2015, gått 50k

Møller Kokstad
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

El-nino

Eg legg til grunn at det i meir eller mindre grad er dei same sjekkpunkta på bilen ved denne inspeksjonen som i EU-kontroll. Dersom ein tek inspeksjon og eu-kontroll samtidig(som ein ofte gjer) burde fylgjeleg prisen vore deretter.

EvOslo

Skjønner ikke hvorfor neste service på bilen min blir stilt til 365 dager etter 3.gangs service. Unødvendig å ha service som koster 4k hvert år

Oddaa

Sitat fra: EvOslo på onsdag 27. februar 2019, klokken 03:51
Skjønner ikke hvorfor neste service på bilen min blir stilt til 365 dager etter 3.gangs service. Unødvendig å ha service som koster 4k hvert år
Fordi det er dette intervallet fabrikken har foreskrevet?


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

EvOslo

har sett flere som har intervallet på 600 dager/ 30.000km. hvorfor er det slik ::)

Oddaa

Sitat fra: EvOslo på onsdag 27. februar 2019, klokken 19:53
har sett flere som har intervallet på 600 dager/ 30.000km. hvorfor er det slik ::)
Med det jeg vet er det 2 år eller 30000 km til første service, deretter 1 år eller 30000 km mellom servicene.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

EvOslo

#194
Min service på 2016 mod kjørt 52.000km

Verdikupong online booking            - 400,00
Inspeksjon                                    2 384,42
Utvidet service omfang                  1 027,83
Tilleggsarbeid: Bremsevæskeskift      847,46
Rister i v.forhjul ved bremsing fra      250,00

Herav MVA: 821,95
Øreavrunding: 0,29
Totalt å betale: 4 110,00

Det viste seg at ristingen var på grunn av rust på bremseskivene foran. Noen jeg hadde håpet på at ikke skulle skje på min bil, med tanke på at jeg kjører ca 70-80km dagen. Jeg har vist om problemet og har pleid å bremse kraftig for å fjerne smuss osv på skivene. Selv om jeg egentlig ikke burde trengt å gjøre det med tanke på at jeg kjører bilen som om den er stjålet til vanlig.

Møller skulle ha ca 6.700 kroner for dette. Men jeg valgte å kjøpe delene av dem, og bytte disse med en kompis. Prisen for delene står under. Møller skrev også i rapporten at det er tydlige rustflekker på inn og utsiden på begge skivene foran. Ved egen inspeksjon så jeg ikke noe rust på utsiden, og kun på innsiden på høyre side. klossene på venstre side ikke var veldig slitte, jeg vurderte å beholde de gamle klossene. Litt usikker på om dette anbefales. Men på høyre side var dem veldig slitte så jeg byttet dem.

Synes ikke det er godt nok av VW å levere e-golfen med disse bremse. Nevnte det også til service avdelingen.
M:Jeg har aldri byttet skiver så tidlig på en bil, kan forstå at klossene må byttes men ikke skivene. VW:Det er på grunn av regenerering svarte dem. bremsene brukes mindre og da kommer det rust.
M:Da burde jo dette gå på garantien, siden dere har utviklet bilen med et system som ikke fungerer godt nok.
VW: Nei, dette er helt vanlig og skjer ganske ofte, også på våre modeller uten regenerering.
Lo litt inni meg når jeg fikk dette svaret, skal du forsvare dette med å si at de andre modellene er like dårlige. Jeg eier også en prius kjørt 180.000 km og kun byttet klosser en gang, denne har også regenerering. men bremsene ruster ikke. 

DELESALG 2 536,69
5Q0 615 301 H BREMSESKIVE Stk 2,00 789,60 25,00 1 480,50
8V0 698 151 BREMSEKLOSSER Stk 1,00 1 114,40 25,00 1 044,75
N 106 483 01 SKRUE Stk 2,00 6,10 25,00 11,44
Herav MVA: 507,34
Øreavrunding: 0,31
Totalt å betale: 2 537,00

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA