Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service e-Golf

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:41

« forrige - neste »

folastuen

Har nylig kjøpt en brukt 2019 e-Golf som passerte 45.000km i disse dager. Skal inn på utvidet inspeksjon nå til uken, dvs vanlig inspeksjon (som ble utført i fjor etter 2 år/30.000 km) pluss "utvidet service omfang" og skifte av bremsevæske. Møller her jeg bor har priset vanlig inspeksjon til 2.400,- mens de skal ha 4.740,- for denne utvidede inspeksjonen.

Er heldigvis serviceavtale på bilen, så får denne servicen dekket, men det ser ut som dette er prisen Møller stort sett legger seg på? Få andre Møller-forhandlere her uten å måtte kjøre 30-60 minutter, og så lenge det fortsatt er garanti på bilen ønsker jeg primært å forholde meg til merkeforhandler, men når prisene avviker så mye frister det ikke å fortsette med det når serviceavtalen utløper.

MapleLeaf

Hei!

Fikk pris på 2-års service av Møller Nesttun (Bergen), E-golf gått 15000 km

5000kr. Sprøtt...

Noen som har tips i Bergensområdet til et verksted som kan gjøre dette til en grei pris & opprettholde garantier?

Vh

maple

grønnskolling

#242
Møller har kalkyler på hvor lang tid hver enkelt oppgave tar f.eks. "se på dekkmønster" er sikkert 5 min per dekk, mens det i realiteten kun tar maks et par min totalt.. Dvs "mekaniker" (som egentlig bare er delebytter) med provisjonslønn som jobber raskt (eller slurver), tjener mer.

Det som er verdien av et møller-stempel er at du kan få goodwill etter garantien går ut og evt. på ting som ikke er garanti, og det er lettere å selge bilen.

Gjør alt du kan selv og ta det du må på rimelig verksted, gjør et regnestykke på hva du har spart til bilen en dag selges. Så ser du hva du sitter igjen med.

Spart mye på å ikke betale for service gjennom årene. Drivaksel (tror det er rundt 12' for å bytte på golf-strl og jeg betalte vel rundt 1500-2000kr), hjullager (kjøpte skf som har holdt mye lenger enn orginal), bremsedeler/skiver/klosser, olje og væskeskifte etc. Man bytter jo bare deler og skrur de fast igjen, men husk å følg manualen.

Bra at man deler her og klager litt samtidig (fordi det var det mange av :) ) kanskje de vil revurdere prisene. Men lite trolig.

Noen som har tatt kun service og bedt de ikke skifte ut noe? Regner med at man får stempel uansett de skal jo krysse av i boka for det de har gjort / ikke gjort.

grohl

Jeg lærte noe nytt idag, som kanskje kan være nyttig for andre:
Ved service blir det også lest ut alt av info som foreligger i systemet. Dette er informasjon som logges i databasen, men som ikke formidles til eier. Jeg vil anbefale å be om å få denne informasjonen, da det kan gi mulighet til å evt undersøke nærmere. Selv om dette er informasjon som f.eks logges innen garantitiden, vil det ikke være gjeldende som eventuelt garantikrav dagen etter garantiutløpsdato! Det som må foreligge før garantiutløpsdato er "loggført beskjed fra eier" om at noe er galt.

almlov13

Ønsker helt klart å bruke annet verksted enn Møller. Er det noen som utmerker seg i forhold til kunnskap og pris på egolf?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA