Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor langt kan man faktisk kjøre? Fortell om dine erfaringer på langkjøring.

Startet av krisrst, søndag 21. september 2014, klokken 13:52

« forrige - neste »

flux

Det bør gå med ladestopp i Aksdal (136), Sandnes (90), Flekkefjord(113),Kristiansand(107)

En må starte med 100% og kjøre effektivt og lade på mest mulig tomt batteri, da det går mye tregere å lade flere ganger på halvfullt batteri. Du trenger kanskje kun lade til 90 - 98% på ladestoppene, for å spare tid.

Bergen-Aksdal i ett strekk er drøyt, men jeg har kjørt det mange ganger, dog stor sett i varmt vær.

JLafton

Fikk virkelig testet rekevidde angsten i dag. Ladet til 80 prosent på hurtigladeren i Hokksund å satte snuta mot Sokna via Krødern. Da vi hadde kommet et lite stykke mot Åmot var det full stopp på grunn av ulykke, så valgte å snu å kjøre om Skotselv, det regnet mye nesten hele veien. da vi kom til Krødern viste bilen 19% igjen. Tok sjansen på at det skulle gå. Rett etter Krødern kom varsel om lavt batteri 18% Da vi nærmet oss Sokna var 6% det siste jeg så i displayet før det bare sto --- . Kom oss heldigvis hjem etter 82km kjørte med mye stigning siden vi snudde å kjørte om Skotselv. Trodde prosentvisninga gikk helt til 0% jeg, men på min gikk det ikke lavere enn 6 før det bare ble blankt. 
2019 Tesla Model 3 LR AWD

Leon

Det stemmer at displayet ikke viser 5% eller lavere ja, men viser '--' i stedet. Du har likevel litt å gå på. Har kjørt 7 km etter '--', uten å få skilpadda, men det var nok neppe lenge før. Med skilpadda er det vel bare å finne nærmeste plass å stoppe!

Kjører du med OBDII og Leaf Spy får du litt mer kontroll. Tror jeg hadde ca 15% igjen på Spy SOC da display'et i bilen viste '--'. Kjørte deretter til Spy SOC viste 8% uten å se skilpadda. Hadde bare gratisversjonen av Spy den gangen, så hadde ikke tilgang til antall GIDs (beklager hvis dette ikke gir noen mening for deg...).
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA