Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lademulighet Costa Blanca og Costa Calida

Startet av Aage M., mandag 11. august 2014, klokken 10:38

« forrige - neste »

GeirHM

Sitat fra: Jejl på søndag 11. oktober 2015, klokken 21:21
Sitat fra: GeirHM på søndag 11. oktober 2015, klokken 15:42


Når det gjelder rutealternativene gjennom Tyskland og Frankrike så landet jeg på den over Freiburg fordi det er skrekkelig langt mellom SC Kamen og SC Mënsbech på den ruta som tar deg via Luxembourg. Og jeg vil gjerne unngå sakte økonomisk kjøring mens jeg er på den tyske autobahn, fordi det er så urkjedelig.

Det siste gjelder jo også strekningen mellom Tarragona og Benidorm/Alicante. Jeg tar gjerne et ekstra ladestopp så jeg kan kjøre i normal rask hastighet. Jeg har dessuten ikke noe sikkert ladealternativ på min destinasjon.
Fant frem notatene fra turen. Mellom SC Kamen og SC Mënsbech brukte vi 2 timer og 44 minutt og 93% av batteriet på 291km. Det er veldig mye 70-80 og 90 soner på dette strekket, så vi lå ikke under fartsgrensene i det hele tatt, helst litt over, og rundt 160 på autobahnen.
Vår erfaring er at det skal endel til for å hente inn en lengre kjørestrekning i form av kortere avstand mellom ladestoppene. Og det kan også være greit å ha noen få lengre ladepauser på rundt en time på en så lang tur.

Hvis du skal kjøre strekket Tarragona - Alfaz del Pi må du regne ca 4,5 timers kjøring uten lading. Tror ikke du kommer fortere frem med et ekstra ladestopp i Valencia, og i tillegg har du (ihvertfall etter vår erfaring) nokså stor sjanse for å ikke få ladet der du ønsker.

Jeg ble egentlig litt overrasket over at EVtrippPlanner valgte veien om Luxembourg som sitt primære veivalg. Jeg har kjørt dette strekket flere ganger tidligere i fossil og da har det alltid vært naturlig å velge ruta over Freiburg. Du skriver det jo selv. Det er mange partier på dårligere veier når du tar turen via Luxemburg. Over Freiburg er det motorvei hele veien og SCene ligger tettere. Så jeg skal notere mitt tidsbruk, så får vi sammenligne notater i etterkant. Jeg skal stoppe i Hamburg å gjennomføre hovedservice hos Tesla. Jeg håper jeg makter strekket fra Hamburg og fram til Costa Blanca bare avbrutt av ladestopp. Vi får se. Det er jo også litt avhengig av når på døgnet jeg treffer Castellon/Valencia tenker jeg. Lading der på natta kan jeg nok bare glemme.

Kristian O

Litt aldrende tråd men....
Kan noen hjelpe meg med kva som kan brukast med heilt grunnleggende ladeutstyr (UMC med schuko, rød og blå plugg, Type 2) av dette:

Desconocido
Schuko 2P (CEE 7/4)
Schuko 2P+T (CEE 7/7)
MENNEKES TIPO2

CHAdeMO (DC)
CETAC IP44 3P+N+T
CETAC IP44 2P+T
CETAC IP44 3P+T
SAE J1772 TIPO1
SAE J1772 (LVL2)
SAE CCS Combo
SCAME
Type C (CEE 7/16)
Avcon
Large Paddle Inductive
Small Paddle Inductive
NEMA 6-20
NEMA TT-30
NEMA 14-30
NEMA 14-50
NEMA 10-50
NEMA 5-20
NEMA 5-15
Type A
Type B
Type G
Type H
Type I
Type J
Type L
Other Conductive

Det er det som er mulig å filtrere på under http://www.electromaps.com/puntos-de-recarga/mapa
Type 2 og schuko rekner eg med er dei eg har utheva, men på hvilke av disse kan rød og blå plugg brukast? Og om eg skaffer overgang fra blå 16A og fra rød 32A, kva kan da brukest?
Har lyst til å kjøre til La Manga neste sommer, men ironisk nok så er det lading i / rundt La Manga som ser ut til å være mest problematisk. Turen ned skal gå greit med SC.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA