Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

hva skjer med utbyggingen av chademo lader i vestfold, telemark og aust agder?

Startet av leaf-newbe, lørdag 28. juni 2014, klokken 02:25

« forrige - neste »

Rossifan46

Kia Niro EV
Nissan Leaf Tekna 30 kWh
Tesla Model S 85 AP1

Rossifan46

Kia Niro EV
Nissan Leaf Tekna 30 kWh
Tesla Model S 85 AP1

Rossifan46

Kia Niro EV
Nissan Leaf Tekna 30 kWh
Tesla Model S 85 AP1

hgs

Sitat fra: rossifan46 på onsdag 27. august 2014, klokken 17:30
Her kommer bilder av Grønn Kontakts hurtiglader på Notodden;

Denne laderen var ikke lett å finne nei. Jeg surra rundt der på mandag i øsende regn og ga til slutt opp, men etter å ha lest her inn fant jeg den for så vidt greit i dag.
Tenkte jeg skulle prøve Type2-laderen og det nye ladekortet fra Grønn Kontakt, men fikk bare denne meldinga:
"Left/Right ready for operation. Data check not OK".

Noen andre som har hatt trøbbel med denne laderen? Eller er det bare mitt abonnement som bugger?   
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Rossifan46

Sitat fra: hgs på onsdag 27. august 2014, klokken 22:43
Sitat fra: rossifan46 på onsdag 27. august 2014, klokken 17:30
Her kommer bilder av Grønn Kontakts hurtiglader på Notodden;

Denne laderen var ikke lett å finne nei. Jeg surra rundt der på mandag i øsende regn og ga til slutt opp, men etter å ha lest her inn fant jeg den for så vidt greit i dag.
Tenkte jeg skulle prøve Type2-laderen og det nye ladekortet fra Grønn Kontakt, men fikk bare denne meldinga:
"Left/Right ready for operation. Data check not OK".

Noen andre som har hatt trøbbel med denne laderen? Eller er det bare mitt abonnement som bugger?
Ja, den er dårlig markert og legger man inn adressen i google maps blir man sendt på andre siden av hovedveien. Hadde det ikke vært for @Leon her inne sin beskrivelse hadde ikke jeg heller funnet den. Var veldig frustrerende først, spurte faktisk etter den på Esso-stasjonen like ved, uten at de kunne hjelpe. Og burgermannen i kassen på Bergbys hadde ikke hørt om at det var en hurtiglader for elbiler et steinkast unna...da jeg spurte om det var mange elbilister innom og spiste der mens dem ladet  :o
Kia Niro EV
Nissan Leaf Tekna 30 kWh
Tesla Model S 85 AP1

svingen

@hgs ville nok tatt en tlf til grønnkontakt eventuelt mail og få med kort nr på rfid korte ditt,er jo viktig og få den her i orden hvis den er feil :)
Hvis du vet akuratt hvor den er på karte så er det jo mulig og sende mail til post@nobil.no med bilde og plassering så neste finner det enklere,burde vært skilta og spør du meg slik som bensinstasjoner.

Har sendt mail til kommunen og spurt om mulighet til og sette opp skilt,det ville jo gjort saken litt enklere :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

hgs

Sitat fra: svingen på onsdag 27. august 2014, klokken 23:06
@hgs ville nok tatt en tlf til grønnkontakt eventuelt mail og få med kort nr på rfid korte ditt,er jo viktig og få den her i orden hvis den er feil :)
Hvis du vet akuratt hvor den er på karte så er det jo mulig og sende mail til post@nobil.no med bilde og plassering så neste finner det enklere,burde vært skilta og spør du meg slik som bensinstasjoner.

Har sendt mail til kommunen og spurt om mulighet til og sette opp skilt,det ville jo gjort saken litt enklere :)

Skal ta en tlf til Grønn Kontakt ja. Bra at du sier fra til kommunen. Ellers har ikke denne laderen fått særlig oppmerksomhet lokalt. Som Bøhering får vi i nabobygda av og til Notoddens lokalavis Telen dumpet i postkassa. Samme uke som laderen åpnet hadde avisen et svært bilbilag på sikkert 20 sider, hvorav flere av sidene var viet elbil generelt. Bra det, men jeg fant ikke et eneste ord om den nye ladestasjonen  :o 

Ellers ser jeg faktisk nå at plasseringen i Nobil er feil. Den er merket av på Bergby's ca 50 m for langt øst. Ikke lett å se med Google eller OpenStreetMap, men vises godt på 1881.no som har bedre kartgrunnlag. Rød prikk angir korrekt plassering på vedlagt dump. Jeg sender den til Nobil også.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Jan-Børre Olsen

Ja at ikke skilting fra gatenivå er en selvfølge er for meg et mysterium.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

hgs

Da fikk jeg endelig svar fra Grønn Kontakt. Det har vært noe tull med Type2 - laderen, men det skal være fikset nå. Skal prøve den så fort jeg har mulighet.

Edit : Og så har punktet blitt flyttet i Nobil, men fortsatt på feil side av veien  ::) Skal melde fra.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

svingen

Sitat fra: hgs på tirsdag 09. september 2014, klokken 00:09
Da fikk jeg endelig svar fra Grønn Kontakt. Det har vært noe tull med Type2 - laderen, men det skal være fikset nå. Skal prøve den så fort jeg har mulighet.

Edit : Og så har punktet blitt flyttet i Nobil, men fortsatt på feil side av veien  ::) Skal melde fra.

du får sende link til den posten her så får dem mere detaljer :)
skal purre på kommunen og jeg vedrørende skilt har fått 0 svar.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

hgs

Sitat fra: nime01 på tirsdag 09. september 2014, klokken 15:38
Bra med laderen på Notodden!

Artig at man ifølge rekkeviddekartet skal kunne kjøre Notodden-Sauland-Gaustatoppen-Rjukan-Miland-Notodden på en lading med både Leaf, e-Up! og e-Golf. Blir jo heftig regenerering i nedfarten fra Gaustatoppen :P Hvem blir førstemann som prøver?



Fint om det også kunne komme en lader på Rjukan, da ville man kunne dekke mye av hyttetrafikken og helgeturister med elbil. F.eks ville det da ikke være store problemet å kjøre Oslo-Kongsberg-Notodden-Rjukan-Rauland-Åmot.
Mangler bare en i Seljord, Åmot og/eller Haukeli, pluss f.eks Røldal og et par til langs E134 mot Haugesund, så er man faktisk dekket hele veien fra begge veier på strekningen Oslo-Haugesund/Stavanger. Et par strategiske til, så går det også fint til Bergen langs E134.

Hehe, kudos til de som prøver iallfall!
Jeg har bare kjørt deler av strekningen med Tesla. Da startet vi fra Rjukan med 150tkm fra krysset der veien går over til Tuddal. På veiens høyeste punkt hadde vi 98 tkm, og i Sauland 94tkm. Så ja, det er heftig regen, men man bruker fortsatt mer energi på å kjøre opp og ned enn flatt.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

hgs

Sitat fra: hgs på tirsdag 09. september 2014, klokken 00:09
Da fikk jeg endelig svar fra Grønn Kontakt. Det har vært noe tull med Type2 - laderen, men det skal være fikset nå. Skal prøve den så fort jeg har mulighet.

Edit : Og så har punktet blitt flyttet i Nobil, men fortsatt på feil side av veien  ::) Skal melde fra.

Prøvde i kveld Type2 - laderen på Notodden igjen. Fortsatt samme problem som tidligere.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Leon

Sitat fra: nime01 på tirsdag 09. september 2014, klokken 15:38
Mangler bare en i Seljord, Åmot og/eller Haukeli, pluss f.eks Røldal og et par til langs E134 mot Haugesund, så er man faktisk dekket hele veien fra begge veier på strekningen Oslo-Haugesund/Stavanger. Et par strategiske til, så går det også fint til Bergen langs E134.

Grønn Kontakt kunne, som før nevnt, fortelle at de hadde inne søknad om hurtigladere både i Seljord, Vinje og Haukeli, og at alle ble avslått. Det samme skjedde med fire ladestasjoner i Setesdalen.

Indre Telemark nådde virkelig ikke opp i den siste tildelingen fra Transnova...  :(
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

emil

Litt synd at innover i Agder og Telemark ikke fikk denne gangen (selv om den på Evje blir fin), flott at E18 ble prioritert.

Ellers synes jeg det var god spredning ladet rundt på stedene som fikk støtte i denne tildelingen.


Jan-Børre Olsen

Tildelingen er bra fordelt synes jeg så får man bare håpe at laderene kommer fort opp denne gangen.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA