Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

hva skjer med utbyggingen av chademo lader i vestfold, telemark og aust agder?

Startet av leaf-newbe, lørdag 28. juni 2014, klokken 02:25

« forrige - neste »

Leon

Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

JLafton

Sitat fra: Rio på lørdag 23. august 2014, klokken 00:23
Men det er ikke merket på Hurtigladekartet.
Nei, det veit jeg. Å har rapportert det til Nobil. Men har vert der, så veit det er en CCS der.
2019 Tesla Model 3 LR AWD

Småfly

Er ikke den bare tilgjengelig med kort fra ishavsveien? I så fall betyr vel det at du må tegne et abonnement for å få ladet der hvis ikke jeg tar feil. Sist jeg var der var det to chademo og en css. Kun den ene chademo laderen var åpen for betaling med kort/app. De to andre krevde rfid fra ishavsveien. Håpløs ordning

Leon

Sitat fra: Leon på torsdag 21. august 2014, klokken 23:55
Hurtigladekartet sier 1 CHAdeMO, 1 Combo, og adresse Heddalsvegen 36.

Da er hurtigladeren på Notodden besøkt! Den var ikke klar for nedlasting i oversiken over ladestasjoner, så måtte søke på adressen. Den viste meg til feil side av Heddalsveien. Laderen ligger ned mot Heddalsvannet på veien mot oppstillingsplassen for bobiler. På motsatt side av stikkveien ligger det en hamburgerbar eller lignende.

Det stemmer også at laderen foreløpig var gratis, leverandøren var ABB, og hadde pistol både for CHAdeMO og CCS. Bare en av dem kunne brukes om gangen. Det var også en Type2 lader ved siden av.
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

JLafton

Sitat fra: Småfly på lørdag 23. august 2014, klokken 13:28
Er ikke den bare tilgjengelig med kort fra ishavsveien? I så fall betyr vel det at du må tegne et abonnement for å få ladet der hvis ikke jeg tar feil. Sist jeg var der var det to chademo og en css. Kun den ene chademo laderen var åpen for betaling med kort/app. De to andre krevde rfid fra ishavsveien. Håpløs ordning
2019 Tesla Model 3 LR AWD

Rossifan46

Sitat fra: Leon på søndag 24. august 2014, klokken 00:15
Sitat fra: Leon på torsdag 21. august 2014, klokken 23:55
Hurtigladekartet sier 1 CHAdeMO, 1 Combo, og adresse Heddalsvegen 36.

Da er hurtigladeren på Notodden besøkt! Den var ikke klar for nedlasting i oversiken over ladestasjoner, så måtte søke på adressen. Den viste meg til feil side av Heddalsveien. Laderen ligger ned mot Heddalsvannet på veien mot oppstillingsplassen for bobiler. På motsatt side av stikkveien ligger det en hamburgerbar eller lignende.

Det stemmer også at laderen foreløpig var gratis, leverandøren var ABB, og hadde pistol både for CHAdeMO og CCS. Bare en av dem kunne brukes om gangen. Det var også en Type2 lader ved siden av.

Takk for nyttig informasjon angående plasseringen. Søkte på adressen på google maps, og den markerer stedet på feil side av veien som du nevner. Hadde også sett for meg at den skulle bli plassert ned mot vannet, rett ved Bergbys burger kan det stemme?

Skal på en prøvetur med eGolf imorgen Oslo-Notodden, tenkte å lade der før tilbaketuren. Blir spennede å prøve CCS-laderen, aldri prøvd det før  :)
Kia Niro EV
Nissan Leaf Tekna 30 kWh
Tesla Model S 85 AP1

X-Trail

Ishavsveien reklamerer fortsatt på hjemmesiden sin at nye ladere åpner 31 august 2014 ??? På Brokelandsheia åpner det ihvertfall ingenting denne måneden......
Stolt eier av ELise♡

Leon

Sitat fra: rossifan46 på mandag 25. august 2014, klokken 20:56
Sitat fra: Leon på søndag 24. august 2014, klokken 00:15
Sitat fra: Leon på torsdag 21. august 2014, klokken 23:55
Hurtigladekartet sier 1 CHAdeMO, 1 Combo, og adresse Heddalsvegen 36.

Da er hurtigladeren på Notodden besøkt! Den var ikke klar for nedlasting i oversiken over ladestasjoner, så måtte søke på adressen. Den viste meg til feil side av Heddalsveien. Laderen ligger ned mot Heddalsvannet på veien mot oppstillingsplassen for bobiler. På motsatt side av stikkveien ligger det en hamburgerbar eller lignende.

Det stemmer også at laderen foreløpig var gratis, leverandøren var ABB, og hadde pistol både for CHAdeMO og CCS. Bare en av dem kunne brukes om gangen. Det var også en Type2 lader ved siden av.

Takk for nyttig informasjon angående plasseringen. Søkte på adressen på google maps, og den markerer stedet på feil side av veien som du nevner. Hadde også sett for meg at den skulle bli plassert ned mot vannet, rett ved Bergbys burger kan det stemme?

Skal på en prøvetur med eGolf imorgen Oslo-Notodden, tenkte å lade der før tilbaketuren. Blir spennede å prøve CCS-laderen, aldri prøvd det før  :)

Stemmer. Bergbys ligger på ene siden, og hurtigladeren på andre siden av stikkveien ned fra Heddalsvegen. Det vil si første vei til høyre, mot vannet, rett etter at du har tatt av stikkveien.

Regner med at Combo-laderen fungerer siden den står på hurtigladekartet, men kan ikke garantere. Ville tatt en telefon til Grønn Kontakt for sikkerhets skyld. God tur! :-)
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Guardian

Sitat fra: X-Trail på mandag 25. august 2014, klokken 21:43
Ishavsveien reklamerer fortsatt på hjemmesiden sin at nye ladere åpner 31 august 2014 ??? På Brokelandsheia åpner det ihvertfall ingenting denne måneden......

Ikke på Fokserød heller...

Leon

Sitat fra: Leon på torsdag 21. august 2014, klokken 18:06
Hurtigladekartet er nå for øvrig oppdatert med invilgede søknader, markert med gule flagg. Det er flere godbiter langs E18 mellom Drammen og Kristiansand, men dessverre ingen i innlandet Telemark og Aust-Agder.

Hva har dette å si for Grønn Kontakts planlagte satsing langs E134 mellom Notodden og Vestlandet, og fra Kristiansand opp Setesdalen mot E134? Har de fått avslag på søknad til Transnova på disse strekningene?

Sender en link til denne tråden til Grønn Kontakt så kanskje de kan legge ut et svar her. :)

Har nå fått svar fra Grønn Kontakt, og de kunne opplyse om at de hadde inne søknad om hurtigladere både i Seljord, Vinje og Haukeli, og at alle ble avslått...  :(

Er ganske uforståelig at Grønn Kontakt, som av Transnova blir trukket fram som den beste i klassen til å levere, blir tildelt støtte til 5 nye hurtigladere, mens Ishavsveien som vel ikke har levert noe som helst fra forrige tildeling, blir tildelt 6 nye!  :o

Videre har det blitt søkt om fire ladestasjoner i Setesdalen som heller ikke nådde opp i tildelingen.

Med andre ord veldig dårlig uttelling for indre Telemark i denne runden!
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Ona IX

Sitat fra: Leon på tirsdag 26. august 2014, klokken 18:35
Er ganske uforståelig at Grønn Kontakt, som av Transnova blir trukket fram som den beste i klassen til å levere, blir tildelt støtte til 5 nye hurtigladere, mens Ishavsveien som vel ikke har levert noe som helst fra forrige tildeling, blir tildelt 6 nye!  :o
Med andre ord veldig dårlig uttelling for indre Telemark i denne runden!

Jeg forstår det godt. Selv om jeg misliker ishavsveien sterkt, så har de valgt en viktigere rute denne gang. Oslo trondheim burde vært noe av det første som kom, men har ventet til nå. Tror mange fler har bruk for hurtigladerne som ishavsveien setter opp enn som GE ville satt opp i telemark.

Tror at de fleste hovedveiene nå snart er dekt, og da blir de mindre stedene og snarveiene prioritert! :-)

svingen

hadde og veldig lyst på seljord! men ser jo att det er viktigere rute som er valg og objekt sett er det jo korrekt.
får bare håpe att det kommer opp noen ladere da,dem har ikke akuratt trandisjon får det så langt :(
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Rossifan46

Sitat fra: Leon på mandag 25. august 2014, klokken 23:59
Sitat fra: rossifan46 på mandag 25. august 2014, klokken 20:56
Sitat fra: Leon på søndag 24. august 2014, klokken 00:15
Sitat fra: Leon på torsdag 21. august 2014, klokken 23:55
Hurtigladekartet sier 1 CHAdeMO, 1 Combo, og adresse Heddalsvegen 36.

Da er hurtigladeren på Notodden besøkt! Den var ikke klar for nedlasting i oversiken over ladestasjoner, så måtte søke på adressen. Den viste meg til feil side av Heddalsveien. Laderen ligger ned mot Heddalsvannet på veien mot oppstillingsplassen for bobiler. På motsatt side av stikkveien ligger det en hamburgerbar eller lignende.

Det stemmer også at laderen foreløpig var gratis, leverandøren var ABB, og hadde pistol både for CHAdeMO og CCS. Bare en av dem kunne brukes om gangen. Det var også en Type2 lader ved siden av.

Takk for nyttig informasjon angående plasseringen. Søkte på adressen på google maps, og den markerer stedet på feil side av veien som du nevner. Hadde også sett for meg at den skulle bli plassert ned mot vannet, rett ved Bergbys burger kan det stemme?

Skal på en prøvetur med eGolf imorgen Oslo-Notodden, tenkte å lade der før tilbaketuren. Blir spennede å prøve CCS-laderen, aldri prøvd det før  :)

Stemmer. Bergbys ligger på ene siden, og hurtigladeren på andre siden av stikkveien ned fra Heddalsvegen. Det vil si første vei til høyre, mot vannet, rett etter at du har tatt av stikkveien.

Regner med at Combo-laderen fungerer siden den står på hurtigladekartet, men kan ikke garantere. Ville tatt en telefon til Grønn Kontakt for sikkerhets skyld. God tur! :-)
Da er e-Golfen tilbakelevert, etter ca 30 mils prøvekjøring. Bilen var helt fantastisk, veldig komfortabel, og rekkevidden var bedre enn forventet. ACC (adaptive cruise control) fungerte utrolig bra, rørte ikke hverken brems- eller gasspedalen mellom Oslo og Notodden. Bilen var fulladet ved avreise fra Oslo, og ved ankomst på hurtigladeren i Notodden var det 31% rest på batteriet (59 km restrekkevidde). Forbruk ble 11,7 kWh/100 på 127 km med 64 km/t i snitthastighet, fulgte normal trafikk.
Surret ført litt rundt for å finne laderen, den lå litt "gjemt" nede på caravan-plassen visa-vi Bergbys, bilder kommer. Men laderen var intuitiv i bruk, man velger ladeplugg som man ville valgt mellom bensin og diesel fra en konvensjonell bensinpumpe. Ladet fra 29-94% SOC på 26 min, eller like lenge som det tok å bestille og spise en burgermeny. Jeg kunne valgt å returnere da, men valgte å lade til 99% som tok ca 37 min.
På tilbaketuren var det mindre trafikk, så valgte å kjøre noe fortere, snittforbruket på 125 km ble da 16,0 kWh/100 km og snitthastighet 79 km/t. Begynte å få litt rekkeviddeangst, ankom hjemme med 6 km restrekkevidde. 
Kia Niro EV
Nissan Leaf Tekna 30 kWh
Tesla Model S 85 AP1

svingen

@rossifan46 ser jo ut som en fin tur :)

som du sikkert vet er det jo en del andre ladestasjoner som man ser her http://www.elbil.no/elbilfakta/elbillading/hurtigladekartet må sjekke om det er Combo som golf bruker.
kurer litt rekkevide angs så har man den her http://www.jurassictest.ch/GR/ til og ca berregne (min erfaring er att den er veldig forsiktig så kjører man normalt  stemmer den veldig bra)

blir det noe golf da eller? :)?
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA