Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Inntrykk etter prøvekjøring av E-Golf

Startet av EV - Driver, onsdag 18. juni 2014, klokken 14:37

« forrige - neste »

sap_2000

Sitat fra: Puffen på mandag 25. august 2014, klokken 21:39
Stusser litt over prisene en del uavhengige forhandlere har på Finn. Med "alt" utstyr i kalkulatoren på VW sine hjemmesider så kommer jeg opp i ca. 295000 + vinterhjul.  Enkelte på finn vil ha 309 000 med 1 sett hjul og uten varmepumpe.  Er det ikke sånn at det er mulig å prute seg til 8 % rabatt hos Møller ?

Sist jeg sjekket konfiguratoren var det noen valg som manglet der ift til prislisten.
Mvh. SAP - Helelektrisk fra juni 2017
2021 VW ID4 1St Max
2021 VW ID.3
2020 Etron SB (Solgt)
2015 eGolf VP Still going strong :)
2017 eGolf FL 300 (solgt)

sap_2000

Sitat fra: Puffen på mandag 25. august 2014, klokken 20:29
Mitt eneste ankepunkt mot Golfen er rekkevidden.  Jeg hadde forventet at VW skulle klart å strekke denne noe lengre når de entret dette markedet med bestselgeren gjennom alle tider.

Helt enig med deg. De burde ha fått til 25 mil, så hadde de slått konkurrentene ned i støvlene en god stund fremover.

Jeg har bestilt egolf med VP og har en litt dårlig følelse på et par ting jeg frykter kommer som vil gjøre egolfene frem til nå litt "ukurrante 1.gen biler"

1: når kommer det større battericeller, enten som standard eller tilvalg?
Leser man denne artikkelen antydes det at panasonic cellene som brukes i egolf (25Ah i dag) vil bli utviklet til 28, 34 og 36 Ah. Sistnevnte vil gi en NEDC rekkevidde på 265km (180 i dag)
http://www.greencarcongress.com/2014/07/20140721-egolf.html

2: når kommer 6,6 kw eller høyere AC lademulighet enten som standard eller tilvalg? Egolfen burde hatt en AC ladetilkobling i fronten bak VW emblemet OGSÅ slik GTE har. Det er jo kort vei til AC laderen som står i motorrommet.

3: solcelletak?
Mvh. SAP - Helelektrisk fra juni 2017
2021 VW ID4 1St Max
2021 VW ID.3
2020 Etron SB (Solgt)
2015 eGolf VP Still going strong :)
2017 eGolf FL 300 (solgt)

Puffen

Sitat fra: sap_2000 på mandag 25. august 2014, klokken 23:44
Sitat fra: Puffen på mandag 25. august 2014, klokken 21:39
Stusser litt over prisene en del uavhengige forhandlere har på Finn. Med "alt" utstyr i kalkulatoren på VW sine hjemmesider så kommer jeg opp i ca. 295000 + vinterhjul.  Enkelte på finn vil ha 309 000 med 1 sett hjul og uten varmepumpe.  Er det ikke sånn at det er mulig å prute seg til 8 % rabatt hos Møller ?

Sist jeg sjekket konfiguratoren var det noen valg som manglet der ift til prislisten.

Konkret, hva da ?

sap_2000


Sitat fra: Puffen på tirsdag 26. august 2014, klokken 07:21
Sitat fra: sap_2000 på mandag 25. august 2014, klokken 23:44
Sitat fra: Puffen på mandag 25. august 2014, klokken 21:39
Stusser litt over prisene en del uavhengige forhandlere har på Finn. Med "alt" utstyr i kalkulatoren på VW sine hjemmesider så kommer jeg opp i ca. 295000 + vinterhjul.  Enkelte på finn vil ha 309 000 med 1 sett hjul og uten varmepumpe.  Er det ikke sånn at det er mulig å prute seg til 8 % rabatt hos Møller ?

Sist jeg sjekket konfiguratoren var det noen valg som manglet der ift til prislisten.

Konkret, hva da ?
Keylesspakke, keyless access og varmepumpe var ikke der så vidt jeg kunne se når jeg sjekket for ca 2 uker siden
Mvh. SAP - Helelektrisk fra juni 2017
2021 VW ID4 1St Max
2021 VW ID.3
2020 Etron SB (Solgt)
2015 eGolf VP Still going strong :)
2017 eGolf FL 300 (solgt)

Vind

Da fikk jeg prøvekjørt en e-Golf, og dette er veldig bra.  Gratulerer til dere som har bestilt!

Det positive først - Dette er en ordentlig bil, den kjører svært bra, og kvaliteten er helt klart blant de beste.  Som i3 eier er jeg selvfølgelig litt innhabil, men det er veldig bra inne i bilen.  Adaptiv Cruise Control som standard, er meget bra - og skal ikke legge skjul på at den er vasset skaprere enn BMW i3´s kamerabaserte.  Fortsatt litt passiv i trafikken, men fungerer svært bra.

Er ingen stor tilhenger av tradisjonell gearspak - men greit nok at man kan styre regenerering.

Plassen er god, baksete og bagasjerom er veldig bra.

Dette er en betydelig tyngre bil en f.eks i3, og kjørefølelsen er mye nærmere Leaf.  Litt tungt, svinger greit - men ikke noe man smetter rundt i trafikken med.

Så gratulerer til dere som har bestilt - dere får en kjempe el-bil.  og selv i mest ribbete utgave så må dette være "mest el-bil for pengene".  Forstår ikke helt at noen vil kjøpe en Leaf etter dette - det må være leveringssituasjon eller prisen.

Selv koser jeg meg videre i min i3, men hadde ikke den vært på markedet så hadde jeg nok hatt en e-Golf nå.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Råde

Koppholderne da, hvordan var de :)

PS! Skulle gjerne prøvd en i3, jeg, selv om den ikke er så aktuell pga unger i trøbbelmedåkommeseginnogut-alderen. Men hvis jeg skulle prøve en, så har BMW følt seg så fine at de ikke kan ha utsalg i provinsen. Synd egentlig, for den har fått stående applaus som en meget god bil.
e-Golf | X75D

Vind

Sitat fra: Råde på tirsdag 26. august 2014, klokken 22:58
Koppholderne da, hvordan var de :)

PS! Skulle gjerne prøvd en i3, jeg, selv om den ikke er så aktuell pga unger i trøbbelmedåkommeseginnogut-alderen. Men hvis jeg skulle prøve en, så har BMW følt seg så fine at de ikke kan ha utsalg i provinsen. Synd egentlig, for den har fått stående applaus som en meget god bil.
Må innrømme at jeg ikke fikk testet koppholderne voldsomt på de 30 minuttene jeg fikk med bilen.  Det var litt fiklete koppholder i baksetet - i midtarmlenen, med en plastbit man må flytte frem og tilbake - men helt standard Golf.

BMW´s salgspolicy kan nok diskuteres - men såvidt jeg skjønte skulle flere forhandlere få i status - men det hører hjemme i en annen tråd.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Gordon Retriever

Sitat fra: Vind på tirsdag 26. august 2014, klokken 20:46Dette er en ordentlig bil, den kjører svært bra, og kvaliteten er helt klart blant de beste.  Som i3 eier er jeg selvfølgelig litt innhabil, men det er veldig bra inne i bilen. 

Jo, men som inhabil i3-eier har du også utmerket forståelse premium-kvaliteten, der VW er blant de få som i det minste kommer i nærheten av Audi, BMW og Mercedes-Benz.

Mens jeg har ordet, vil jeg også si at det mest positive jeg kan si om koppholderne i Golf, er at de har skyve-sjalusi, slik at de kan trylles bort når jeg ikke har behov for dem.

Det mest negative jeg har å si om i3 er at jeg skulle ønske den var en størrelse større.

Puffen

Det absolutt mest negative for meg med i3, er at den ikke ligner en BMW i det hele tatt.  Er antakelig veldig konservativ

Ferry

Sitat fra: Råde på tirsdag 26. august 2014, klokken 22:58

PS! Skulle gjerne prøvd en i3, jeg,

Du må ikke finne på å prøve i3 hvis det er Golf du har sett deg ut! Been there.. Etter å ha prøvd både Leaf, e-Golf og i3 er jeg ikke i tvil om at det er i3 jeg vil ha. Men den koster noe mer enn de andre, og bagasjeplassen er skuffende liten. Alt annet syns jeg er bedre på i3. Utseende er en så subjektiv greie at det går nesten ikke an å sammenligne. Noen liker det ene og noen liker det andre.

jkirkebo

Sitat fra: Puffen på onsdag 27. august 2014, klokken 07:52
Det absolutt mest negative for meg med i3, er at den ikke ligner en BMW i det hele tatt.  Er antakelig veldig konservativ

Ja, det at den ikke ligner en BMW i det hele tatt der det som er mest positivt for min del ;)

Tilsvarende synes jeg e-Golfen blir veldig traust og konservativ. Spesielt interiøret.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Dannyboy

Prøvekjørte I3 før jeg bestilte e-Golf. Etter å ha sett på plassen i doningen var jeg egentlig på vei ut døra da en selger fikk overtalt meg til å ta en tur. Turen fikk meg ikke ifra å droppe I3'en, den har kul teknologi og er en kjekk kjøremaskin. Men dessverre så upraktisk at det er utrolig... Derfor har jeg nå ventet og ventet på denne ventepumpa... men det er en annen historie :P
E-Golf Intro 2015 (solgt)
Hyundai Kona 2020

lightningii

#192
Jeg prøvde I3 og Leaf før jeg bestilte Golf,
Hadde valget kun stått mellom i3 og Leaf, hadde jeg tatt Tesla Model S.
Verken I3 eller Leaf appellerte til meg, synes begge er ufattelig stygge(subjektivt). Personlig liker jeg "normalt, konservativt" bil design, ikke nye type biler med måke vinger, sykkelhjul, eller dører som åpnes unaturlige veier. Videre så vil jeg gjerne ha en bil som ikke roper "se på meg, jeg kjører el bil"..

e-Golfer

e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

EV - Driver

Ingen ulempe at bilen ligner på en, ja nettopp en bil!
VW ID.4 Max bestilt 09.2020
Hyundai Kona April 2020 -Solgt
Hyundai Ioniq 2019 10/10-2019 -
E-up mottatt april 2014 - solgt april 2020
E-Golf mottatt 23/1-15 - solgt juli 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA