Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Inntrykk etter prøvekjøring av E-Golf

Startet av EV - Driver, onsdag 18. juni 2014, klokken 14:37

« forrige - neste »

EV - Driver

Denne uka blir det vel E-Golf å finne rundt hos forhandlere i Norge? Fint om noen kan dele sine erfaringer og opplevelser etter en testrunde av bilen! Kanskje legge ved et bilde også?
VW ID.4 Max bestilt 09.2020
Hyundai Kona April 2020 -Solgt
Hyundai Ioniq 2019 10/10-2019 -
E-up mottatt april 2014 - solgt april 2020
E-Golf mottatt 23/1-15 - solgt juli 2019

elektrolux

#1
Kjørte e-Golf i Sveits for 2 uker siden og bilen er perfekt! Vel, bortsett fra at den ikke leveres med 3 fase 22 kW lader..

Den kjørte lett over 200 km, virket mer økonomisk enn e-Up og hadde massevis med gadgets jeg godt kunne tenkt meg. Det ble faktisk rapportert om 244+ km på WAVE 2014.

Samme nydelige gir som e-Up med valgfri regen i 4 trinn, eller seiling. Vi har nå sluttet å bruke D1-D3 men veksler flittig mellom B som er kraftig regen, omtrent som BMW i3 enpedalsprinsipp, og D som er frirulling lik gamle Saab 2 taktere, Think Classic, og Volvo C30 electric.

Adaptic Cruise control er genial, men fikk ikke testet om den gikk helt ned i 0 km/t slik BMW sin gjør. Den skal visstnok også ha lane assist, men fikk heller ikke prøvt dette.

Baksetet er faktisk mer behagelig en Tesla sitt, grunnet bedre sidestøtte, og armlene på begge sider. Her er det mye bil for penga, og en alvorlig konkurrent til både Leaf og i3.

Hadde helt klart kjøpt en om det ikke var for at vi liker størrelsen på e-Up bedre, og at jeg fikk smaken på noe annet som passer mine behov bedre.

Her er en artikkel om bilen jeg fikk prøvekjøre: http://www.speed-magazin.de/emobility/news/wave-trophy-2014-e-golf-siegt-auf-groesster-elektrofahrzeug-rallye-der-welt_53369.html

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Råde

Herlig du delte dette! Misunner deg litt muligheten for prøvekjøring, men det blir vel ikke så lenge til muligheten byr seg

PS! Adaptiv cruise går ned til 0. Fantastisk i kø.
e-Golf | X75D

EV - Driver

Tusen takk for utfyllende rapport! Håper vi får flere i løpet av kommende uke.
VW ID.4 Max bestilt 09.2020
Hyundai Kona April 2020 -Solgt
Hyundai Ioniq 2019 10/10-2019 -
E-up mottatt april 2014 - solgt april 2020
E-Golf mottatt 23/1-15 - solgt juli 2019

Råde

Noen av dere som var på birkebeinerløpet i helgen? Det skulle visst ha stått en e-golf der:

http://m.altombil.com/products/volkswagen-e-golf-lanseres-i-norge/
e-Golf | X75D

Gordon Retriever

e-Golf klar for elbilfestivalkortesje over Trollstigen.  Dette viser at forhandlerne har begynt å få demobiler på plass.

Men har noen klart å fått booket prøvekjøring i kommende uke?
Hos min lokale forhandler er de i villrede om de har lov av Møller sentralt å sende bilene ut på prøvekjøring, eller om de må vente til den offisielle lanseringen 9. juli. ::)

elektrolux

Sjekk om e-Golfen har eksosanlegg bak. "e-Golfen" til Møller bil Stavanger har nemlig det. ;D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Gordon Retriever

I så fall viser dette bildet kanskje drivstofftyveri ved hjelp av hevertmetoden - og en ganske tynn slange :  ;D


autofil

Tipper Stavanger har gjort som møller på Romerrike; Brandet en highline golf 7 med e-golf dekaler. Hvis e-varianten blir i nærheten av like komfortabel som fossil golf 7 KNUSER dette leaf'en:)

emil

Sitat fra: elektrolux på lørdag 21. juni 2014, klokken 12:09
Sjekk om e-Golfen har eksosanlegg bak. "e-Golfen" til Møller bil Stavanger har nemlig det. ;D

Det har den til VW forhandleren i Arendal også:

Kent

Er da ingenting på den der som tilsier at den er elektrisk. Kun en vanlig golf med reklame for e-golfen :)
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

autofil

Hallo!? Det er en helt vanlig golf 7:) Før jeg skrev kontrakt lånte jeg den et døgn.

Råde

Så er jeg invitert til prøvekjøring i morgen, folkens!!

Inntrykk og bilder ligger ute ved 14-tiden :)
e-Golf | X75D

Gordon Retriever

Sitat fra: Gordon Retriever på fredag 20. juni 2014, klokken 23:18
Hos min lokale forhandler er de i villrede om de har lov av Møller sentralt å sende bilene ut på prøvekjøring, eller om de må vente til den offisielle lanseringen 9. juli. ::)

Takk til alle som svarte på spørsmålet. I dag hadde selgeren jeg snakket med før helgen tatt med seg villreden og reist på ferie. Ergo kunne jeg gli inn bak rattet og legge ut på prøvetur.

Inntrykk?

Tja, har man kjørt Golf og e-up! vet man akkurat hvordan e-Golf er. Bortsett fra at den er ennå litt bedre i virkeligheten. Meget gjennomført, solid, overbevisende. Typisk Volkswagen. Dette er elbilen de andre må måle seg mot heretter.

Skal jeg trekke fram noe negativt, må det være at 205/55-16 er noe at det største jeg ville vurdert av dekk før hjulstøyen blir for dominerende. Resten av bilen er nemlig så stille.

Ute på veien gjør den ekstra vekten sammenlignet med e-up! at e-Golf føles stødigere på veien, samtidig gjør den samme vekten at bilen triller lettere slik at man kan regererer mer før farten minker.  Turen startet med fulladet batteri, etter en times kjøring på landevei i normal-modus la jeg sammen tilbakelagt distanse og estimert gjenværende rekkevidde og kom til 179 km. Jeg kan klare bedre. 

Ellers registrerer jeg at Møllers selgere er så finjusterte at etter de har fortalt deg om hvor bra varmepumpe er, slentrer du ut av butikken overbevist om at varmepumpe er noe du fint kan klare deg uten.


Bawler

Nå gleder jeg meg enda mer Gordon :)

Fikk inn to demobiler i Haugesund i dag ser det ut som. Var innom og fikk noen bilder før reklamen kom skikkelig på ;)
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA